23/11/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

פרס בוועידת תל אביב לחינוך: להשקיע בחינוך על פי שיטתו של בן גוריון

צריך לראות בחינוך את ההשקעה החשובה ביותר של המדינה, כך אמר הנשיא, שמעון פרס בוועידת תל אביב-יפו ה-3 לחינוך, שהתקיימה ביום רביעי שעבר במכללת סמינר הקיבוצים. לכל מי שטוען, כי למדינה אין תקציבים נוספים להקצות למערכת החינוך, סיפר פרס על השיטה הכלכלית המיוחדת שהייתה לבן גוריון. לדבריו, לעתים כשהוצג בפני בן גוריון פרויקט, שעלותו נמוכה יחסית, היה ראש הממשלה הראשון אומר, כי ישראל היא מדינה ענייה ואין לה את התקציב הדרוש. לעומת זאת, אישר בן גוריון בזמן קצר השקעה בפרויקט אחר, שעלותו הייתה פי עשרה. כשנשאל בן גוריון כיצד למדינה יש תקציב להשקיע בפרויקט הגדול אך לא בפרויקט הקטן, הוא ענה: "אם זה חשוב - זה זול, אם זה מיותר - זה יקר". הרבה כסף אינו הרבה אם עושים איתו את השימוש הנכון", סיכם פרס. לדבריו, היחסים בין המורים והממשלה אינם צריכים להיות של עובדים ומעביד, אלא "ברית של שליחות" שמטרתה לחולל את התמורה הנדרשת במערכת החינוך. פרס פירט בדבריו בוועידה שני תחומים מרכזיים, שאותם לדעתו חייבת מערכת החינוך להעניק לתלמידים: תעודת זהות תרבותית ותעודת מסע חדשנית.
תעודת הזהות התרבותית כוללת את הוראת המורשת היהודית, על אוצרות הספרות וערכי המוסר, שהנחיל העם היהודי לעולם. תעודת המסע החדשנית צריכה לשנות את ההוראה מהקניית מידע לתלמידים להדרכתם כיצד יש ללמוד. לדברי פרס, מערכת החינוך צריכה ליצור בוגר סקרן שמסוגל ללמד את עצמו, ושכל הזמן מונע על ידי הצורך לחפש את החדש ולהתקדם. "על המורה לא מוטל היום להיות אדם מקצועי, אלא להיות אדם שואל", אמר הנשיא.

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
גיליון 701 של קו לחינוך

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

תמי זיטלני
באנר אחווה חדש שמאל
בנק יהב 4
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים בעלי לקויות למידה במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".

 -  הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך