20/5/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

כל הכותרות 21.7.07-31.7.07

פרויקט חדשני באקדמיה: "לטוס לפיסיקה" (nfc)
ושוב: המורים מאיימים בשביתה
(nrg)

400 תלמידים בסכנין עדיין ממתינים לביה"ס החדש (הארץ)
הרשויות המקומיות: מאות בתי ספר לא עומדים בתקני הבטיחות (הארץ
)

"לטפח השכלה גבוהה במקום לקנות מטוסים" (ynet)
מיגון שדרות - החלטת בג"ץ תכובד, אבל לא ברור מתי (הארץ)
"תלמיד שמפסיק לימודיו ביוזמתו  - מפר הסכם" (nfc)
יריבת הרווחה
(nrg)
בבר אילן מורידים את הרמה? (nrg)
20 אלף תלמידים בצפון ובעוטף עזה לא זוכים להטבת פיצול כיתות א'-ב' (הארץ)
קייטנות ומעונות לא ישבתו (הארץ)
למשרד החינוך נמאס מתלמידים מסריחים (וואלה)
"הנחת קסאם" לסטודנטים (nrg)
הסטודנטים הערבים מזכירים: גם אנחנו פה (nrg)
התלמיד הצליח? המורה יקבל דולרים (הארץ)
סקר: 77% נגד העלאת שכר הלימוד (הארץ)
צום קל מאוד
(nrg)
הסטודנטים: חלק מנתוני ועדת שוחט לא מעודכנים (הארץ)
פרויקט דארפור (וואלה)
תמיר: ראוי שהנרטיב הערבי יקבל מקום במערכת החינוך (הארץ)
למרות בג"ץ - המדינה טרם העבירה הכסף להמשך מיגון מוסדות החינוך בעוטף עזה (הארץ)
"יום הנכבה" של מערכת החינוך (nrg)
הנכבה נכנסה לספרי הלימוד בישראל (ynet)
מנהלי בתי"ס מעניקים לעצמם ציון גבוה על יכולותיהם (הארץ)
נייר עמדה: מדד שעות הלימוד החדש של משרד החינוך יעמיק פערים בין התלמידים (הארץ)
מרכז אדוה: רפורמת שוחט רק מחזירה את מה שקוצץ מהתקציב (הארץ)
ההסתדרות הרפואית תומכת בפתיחת בי"ס נוסף
(הארץ)
אוניברסיטה ביהודה ושומרון (nrg)
בג"צ: למגן מוסדות החינוך במלואם (ערוץ 7)
תואר ראשון בלימודי הפאתט (nrg)
ארגון המורים: לעצור מימון מוסדות חרדיים (nfc)
נתונים קשים על מצב החינוך במגזר הבדואי הוצגו בכנסת (קו לחינוך)
דו"ח על בתיה"ס למינהל עסקים: "בר אילן חלשה עד להפיכתה לשולית; ת"א מחליקה מחוץ לדירוגים הבינ"ל" (TheMarker)
"ספק אם בשער הנגב תיפתח שנת הלימודים" (ערוץ 7)

מתכוננים לשנת הלימודים ביריד עירוני לספרי לימוד משומשים
מאות תלמידים מיבנה ניצלו את יריד הספרים המשומשים העירוני, שנערך בשבוע שעבר ביוזמת הספרייה העירונית, והצטיידו לקראת שנת הלימודים הבאה. זוהי השנה השלישית שבה מתקיים היריד בספרייה העירונית. השנה התקיים היריד לראשונה במוקד נוסף - המרכז הקהילתי בית סולומון, דבר שהעניק  נגישות לאירוע לתושבים המתגוררים באזור המרוחק מהספרייה. מאות מתלמידי יבנה מלווים בהוריהם הגיעו לשני מוקדי היריד עם הספרים המשומשים שברשותם, ומכרו וקנו ספרי לימוד במחירים מוזלים. הבאים הודו למנהלת הספרייה מזל צנעני, למנהל כותר יבנה ציון דוד, ולטלי אמיתי מנהלת מרכז בית סולומון, על היוזמה, אשר מסייעת  לצמצום ההוצאות לקראת שנת הלימודים, ואף מעודדת את התלמידים לשמור על שלמותם וניקיונם של ספרי הלימוד, מתוך ידיעה כי בסיום שנת הלימודים יימכרו ביריד.

בני נוער ממדינות האזור יתרגלו דו קיום במועדון טכנולגי-וירטואלי
חברת סיסקו יזמה את הקמתו של המועדון האקדמי-טכנולוגי הראשון לבני נוער במדינות אגן הים התיכון: The Mediterranean Youth Technology Club. הפרויקט, המתקיים בשיתוף עם מרכז פרס לשלום והגוף לפיתוח טכנולוגיות מידע ותקשורת בעולם הערבי – ICTDAR, מיועד לגישור הפער הדיגיטאלי והצמחת תרבות של שיתוף פעולה וסובלנות בקרב בני נוער ממדינות הים התיכון, המזרח התיכון והעולם הערבי.
בשלב ראשון יכלול הפרויקט בני נוער מישראל, הרשות הפלשתינית, תימן, מצרים, מרוקו, פורטוגל, טורקיה וקפריסין. לאחרונה הסתיימה הכשרת המחזור הראשון של כ-20 מדריכים מכל המדינות שהתקיימה במרוקו.
אמש הושק הפרויקט באירוע חגיגי במרקש, במעמד אנדרי אזולאי, היועץ הבכיר למלך מרוקו. מחזור נוסף של הכשרת מדריכים יתקיים בחודש אוקטובר במצרים. באירוע נמסר כי, סך ההשקעה בשלב הראשון של התכנית, הכולל פיתוח תשתית וירטואלית ואינטראקטיבית מתקדמת לבני הנוער, נאמדת בכ-1.5 מיליון דולר. גיוס התלמידים לפרויקט יחל בחודש נובמבר ותוכנית הלימודים בכל המדינות צפויה להיפתח בדצמבר 2007. המחזורים הבאים צפויים להיפתח מדי שנה, בחודש ספטמבר, במקביל לתחילת שנת הלימודים.
הפרויקט מבוסס על תוכנית "נטע", שפותחה על ידי סיסקו בישראל לפני כארבע שנים, והופעלה בהצלחה ב-23 סניפים ברחבי הארץ. בתוכנית ישתתפו בני נוער בגילאי 15-18, המגיעים בעיקר מהפריפריות ומרקע סוציו-אקונומי נמוך. המשתתפים בתוכנית יזכו לקבלת הכשרה בינלאומית בתחום ניהול רשתות תקשורת ומיומנויות בשוק העבודה הטכנולוגי, ובסיומה יוענקו להם תעודות הסמכה A+ ו-NETWORK+ שיסייעו להם להתקבל לעבודה בתחום ההיי-טק בעתיד.
לדברי זיקה אב-צוק, מנהלת אחריות חברתית באירופה ומדינות מתפתחות בסיסקו, משך התוכנית הנו כשנתיים, שבהן ילמדו התלמידים 10 שעות שבועיות. במקביל להכשרות הטכנולוגיות, התוכנית תספק לבני הנוער כלים והזדמנויות להיות לאזרחים אחראיים, שגם תורמים לחברה. הפרויקט ישלב פעילויות מהנות, למשל משחקים אינטראקטיביים, כמו "מצא את המטמון", שעבורם פותחה סביבה וירטואלית שיתופית. בסביבה זו יוכלו בני הנוער להכיר זה את זה ואת המדינות השונות. "המטרה היא לפתח רשת חברתית אזורית של בני נוער, המבוססת על דיאלוג מתמשך וערכים של כבוד, סובלנות והבנה", מסבירה אב-צוק. אורי סביר, נשיא מרכז פרס לשלום, מדגיש את החשיבות העתידית שיש לפרויקט. "באופן זה יוכלו בני הנוער לשתף פעולה באופן וירטואלי זה עם זה, במטרה ליצור דו-קיום בין המנהיגים הצעירים של המזרח התיכון העתידי שלנו".
בין הנושאים הערכיים שייכללו בפרויקט: אחריות ומחויבות אישית וקבוצתית, סובלנות בין-תרבותית, ערכי פלורליזם ושוויון, התנדבות, תרומה לקהילה, מיומנויות ניהול זמנים, מיומנויות תקשורת בין-אישית, פיתוח חוש ביקורת וכושר הנהגה ומצוינות.
כמו כן, ובשל חשיבות השפה האנגלית ככלי לתקשורת בין בני נוער ממדינות שונות, פותחה תוכנה ללימוד השפה שתהייה נגישה לכל התלמידים והמדריכים. השיעורים ייערכו בכיתות ובמרכזים בחסות ארגונים לא ממשלתיים שכבר פעילים בקהילותיהם.
המדריכים בתכנית נבחרו בקפידה והם בעלי רמה גבוהה של השכלה טכנולוגית, יכולת לעבודה עם בני נוער ומחויבות גדולה למשימה. אחד המרכיבים החשובים להבטחת הצלחת התכנית, הם נותני החסויות והמנהיגים התומכים בה: במצרים - הגברת הראשונה, סוזן מובארק, במרוקו - יועץ המלך אנדריי אזולאי, ובישראל - נשיא המדינה וזוכה פרס נובל לשלום שמעון פרס. השותפים בפרויקט צופים, כי תוך 5 שנים יצטרפו אליו שותפים נוספים מקרב חברות וגופים מובילים בתעשייה במדינות השונות, ומרכזי הפעילות יכשירו מעל 100,000 תלמידים.

מצטיינים בעבודות חקר בתנ"ך
תיכון ליאו באק בחיפה מעודד את התלמידים לכתוב עבודות גמר בתנ"ך ברמת חמש יחידות לימוד. עשרות עבודות חקר אישיות נכתבות מדי שנה בביה"ס במקצוע זה, לא מעט בזכות שולמית נתן, המשמשת שנים רבות כמורה לתנ"ך וכמנחה לעבודות גמר בביה"ס. מביה"ס נמסר, כי בסיועה של נתן זוכים מידי שנה תלמידיה במקומות הראשונים בתחרויות ארציות של עבודות חקר בתנ"ך. לאחרונה זכו ארבעה תלמידי ביה"ס במקומות הראשונים בתחרות שהתקיימה בבית התנ"ך בתל אביב. במקום הראשון בתחרות זכו: תומר שני על עבודת חקר בנושא בריאת העולם במקרא ומחוץ לו, לירן שפרלינג על עבודה בנושא משלי חיות בספרי ישעיהו, ירמיהו ויחזקאל, וטל נתניהו על עבודה בנושא אהבת נעורים בשיר השירים. במקום השני בתחרות זכתה התלמידה אסתר הייט על עבודה בנושא נישואי תערובת במקרא. עוד נמסר, כי שולמית נתן הוכיחה שכמעט כל נושא הנמצא על סדר היום הציבורי ניתן לחקור מהיבט מקראי ובכך להתחבר לתלמידים ולעורר את סקרנותם. דוגמאות לנושאים עליהם ערכו תלמידים עבודות חקר בתנ"ך: מעשי אונס במקרא, תפישת המוות במקרא,רפואה מונעת במקרא, סטיות מיניות במשפחה בתקופת המקרא, זכויות האדם במקרא, המאגיה ויחס המקרא כלפיה ועוד.


נשיאת ויצו מיאמי ביקרה בניר העמק
בשבוע שעבר ביקרה נשיאת ויצו מיאמי, אניטה פרידמן, בכפר הנוער ויצו ניר העמק שליד עפולה. המנכ"ל יוסי גושן לקח את הנשיאה ופמלייתה לסיור בכפר ובין היתר הציג בפניהם את בית הכנסת החדש בכפר. בסיום הוזמנו האורחת ומלוויה לארוחת צהריים חגיגית בכפר.

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תקופת הקורונה

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

באנר שמאל 1 270 125
בנק יהב
אחוה תואר שני
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".
מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה

הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך