במדור "סביבות למידה ממוחשבות" של פורטל מס"ע מרוכזים מספר מאמרים ומחקרים בנושא תרומת היומן האינטרנטי למערכת החינוך. חד מהם מתאר מחקר השוואתי לשם לקבלת דוקטורט שנערכה על ידי חוקר אמריקני. המחקר בחן את השימוש בבלוגים ככלי עזר להוראה בבתי"ס תיכוניים. המחקר בדק באופן השוואתי שלוש קבוצות תלמידים; קבוצה אחת כתבה יומן קריאה שבועי באנגלית בצורה המסורתית -עם מחברת וכלי כתיבה. הקבוצה השנייה כתבה יומן קריאה באמצעות מעבד תמלילים, והקבוצה השלישית - יומן קריאה בצורת בלוג. ממצאי המחקר מלמדים, כי הקבוצה של תלמידים שכתבה את יומן הקריאה במתכונת של בלוג באינטרנט, רכשה את המיומנויות הטובה ביותר של כתיבה. התברר, כי אוצר מילים וגם הסגנון של התלמידים שכתבו את יומן הכתיבה בבלוג, היו טובים יותר מאלו של חבריהם בשתי הקבוצות הרגילות.