24/9/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

חתן פרס נובל הדגים: כיצד מזלזלים בהוראת המדעים במערכת החינוך

26/10/2011
בכנס שערכה אתמול, יום ג', בהרצליה "היוזמה למחקר יישומי בחינוך של האקדמיה הלאומית הישראלית", נשא דברים חתן פרס נובל לכימיה, פרופ' דני שכטמן. בדבריו העלה, בין היתר, פרופ' שכטמן ביקורת על הוראת המדעים בישראל והדגים אותה בדוגמה. לדבריו: "לפני 20 שנה ביקשתי לתרגם את הפוסטרים של זוכי פרס נובל לעברית. האקדמיה המלכותית למדעים בשבדיה אף התנדבה לעשות זאת עבורי, וכך הדבר נעשה עד היום. האקדמיה הישראלית למדעים שולחת ל-600 בתי ספר בישראל את הפוסטרים. אני מצרף מכתב המבקש אישור שקיבלו אותם. כמה עונים? 10 ולפעמים 12 בתי ספר. כשאני מדבר עם תלמידי בתי הספר   ושואל אם ראו את הפוסטרים, הם לא יודעים על מה אני מדבר. גם המורים למדעים לא יודעים". 
פרופ' שכטמן ציין, כי מדובר אמנם בקוריוז, אך הוא מלמד רבות על היחס המזלזל למדעים במערכת החינוך.  פרופ' שכטמן הוסיף: "כדי להבין את התנהגות הנפש האנושית כדאי מאוד להבין בחומרים. יש שם הסברים על האופן שבו קבוצות גדולות מתנהגות. שימו לב לתופעה שנקראת פרקולציה. חור קטן פה וחור קטן שם, ומעבר למסה קריטית מסוימת -  המערכת מתפרקת. ובחינוך יש חורים לא קטנים. חורים גדולים מאוד. רק מחצית מתלמידי ישראל לומדים מתמטיקה, פיזיקה, אנגלית, ביולוגיה וכימיה- היתר לא. זהו חור ענק, והתפקיד שלכם הוא לסתום את החור הזה. זה נושא  שממשלת ישראל צריכה להכיר בו כבעייה לאומית אדירה".
הדפסשלח לחבר
דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך