25/4/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

כל הכותרות 31.1.05-9.2.05

מעון חרשים ייחודי ייסגר: "מעבירים את הילדים כמו חפצים" (YNET)
תעודת זהות ראשונה לתלמידי כיתות י` בבתי"ס תיכוניים בתל אביב-יפו (NFC)
אין לימודים במוסדות החינוך של המועצות המקומיות בצפון (נענע)
הוגש כתב אישום נגד מורה לתקשורת:"אנס תלמידה בת 12 וחצי במשך כשנתיים (הארץ)
ערכים פרטניים יעילים יותר להידברות מערכים עולמיים (NFC)
תוכנית לימודים חדשה באוני` תל אביב:מנהיגות ציבורית ופוליטית (הארץ)
13 תלמידים נפצעו בשתי תאונות בצפון (הארץ) 
אחד מכל ששה ילדים בדווים בנגב סובל מתת תזונה (הארץ)
הורים מתארגנים נגד יום חינוך ארוך (וואלה)

מכון מחקר לתחום הננוטכנולוגיה יוקם בטכניון (NFC)
7 בתי ספר נוספים באשקלון ישתתפו במפעל ההזנה (NFC)
14 ילדים נפצעו בתאונת מיניבוס (NRG)
תלמידים מאיימים: נשבות בגלל דו"ח דברת (YNET)
שדרות: יוסי שריד יתחיל ללמד בשבוע הקרוב (YNET) 
 ההכנה לתלמידים המפונים: שיחות ערב וטיולים (YNET)
יועצת חינוכית הואשמה בגנבה מבית הספר (הארץ)
ראשון לציון: תלמיד נדקר בגלל שקרא לחברו "מלשן" (YNET)
מנכ"לית משרד החינוך בירכה את החשוד בהטרדה מינית (YNET)
ארגון המורים מנסה להקים פדרציית עובדים אקדמאים (הארץ)
המשטרה: גידול של 13% במספר התיקים הפליליים לבני נוער (הארץ) 
המורה החשוד באונס: עמיר כהן (NRG)
נשר: אמו של תלמיד שהושעה "חנקה" מורה (YNET) 
חיסול חשבונות בין כותלי התיכון  (NRG)
מערכת החינוך בבקה אל-גרביה הושבתה בגלל התנגדות למינוי מורה (הארץ)
17 תלמידים נפצעו קל בתאונת מיניבוס (נענע)
החשד: המורה אנס התלמידה (NRG)
האוניברסיטה לא נגישה לכולם (NRG)
יו"ר ועדת המדע על תנאי הסגל הזוטר באוניברסיטאות: "לפני 20 שנה קיבלתי מלגה בסכום זהה לזה הניתן כיום" (הארץ)
גוף חדש יעריך תארים מחו"ל (הארץ)
בגלל חוב: תלמידת כיתה א` הורדה מהאוטובוס (YNET)
עצומת השמיניסטים הדתיים: לא לסרבנות הימין (YNET)
ערעור על הזיכוי מגרימת מות הילדה אמיליה כהן (הארץ)
דו"ח של משרד החינוך: בתי"ס שעברו לניהול עצמי מקבלים ציונים טובים יותר (הארץ) 
חיפה: 2 תלמידי כיתה ז` גנבו כרטיס אשראי של מורתם (ערוץ7)
ארגוני המורים יקיימו  היום עצרת מחאה בהיכל הספורט בחיפה (NFC)
גננת נעצרה בחשד להתעללות (NRG)
הקרב על השם: נעמי שמר מול מנחם בגין (YNET)
לבנת לנשיא "ישיבה יוניברסיטי": נפתור המחלוקת על התארים (הארץ)
ב"ליד ה" חוששים שדווקא הבוגר שלמה דברת יביא לשינוי רדיקלי במוסד היוקרתי (הארץ)
מה שנשאר זה בעיקר "שעת מורשת" של לימור לבנת (הארץ)
עשר שנים אחרי פרסום דו"ח ועדת שנהר, השיפור בתחום לימודי היהדות חלקי בלבד. המורים זוכים להכשרה רבה יותר, אבל התקציב הצטמצם מאוד.
בג"צ: לקיים העדפה מתקנת בטיפול בנשירה מבתיה"ס במגזר הבדואי (NFC)


בעמל ליידי דיוויס: תערוכת פרויקטים במדע ורפואה (קו לחינוך)
תלמידי כיתות ח`-ט` של בי"ס עמל ליידי דיוויס בתל אביב משתתפים, זו השנה החמישית, בתוכנית העשרה בנושא מדע ורפואה. התלמידים ציינו את סיום הסמסטר בתערוכת כרזות. בתערוכה הוצגו בפני הורים ותלמידים הפרויקטים עליהם עבדו עד כה בתוכנית, שהתמקדו בנושא המערכות הביולוגיות המרכיבות את גוף האדם.


