10/11/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

קשר - מרפאה רב תחומית לקשב וריכוז


מרפאת קשר  היא מרפאה רב-תחומית המבקשת לתת מענה לצרכי האוכלוסייה המתמודדת עם הפרעת קשב וריכוז: הורים, ילדים, נערים, חיילים, סטודנטים ומבוגרים. בעזרת אבחון נכון ובניית תוכנית טיפול פרטנית אנו יכולים לעזור לאוכלוסיה זו להגשים את היכולות שלהם.

המרפאה הוקמה על ידי ד"ר בועז רפפורט, מומחה ברפואת ילדים ורופא להתפתחות הילד, המתמקד באבחון וטיפול בהפרעות קשב וריכוז.

גישתו הייחודית של ד"ר רפפורט דוגלת במתן טיפול מקיף בגישת  "ניהול מקרה"  
Case Management והיא כוללת אבחון מקיף, טיפול ומעקב.
מנהל המקרה הינו רופא המתמחה בתחום קשיי הקשב והריכוז ומלווה אתכם לאורך כל הדרך משלב האבחון, דרך קבלת ההחלטה על דרך הטיפול הנכונה, וכלה במעקב לאורך זמן.
גישת "ריכוז מקרה" הנהוגה במרפאת קשר הינה ייחודית, ועיקרה – ריכוז כל המידע הקשור בקשיי התמודדות המטופלים ומשפחותיהם אצל גוף אחד המצוי בכל פרטי המקרה הייחודי - כולל בדיקות מעקב, עדכונים והתערבויות רלוונטיות שבוצעו לאורך זמן.

ד"ר רפפורט מרכז בידיו את כל המידע על האבחונים והטיפולים של הלקוח, ומפקח על הביצוע והמעקב.
ניתן להתאים מסלולי הערכה מקוצרים לילדים
שכבר סיימו אבחון  ומעוניינים להעביר את הטיפול למרפאת
"קשר
."

 

 "שיטת ד"ר רפפורט" מתבצעת ב-4 שלבים:

השלב הראשון –(לא חובה) מתחיל בשיחת ייעוץ ראשונית עם המשפחה להערכת הקשיים העיקריים בבית ובמערכת החינוכית.
שיחת ייעוץ ראשונית זו מתבצעת ללא עלות וללא התחייבות מצד המשפחה.
      
                                    
  

השלב השני - מבוצע אבחון רפואי מקיף הכולל:

**  אבחון ממוחשב TOVA/  או אבחון ממוחשב מתקדם BRC (מכיתה ב ומעלה)

** ראיון פסיכולוגי לבדיקת המצב הרגשי ותפקודי הלמידה.
* אבחון רחב של ד"ר רפפורט הנעשה בראיה  רפואית / התפתחותית.  

**  אבחון פסיכולוגי דידקטי המבוצע על ידי פסיכולוגית מומחית   (למתבגרים הלומדים בתיכון).

     
האבחון מסתיים בבניית תוכנית התערבות הנבנית בהתאם לממצאים שעלו.

 

השלב השלישי - בשלב זה מבוצעת ההתערבות הממוקדת שנקבעה בסוף האבחון. ההתערבות יכולה לכלול: הדרכה הורית, הדרכת הצוות החינוכי, טיפול פסיכולוגי,
אימון קשב אישיADHD COACHING . זאת בנוסף לסדנאות קבוצתיות שונות שמתקיימות במרפאה.
במידה ויש צורך
בטיפול תרופתי הדבר ייעשה בפיקוח רפואי וליווי צמוד עד הגעה לאיזון.

השלב הרביעי - שלב המעקב. שלב זה מבוצע לאחר ההתערבות הראשונית. המשפחה מוזמנת להמשך מעקב סדיר במרפאה על מנת לוודא את השיפור במצב. פגישת מעקב היא בעלות נפרדת.

 



וידיאו על אבחון הפרעת קשב וריכוז 
וידיאו על ריטלין וסוגי טיפול
וידיאו על למה מרפאות קשר?
וידיאו על מהי הפרעת קשב וריכוז?
וידיאו על סוגי טיפול

 

                                             אימון אישי

 

ADHD Coaching 
לילדים, מתבגרים ובוגרים  בעלי הפרעת קשב וריכוז

 

האימון האישי הוא אחת הדרכים הממוקדות והאפקטיביות ביותר כדי להשיג הישגים, סיפוק,הצלחה ואיזון בחיים.

האימון הינו תהליך של כיוון ,הכוונה, דרבון והנעת המאומן לעשייה והשגת יעדים.
בראשיתו של התהליך יש להבין את המצב בו נמצא המאומן, והמשכו מהווה שותפות מקצועית מתמשכת בין מאמן למאומן,
שמטרתה לעזור למאומן לברר את מטרותיו ויעדיו, ולשפר את ביצועיו ואת איכות חייו האישיים.

מה קורה באימון? האימון מתמקד בהווה - במטרה לשפר את העתיד.
השיטה מבוססת על כבוד הדדי ועל אמון ביכולתו של המאומן להגשמה עצמית, לגילוי הפתרונות באופן עצמאי, ולהסרת המכשולים העומדים בדרכו ליעד הנכסף.

באימון קשב אישי, המאמן הינו מומחה בהפרעת קשב וריכוז והקשיים הנילווים.
המאמן מזהה את מאפייני ההפרעה ואיך היא מתקיימת אצל המאומן, מזהה נקודות חוזק,
מזהה את העוצמות של המאומן ויודע להפריד בין מאפייני ההפרעה לבין הזהות.

 

בתהליך האימון משלב המאמן  הקניית ידע והבנה על הפרעת קשב וריכוז ובונה
תהליך של פיתוח טכניקות ואסטרטגיות מותאמות למאומן.
מכיוון שתתכן גם לקות למידה נילווית להפרעת קשב, המאמן משלב אסטרטגיות למידה תוך כדי תהליך האימון.
כמו כן, מקנה כלים לניהול עצמי בכל גיל, שיפור וחיזוק מיומנויות קיימו וכמובן התמודדות עם מצבים שונים, תמיכה וליווי המאומן.
לאורך כל תהליך האימון, המאמן מכוון, מעודד, מנווט ושותף מלא בתהליך, תוך נאמנות מלאה למאומן עד להשגת המטרות שהוצבו.
יש חשיבות ממדרגה ראשונה להתאמה אישית בין המאמן לבין המאומן.
קשר זה הינו קשר של שותפות והדדיות הנוצרת דרך מיקוד מטרה.

 

האימון מיועד לילדים, מתבגרים ומבוגרים המעוניינים להבין את מהות הקושי וליזום שינוי.
זאת על ידי  פרידה מדפוסי התנהלות קיימים ורכישת כלים ומיומנויות חדשות להתמודדות עם הפרעת הקשב.
תהליך זה יכול להיעשות בהדרכתו של מאמן קשב אישי.

 

 

                                          הדרכת הורים

 

משפחות של ילדים עם ADHD מתמודדות עם מצבים שלא קיימים בדרך כלל בבתים אחרים.
לקשיים הנובעים מההפרעה יש השפעה על כל התא המשפחתי (הצר והמורחב).

חוסר העקביות בהתנהגותו הילד, הקשיים בקשב, רמת האימפולסיביות, תנועתיות מופרזת וקושי לציית לחוקים.
כל אילו הופכים את הילד ללא מובן לעצמו, לבני משפחתו, מוריו וחבריו.

תחושות של תסכול, אכזבה, מתח, כעס, אשמה, האשמה, פחד, חרדה, כאב, בושה, בידוד, הכחשה, חוסר אונים, חוסר תקווה ועוד..
מלוות את ההורים לילדים עם
ADHD, ומשפיעות על הדימוי העצמי שלהם ועל תפיסתם את עצמם כהורים.

אנחנו מציעים במרפאה חמישה מפגשים עם הורים, במטרה לשפר שיגרה, תקשורת, והרמוניה בין בני המשפחה.
מדובר בהתחלה, המאפשרת שינוי של זווית ראייה וקבלת כלים בסיסיים להתנהלות מותאמת יותר

אימון הורים הינו תהליך של קביעת מטרות בתחום ההורות וההתנהלות של חיי המשפחה.

מודל האימון האישי להורים לילדים עם הפרעת קשב  שפותח במרפאה מתמקד בהבנת ההתנהגות וכולל :

  • יצירת תמונה ברורה של היכולות והחוזקות של ההורה והילד
  • התמודדות עם קונפליקטים בבית
  • פיתוח דיאלוג אפקטיבי עם מערכת החינוך
  • חיזוק תחושת המסוגלות של הילד
  • זיהוי, ניתוח ויישום הצלחות
  • הצבת מטרות המותאמות להורה ולילד
  • תכנון, בצוע ומעקב תכנית אסטרטגית מותאמת ליעדים

השלב הראשון של האימון ההורי במרפאת "קשר" מתבצע בחמישה מפגשים פרטניים.
לאחריהם תיקבע המשך התוכנית, זאת בהתאם למקרה.

 

אנו, מטפלי המרפאה, עברנו הכשרות והסמכות בתחומים שונים, ולכן מטפלים בגישות שונות.

המשותף לכולנו הוא הבנתנו את תחום הפרעת הקשב.
אנו מתאימים את האבחונים והטיפולים לצרכיך ולתועלתך, ילד או מבוגר עם הפרעת קשב וריכוז, שאיפתנו היא לתת לך כלים וכוחות להתמודדותך היומיומית ולהשגת מטרותיך בכל תחום שתבחר.

נשמח להכיר אותך ולעזור לך!
ד"ר בועז רפפורט
וצוות עובדי מרפאת קשר

סניף הרצליה, קיבוץ גליל ים  

טלפון: 099576747 / 9030*

פקס: 099576749

 

office@kesherclinic.com

  סניף חיפה

  טלפון: 048280000
  פקס : 048244866

  info@kesherclinic.com

לאתר הבית - לחץ כאן
נשמח לשמור אתכם על קשר לאורך כל מסלול ההתמודדות.
הצלחתכם היא הצלחתנו!

מכתבי תודה:

 

23/12/2007

היי בועז,

העונג היה כולו שלי וזה יצא עוד יותר טוב ממה שחשבתי.

ארבעת הפינות שעשינו האירו את עיניי ואני בטוחה שגם את עיניהם של רבים אחרים.

הצלחת לפשט ולהבהיר כמה נקודות חשובות מאד –
אני בטוחה שזה עשה שירות להרבה ילדים ומבוגרים שזקוקים לעזרה
ואני מקווה שאנחנו עשינו שירות גם לך

תודה על שיתוף הפעולה,

הלוואי וכולם היו קשובים ומקצוענים כמוך בכל הנוגע לראיון רדיופוני.

תודה!

שיהיה שבוע מצוין,

ענת


20/12/2007

שרון שלום,

חשוב לי מאד להודות לכם, ולמסור לבועז, כי ההרצאה אתמול הייתה מצוינת- ערוכה נכון,
ממוקדת, עניינית, עושה קצת סדר בסבך ובעיקר מציגה גישה,
שעולה בקנה אחד עם תפיסת בית הספר ודרכו החינוכית.

מספר הורים בקשו מאד את המצגת, באם בועז מוכן לשלוח (אמר לי שכן..),
בעיקר היא תעזור לבני זוג שרק חצי היה נוכח והצטער על הפספוס של השני,
והרי אנו יודעים כמה בעיות יכולות להימנע, רק בזכות עוד קצת מדע מקצועי בין בני הזוג ועזרה בדרכם,
שאינה פשוטה כלל.

בברכה והמשך עבודה המצילה חיים.. אתם עושים עבודת קודש.

כרמית.

בית ספר נזירות נצרת

 

 

הדפסשלח לחבר
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך