"האם הגיע הקץ להרמת הידיים בכיתה?", כך שואלת כתבה שהופיעה לאחרונה ב-"טיימס און ליין" הבריטי. על פי הכתבה, אחד מהדימויים הנפוצים של ביה"ס היסודי הוא של ילדים צעירים המניפים את ידיהם בתשובה לשאלה של המורה. אולם נראה שמסורת עתיקת יומין זו עשויה להסתיים בקרוב. כיום ההנחיה למורים היא לבחור מראש בתלמידים שיענו לשאלותיהם. על פי מדריך חדש למורים, שפרסמה לאחרונה ממשלת בריטניה ומבוסס על מחקר, על המורה לבקש מהתלמידים לדון בשאלות בזוגות. לתלמידים גם יינתן זמן לחשיבה לפני שהם יידרשו לענות. המדריך גם ממליץ להעניק לאימהות הכשרה במתמטיקה כדי שיוכלו לסייע לילדיהן בשיעורי הבית במקצוע זה.
המטרה בהמלצה לבטל את ההצבעה בכיתה היא לסייע לאלפי "תלמידים בלתי נראים". מדובר בתלמידים שרמת הלמידה וההישגים שלהם בגיל 7 תואמת על פי מבחני ההישגים הלאומיים לזו הנדרשת מבני גילם, אך בגיל 11 הם כבר נמצאים הרחק מאחור בהישגיהם באנגלית ומתמטיקה לעומת חבריהם. מדובר בכ-37 אלף תלמידי בי"ס יסודי בריטיים המוגדרים כאיטיים באנגלית, וכ-75 אלף תלמידים המוגדרים כאיטיים במתמטיקה. תלמידים אלה אופיינו בדרך כלל על ידי יועצים כ-"שקטים ולא תובעניים", כאלה שנותנים לאחרים לענות על השאלות בכיתה, מה שמעמיד אותם בסכנה להישאר מאחור. לדברי עורכת המחקר, שהיא מורה בעלת ותק של למעלה מ-20 שנה, מורים נוטים לבחור בדרך כלל בתלמידים שמצביעים ראשונים לענות את התשובות, ואין להם כלים לדעת אם התלמידים השקטים והפסיביים הבינו את החומר או לא. גורמים בממשל הבריטי טוענים, כי הבעיה אינה בהצבעה בכיתה, אלא בכך שהתלמידים הפאסיביים אינם רוכשים את הכישורים להביע את עצמם בדיבור ולכן גם נכשלים יותר מאוחר בהבעה בכתיבה.
המדריך שפרסם הממשל הבריטי גם עוסק בחשיבות הרבה של תמיכת ההורים בילדיהם. המחקר מצא, כי הישגיהם בלימודים, של ילדים להורים שלא גילו עניין בלימודיהם, היו נמוכים יותר מהישגיהם של הילדים האחרים. המחקר מצא עוד, כי תלמידים רבים התלוננו על כך שאימותיהם לא היו מסוגלות לעזור להם בשיעורי הבית במתמטיקה. אימהות שכן ניסו לסייע, עשו זאת בשיטות מתמטיות שונות מאלו הנלמדות בבתיה"ס כיום. המחקר מציע, כי בתיה"ס יערכו סדנאות במתמטיקה לאימהות כדי שאלו יוכלו לסייע לילדיהן. המחקר התקיים ב-39 בתי"ס, באמצעות ראיונות עם התלמידים. במחקר עוצבה דמות "התלמיד הבלתי נראה": בדרך כלל תלמיד המתנהג כיאות, נחבא אל הכלים, וכשמדובר בבנים - לעתים תכופות עונה לשאלות המורה בלי שיחשוב על התשובה קודם לכן. תלמידים אלה מעדיפים פעילות שבשגרה, עובדים בצורה מסודרת, ומעדיפים שלא לענות לשאלות לפני כל הכיתה.