משרד החינוך נערך לשביתת ענק: עשרות אלפי מורים מחליפים לשעת חירום (מעריב)
במשרד החינוך כבר פרסמו מכרז לגיוס מדריכי חירום לימי השביתה הצפויים. סטודנטים, יוצאי תנועות הנוער ומדריכי פנימיות יהפכו ל"בייבי סיטר", בעיקר בכיתות הנמוכות של היסודיים ובגנים. ארגוני המורים בתגובה: "אנחנו לא מתרגשים. כבר היו ניסיונות כאלה בעבר. בסוף הילדים נשארים בבית, וההורים לא הולכים לעבודה".

דו"ח דברת הזווית הספורטיבית: "יישום הדו"ח ירסק את תשתיות הספורט" (מעריב)
לדברי אנשי ספורט וכדורגל בכירים, סיום הלימודים בבתיה"ס בשעה ארבע אחר הצהריים יפגע קשות באגודות, המתאמנות בשעות הצהריים. ביקורת נוספת של אנשי הספורט היא, שהדו"ח מונע כל פעילות של האגודות בתוך בתיה"ס, מכיוון שהוא שולל את התל"ן - תוכניות לימודים נוספות. "בעוד עשור הדור הזה יחסר לנו".


 פרשנות; הזליגה הגדולה - עוד לפני שהחל יישום דו"ח דברת משה"ח כבר מאפשר לברוח ממנו (קו לחינוך)
העיתון ידיעות אחרונות יזם השבוע קו פתוח על דו"ח דברת. מקבץ השאלות והתשובות שהגיעו למערכת הופיע בעיתון. אחת השאלות, לגבי אורך יום הלימודים, והתשובה שניתנה מנציג משה"ח, מעוררת תמיהות. השאלה; "אני לומד בכיתה ט`, חמישה ימים בשבוע, עד 13:00. זה ישתנה?" והתשובה; "למעשה לא. איננו מחייבים את תלמידי התיכון להיות בביה"ס עד 16:00, אלא עד סיום יום הלימודים עצמו, שגם כיום נמשך בדרך כלל עד 15:00. המסגרת תעבוד, וכל תלמיד יוכל לבחור אם לנצל את המבנה והמורים לצורך הכנת שיעורים, הכנה למבחנים וכו`".
לנו לא נותר אלא להתפלא על הזיכרון הקצר של משה"ח. לפני כשנתיים נערך בחמישה תיכונים ברחבי הארץ ניסוי במתכונת דומה למה שמציע דברת לגבי יום חינוך ארוך בשם תוכנית "עוז לתמורה". במסגרת הניסוי התלמידים הורשו לצאת מביה"ס עם סיום הלימודים. מה שקרה שהתלמידים אכן עזבו את ביה"ס בסיום יום הלימודים והמורים מיד אחריהם. ארגון המורים, שהפעיל את הניסוי, אולץ להתקין שעוני נוכחות בבתיה"ס. המורים התמרמרו, אבל נשארו לשבת בפינות עבודה ריקות, שעות לא מעטות חסרי מעש. ולנו לא נותר אלא לשאול את משה"ח; "האם לילד הזה התפללתם?"

הרובוט "שרגא" נבנה בפחות מסמסטר (קו לחינוך)
תלמידי כיתות י`במגמת האלקטרוניקה של אורט שפירא בכפר סבא, סיימו לאחרונה לבנות רובוט העונה לשם "שרגא". התלמידים יציגו את כישורי הרובוט ב-9 לפברואר בפני ראש עיריית כפר סבא, יהודה בן חמו, נציגי רשת אורט, הורים, מורים ותלמידים. ביה"ס גאה במיוחד על שהתלמידים סיימו את בניית הרובוט תוך פחות מסמסטר.


אבחון לקוי (ידיעות אחרונות)
בכנס של האגודה הישראלית לפסיכומוטוריקה, שנערך החודש בירושלים, דיווח המרכז הארצי לבחינות והערכה על סקר שבוצע מטעמם, בנושא לקויי למידה. הסקר בחן שיטות אבחון של 300 תלמידים, שאובחנו כלקויי למידה בשנת 1997, בכמה מכוני אבחון בארץ. התברר כי ל-82% מהמקרים ניתנה תוספת זמן מירבית בבגרות ול-9% הומלץ על הקראה של הבחינה. בבחינה מעמיקה של טופסי האבחון התגלה כי חוות הדעת של המאבחן הייתה מטושטשת, לא ממוקדת ולא מקצועית. רק ב-20% מהטפסים ניתן למאובחנים ציון כלשהו, ב-40% הופיעה רק הערכה מילולית. מהסקר עולה, כי בישראל לא קיים נוהל בסיסי לאבחון לקויי למידה, וכי השיטה הקיימת מכניסה כסף רב למכוני האבחון ומבזבזת את כספי מערכת החינוך. במדינות העולם הנאור 10% מהאוכלוסייה סובלים מלקויי למידה. בישראל, לעומת זאת, אין דרך אמיתית לדעת את המספרים האמיתיים.

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תקופת הקורונה

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

בנק יהב
באנר שמאל 1 270 125
אחוה תואר שני
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".
מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה

הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך