20/9/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

ביה"ס הניסויי בתפן ממשיך לפעול

הוסר האיום שהעיב על המשך קיומו של ביה"ס הניסויי בתפן. כזכור, לפני מספר חודשים ביקש התעשיין סטף ורטהיימר, הבעלים של המבנה שבו שוכן ביה"ס, כי המבנה יפונה וביה"ס עמד בסכנת סגירה בשנת הלימודםי הנוכחית.
האיום הוסר בעקבות חתימה על הסכם בין משרד החינוך והגורמים השונים המפעילים את ביה"ס, המבטיח את המשך קיומו. על כך מסרה אתמול מנהלת מחוז צפון במשרד החינוך, אורנה שמחון . לדבריה, להסכם שותפים מועצת כפר ורדים, גן התעשייה תפן, עמותת ההורים המפעילה את ביה"ס ומשרד החינוך. על פי ההסכם ביה"ס ימשיך לפעול כסדרו במבנהו הנוכחי עד גמר העבודות להקמת מבנה חדש ואכלוסו, בתחומי כפר ורדים. מנכלי"ת משרד החינוך, שלומית עמיחי, הבטיחה כי המשרד יקצה תקציב לטובת בניית ביה"ס מתוך תקציב הפיתוח שלו לשנת 2009. משרד החינוך הבטיח לבעל המבנה, כי אם לא יאושר התקציב למבנה החדש עד לאמצע חודש מאי הקרוב, יפונה המבנה בגן התעשייה תפן עד לאמצע חודש יולי 2009. מנהלת המחוז הודתה לורטהיימר ולגן התעשייה תפן על העמדת המבנה לטובת ביה"ס במשך 18 שנה, על ההשקעה הכספית שהיתה כרוכה בשיפוצו, ועל הסכמתם להמשיך ולהשכיר את המבנה עד לתום תהליך הבנייה של המבנה החדש. בביה"ס הניסויי בתפן לומדים כ-500 תלמידים בגילאי גן ועד י"ב.
הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
גיליון 698 של קו לחינוך

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

תמי זיטלני
באנר אחווה חדש שמאל
בנק יהב 4
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים בעלי לקויות למידה במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".

דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך