|
מנורה מבטחים |
|
|

|
|
|
|
|
כל הכותרות 25.9.06-5.10.06 |
התלמידים והוריהם מציינים את חגי תשרי בערב חגיגי (קו לחינוך) תלמידי כיתות ו` בביה"ס רמות ויצמן ביבנה והוריהם ציינו בשבוע שעבר את חודש תשרי וחגיו בערב חגיגי: רחבת הכניסה לביה"ס קושטה בנרות ואת פני האורחים קיבלו בנגינה צמד נגני כליזמרים (בתמונה). התלמידים הציגו מופע המלמד על מהותם של עשרת ימי התשובה והפייטן, משה לסרי, הסביר על תפקידיו של השופר והדגים סוגי תקיעות. הערב הסתיים בשירה של מזמורי סליחות ופיוטים.5.10.06 |
מכשירים דור חדש של כנרים בביה"ס (קו לחינוך) בביה"ס היסודי אילן רמון בגן יבנה נפתחה בשבוע שעבר קבוצה ללימוד נגינה בכינור. בקבוצה ישתתפו תלמידים מכיתות ב` ו-ג` אשר נבחרו על ידי הצוות החינוכי ומורי המוסיקה בביה"ס. לימודי הכינור, שהם ללא תשלום, יתקיימו בתום יום הלימודים הרגיל. הכינורות מושאלים לתלמידים על ידי בי"ס אופק מהיישוב השכן, בני עייש. בתמונה: הכנרים הצעירים עם המורה, לב גרינברג. 3.10.2006 |
שופר ששרד את השואה נמצא במכללת גורדון בחיפה (קו לחינוך)
במהלך שיפוצים, המתקיימים בימים אלה במכללת גורדון לחינוך בחיפה, נמצא במחסן הספרייה שופר ישן, שגילו נאמד בכ-200 שנים. בפתקה, שהודבקה לשופר, היה רשום: "נמצא על ידי יעקב ליפשיץ-גיל, רב הבריגדה היהודית, במרתף הבירה של היטלר בעיר מינכן בשנת 1945". הרב ליפשיץ ז"ל היה מרצה במכללת גורדון וסגן מנהל המכללה בשנות ה-60. השופר שכנראה עשה את דרכו למחסן לפני שנים רבות, הועבר כעת למשמרת למוזיאון "יד ושם" בירושלים.3.10.06
|
סטודנט לתואר שני בגיאוגרפיה - הזוכה בתחרות הסיפור הקצר של מטח (קו לחינוך) דוד אפשטיין, סטודנט לתואר שני לגיאוגרפיה, זכה בשבוע שעבר בפרס הראשון בתחרות הסיפור הקצר לילדים ולנוער על שם אוריאל אופק של מטח. השנה התמקדה התחרות במדע בדיוני ופנטזיה. סיפורו של אפשטיין "דום כיבוי" עוסק במאבקו של נער מכיתה ט` ברובוט המשוטט בביה"ס ומסייע למנהל להשליט משטר עריצות במוסד. הסיפור הזוכה ו-27 סיפורים נוספים שהוגשו לתחרות מוצגים באתר "כנפיים" של מטח. 27.9.06 |
נפרדים ממנהלת מחוז מרכז של משרד החינוך (קו לחינוך) ראשי יישובים ומנהלי אגפי חינוך ממחוז מרכז, מנכ"ל משרד החינוך, שמואל אבואב, ויו"ר הסתדרות המורים, יוסי וסרמן, השתתפו אתמול בטקס פרידה מדפנה לב, מנהלת מחוז המרכז במשרד החינוך. הטקס נערך ביבנה. לב סיימה לפני כשבועיים את תפקידה כמנהלת המחוז לאחר שש שנים, ומונתה לתפקיד ראש מינהל החינוך בעיריית תל-אביב. בתמונה: דפנה לב בחברת ראש עיריית יבנה, צבי גוב ארי. 26.9.2006 |
ציפה במי מלח - לשיפור התוצאות במבחן (קו לחינוך)
בתל אביב נפתח מרכז בשם private sea שמציע לתלמידים וסטודנטים דרך חדשה לשיפור ההישגים בבחינה - ציפה במיכל מי מלח (בתמונה). במים מומסים 360 ק"ג של מלח מגנזיום סולפט. שני מחקרים, שפורסמו במגזינים לבריאות, מצאו כי התוצאות במבחני זיכרון וזיהוי של קבוצת סטודנטים ותלמידים ששהו במיכל היו גבוהות משל קבוצת ביקורת שלא שהתה בו.
|
"נוטעים" שבשבות של שלום בביה"ס - למען השבויים (קו לחינוך) תלמידי תיכון אורט רבין בגן-יבנה "נטעו" ביום חמישי שעבר באדמת ביה"ס מאות שבשבות נייר למען שחרור החיילים החטופים והנעדרים. הנטיעות התקיימו במסגרת הפרויקט הבינלאומי, "שבשבות של שלום", של ארגון האומות המאוחדות. בפרויקט משתתפים 1,200 בתי"ס מכל העולם. 25.9.2006 |
לילה חווייתי במוזיאון המדע (קו לחינוך) 80 תלמידים ממגמות המדעים והטכנולוגיה באורט סינגאלובסקי יצאו בשבוע שעבר לפעילות בשם "חכמים גם בלילה", במוזיאון הלאומי למדע וטכנולוגיה בחיפה. לתלמידים הצטרפו מורי המגמות וקבוצת הורים סקרנים. התלמידים נפגשו עם מדענים וצפו בהתנסויות מדעיות בנושאים: ננו-טכנולוגיה, אסטרואידים, סכנות מן החלל, חישה מרחוק ולווינים ועוד. מטרת הפעילות הייתה לקרב את התלמידים, באופן חווייתי, לתחומי המדע והטכנולוגיה. 25.9.2006 | |
|
|
|
|
|
|
לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות |
|
|
קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484
|
|
|
|
חינוך בארץ ובעולם |
|
|
משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה
הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים. |
|
|
|