מהות עולמו של הילד - טיפול במיומנויות תפקוד, למידה ורגש

צמיחתו של מקצוע התרפיה באור צליל וצבע הביאה להתגבשות שטחי טיפול עיקריים: פסיכותרפיה באמצעות אור וצבע, צבע ורפואה, תרפיה באור צליל וצבע בחינוך המיוחד, בחינוך הפורמאלי והבלתי פורמאלי.
תרפיה באמצעות אור צליל וצבע מיועדת לטפל בילדים, במתבגרים, במבוגרים ובקשישים החווים בעיות רגשיות- נפשיות. הטיפול נעשה בעיקר עם אנשים בריאים הנמצאים במשבר ועם אותם הרוצים להעמיק את המודעות לתקשורת האישית והחברתית ולממש את הפוטנציאל הגלום בהם ועם חולים הזקוקים לתמיכה והעצמה לעצם היותם.
בשטח הרפואה משתמשים באור צליל וצבע למטרות הקשורות בשדה התחושתי-מוטורי (השגת שליטה מוטורית, שיווי משקל ואיזון, קואורדינציה מוטורית גסה ועדינה, שיפור הדיבור במצבי אפזיה), בשדה הפיזיולוגיה (הסדרת הנשימה, הרגעת קצב פעימות הלב וחיזוק המערכת החיסונית), בשדה הפסיכופיזיולוגיה (הפחתת כאב, הורדת רמת החרדה, ירידה במתח ועלייה ברגיעה, הגברת רמת האנרגיה והפחתת מידת העייפות) ובמכשור רפואי, כגון : MRI, הקרנת צבע ועוד'. 
הטיפול באור צליל וצבע יכול להינתן כטיפול על מנת להוריד רמת חרדה ורמת כאב, או להתלוות לטיפול הרפואי כטיפול תומך, כגון: דמיון מודרך, הדמייה, צלילים, צביעת מנדאלות ועוד'. 
 
תרפיסטים באור צליל וצבע עם ילדים מתמקדים בעיקר בתחום הרגשי-נפשי ובתחום ההתנהגותי-חברתי. בנוסף - מיקוד בנושאים הקשורים לתפיסה, לתחום הקוגניטיבי, לשפה ותקשורת ולפיתוח יכולות לימודיות אצל הילדים המתקשים בבעיות למידה בכל הרמות, כגון: בעיות קשב וריכוז, קושי בקריאה וכתיבה, חשבון וידע כללי, שינוי ושיפור תבניות חשיבה, הסתגלות במעגל החיים, דיסלקציה וכו'.  

הטיפול בתחום הרגשי-נפשי מאפשר הגברת המוטיבציה לעשייה וללימודים. הילד לומד להכיר את עולמו הפנימי, מה שמאפשר לו להגיע למודעות רגשית ואישיותית. תהליך זה מוביל לעידון רגשות במצבים מלחיצים והתמודדות עם מתחים רגשיים, יוצר חוויות של הצלחה ומוביל לשיפור הדימוי האישי והביטחון העצמי. הילד לומד לקחת אחריות וכך פוחתת התלות שלו באחרים. השיפור ביכולת להעיז, לנסות וליזום דברים חדשים, מובילה לפיתוח יכולת ההנאה ושמחת החיים.

הטיפול בתחום החברתי-התנהגותי מאפשר הפחתת התנהגויות לא יעילות, כמו התנהגות אלימה, פיתוח היכולת לשתף פעולה עם הסביבה, פיתוח יכולת נתינה וקבלה, שיפור יכולת ההקשבה ועוד.

את הפעילות עם ילדים ניתן לבצע בעבודה פרטנית או קבוצתית. לפעילות בעבודה הקבוצתית תועלת משלה, שכן כלי הטיפול מאפשרים דינמיקה קבוצתית ותמיכה של הקבוצה ביחיד. כך גוברים הרגשת השייכות, מתפתחים היוזמה והיצירתיות, ולצידם המשמעת העצמית.

לפרטים נוספים; ד"ר שולמית רונן, טל'; 04-9837640
maayanr1@zahav.net.il
 לאתר האינטרנט הקש כאן

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
מרכז ההזמנות
לשירותים ומוצרים
דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך