|
הפרעות קשב וריכוז |
מהפרעת קשב וריכוז סובלים כי 5%-10% מהילדים בגילאי בית הספר. הרוב - בנים. על כל חמישה בנים סובלת בת אחת מהבעיה. בשנים האחרונות עולה המודעות של ההורים לבעיה. גם התנאים הסביבתיים, כמו השאיפה למצוינות, דרישות מערכת החינוך, הכיתות המאוכלסות יתר על המידה, ריבוי הגירויים הסביבתיים ועוד - משפיעים יחדיו על כמות הילדים המוגדרים כבעלי הפרעות קשב וריכוז. הפרעת קשב וריכוז מבוססת על מכלול של גורמים - ביולוגיים, חברתיים, פסיכולוגיים ועוד. לכן כדי שהטיפול יצליח, גם האיבחון ראוי שיתייחס לכל ההיבטים של כל הפרעה. ההפרעה הבסיסית היא נוירו-ביולוגית ומבוססת על שינויים קטנים במבנה המוח ובתפקודו. מקובל לחשוב כיום לאחר מחקרי הדמיה רבים (MRI, SPECT) שהליקוי הוא באזור הפרונטו-סטריאטלי, הנוירוטרנזמיטור העיקרי המעורב הוא דופמין, כאשר בין האחרים מוזכרים סרטונין ונוראדרנלין. |
|