20/4/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

פרס רוטשילד לחינוך הוענק למורה לפיזיקה ממכבים-רעות

בשבוע שעבר התקיים בירושלים טקס חלוקת פרס רוטשילד לחינוך לזכר מקס רואו לשנת תשס"ח. נושא הפרס השנה היה "שילוב המחשב והאינטרנט ככלי לקידום החינוך". הפרס, בגובה 18,000 דולר, הוענק לד"ר איליה מזין, מורה לפיזיקה בבי"ס מור במכבים רעות. יחד איתו זכו בציון לשבח ובמענקים בסך 1,000דולר כל אחד, שני מורים נוספים, שלומית ארצי, מורה למדעי המחשב בתיכון עירוני חוגים בחיפה, ויורם חיים, מורה להיסטוריה וגיאוגרפיה בחטיבת הביניים של בי"ס זיו בירושלים.
תהליך הבחירה בזוכים נעשה על ידי ועדה מקצועית, שבה נטלו חלק אנשי נציגים ממשרד החינוך, מהאקדמיה, ומנהלי יוזמות חינוכיות אחרות, וביניהם אורי בן ארי, יו"ר ומייסד קרן אתנה המפעילה את תוכנית "מחשב נייד לכל מורה". בראש הוועדה עומדת מזה עשר שנים פרופ' פרלה נשר, לשעבר המדענית הראשית של משרד החינוך, וכיום פרופ' בביה"ס לחינוך של אוניברסיטת חיפה ומומחית להוראת המתמטיקה. 
השנה הציגו 50 מורים אתמועמדותם לפרס. לאחר מיון ראשוני, הוזמנו שבעה מהם לראיונות בפני הועדה. לדברי פרופ' נשר, הוועדה הייתה אמורה לתת רק פרס אחד, אבל בסופו של דבר היא "לא עמדה בפיתוי" ונתנה גם ציון לשבח גם לשני המורים הנוספים. בטקס הענקת הפרס השתתפה מנכ"לית משרד החיונך, שלומית עמיחי.

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תקופת הקורונה

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

באנר שמאל 1 270 125
בנק יהב
אחוה תואר שני
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".
מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה

הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך