בפורטל מס"ע של מכון מופ"ת, מתפרסם החודש מאמר המספר על תנועה של מומחי חינוך ומחנכים היוצאים נגד שיעורי הבית. התנועה החלה לפעול בשנתיים האחרונות בארה"ב ובקנדה.
על פי המאמר, להתנגדות לשיעורי הבית תרם, בין היתר, ספרן של ננסי קאליש ושרה באנט - The Case Against Homework. הספר סוקר את מרבית המחקרים שנערכו ב-50 השנים האחרונות אודות תרומת שיעורי הבית ללמידה, ומגיע למסקנה שאין קשר בין הישגים בלימודים ומתן שיעורי בית במתכונת הקיימת. זאת ועוד, מחקר של אוניברסיטת מרילנד מצא, כי בשנים האחרונות העומס על התלמידים בשיעורי הבית גדל ב-64% בעוד שהשינוי בתוכניות הלימוד לא הצדיק עומס כזה. עוד נמצא, כי מרבית המורים לא הוכשרו כלל לתכנן את מטלות שיעורי הבית וליצור אתגרים אצל התלמידים. חוסר ההכשרה של מורים להכנת מטלות מלהיבות ומעניינות לשיעורי הבית הוא אחד הגורמים ליחס השלילי של התלמידים. גורמים נוספים הם: חוסר מודעות לעולמם של הילדים כיום והיעדר שימוש בסביבות הלמידה המתוקשבות בשיעורי הבית.
למאמר המלא