8/5/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

כל הכותרות 2.3.07-10.3.07

"אנטישמיות במשרד החינוך כלפי הילדים החרדים" (nfc)
ערבים ובדווים לא ייבחנו על ציונות ומורשת ערבית (הארץ)
ועדת החינוך נגד תקציב המשרד (וואלה)
חשש: תלמידים ישלמו את מחיר "ההתייעלות" (ynet)
דאגה בש"ס: רשת החינוך סובלת מנשירת תלמידים (nfc)
תוכנית דו קיום בתיכון אלון (וואלה)
משרד החינוך: כסף לערבים על חשבון ההתנחלויות (הארץ)
המורה סתמה לתלמידים את הפה (msn)
שיעור באלימות (nrg)
קואופרטיבים מקומיים יחלקו את המזון לתלמידים במצפה רמון ובירוחם (הארץ)
הביטוח הלאומי מושיט יד ללקויי למידה (nrg)
בעקבות חקירת רצח תאיר ראדה: נחשפה רשת סוחרי סמים (nfc)
נוער בסיכון מציג: לימוד יזמות ושיווק דרך ניהול תיאטרון (הארץ)
חדש בהפסקה: "משחק בני סלע" (וואלה)
"מנהל עירוני י"ד צריך לפרוש לאור הכאוס בביה"ס (וואלה)
תלמידים בעלי פיגור נותרו ללא מסגרת לימוד (וואלה)
אנגליה: הנוער לא עומד בסטנדרט הקריאה (וואלה)
מי מכתיב את סדר היום החינוכי בישראל? עמותות הארץ)
בן 17 נדקר במסיבת פורים (nrg)
עונש חינוכי: קשירת ידיים ונעילה בחדר (וואלה)
משחק מסוכן (nrg)
הסגל האקדמי הבכיר: האוצר סירב לדרישותינו (וואלה)
הסטודנטים בתל אביב חוזרים בהם מההסכם: יחדשו המחאות (הארץ)

תלמידי חטיבת הביניים פיתחו מתקן "הומני" לגירוש ציפורים
תלמידים מחטיבת הביניים אורט אפק בקריית ביאליק, פיתחו אב טיפוס של מתקן ממוחשב לגירוש ציפורים ממחסנים סגורים. מדובר במתקן שאינו פוגע בציפורים, ומבוסס על גלאי נפח המזהה את מעוף הציפור ומדליק נורה. תוכנת המחשב מזהה את השינוי ברמת האור בעזרת מצלמת מחשב ומפעילה קולות של טורפים, עופות דורסים ורעשים אקראיים. בתהליך הפיתוח סייעו לתלמידים: אנשי חיל האוויר והמרכז הבינלאומי לחקר נדידת הציפורים בלטרון ומהנדסי מערכות מרפא"ל. אב הטיפוס שפיתחו התלמידים זכה לאחרונה במקום הראשון בתחרות גילדור להמצאה ויצירה מדעית. הפרויקט יוצג בכנס הלאומי הרביעי של האיגוד הישראלי להנדסת מערכות , שיתקיים ב-20-21.3.07 במלון דניאל בהרצליה. נושא הכנס יהיה חדשנות וחידושים בהנדסת מערכות.

המורים העל יסודיים משביתים היום את הלימודים במחוז מרכז (קו לחינוך)
ארגון המורים העל יסודיים משבית היום, יום א' - 11.3.07, את הלימודים בתיכונים כולל חטיבות הביניים שבמחוז מרכז, במחאה על כך שהמו"מ עמו נקלע למבוי סתום. הארגון מנהל בחודשיים האחרונים משא ומתן עם האוצר על הסכמי שכר חדשים. מחוז המרכז משתרע מגדרה בדרום ועד נתניה בצפון ואריאל במזרח. המחוז לא כולל את יישובי גוש דן, השייכים למחוז תל-אביב. היישובים ששייכים למחוז הם; פתח תקוה והיישובים שסביבה (כמו ראש העין), רחובות והערים שסביבה (כמו יבנה, גדרה, נס ציונה), ראשון לציון, נתניה (והיישובים שסביבה), רמלה ולוד. כמו כן לא מקיים הארגון פעילויות נוספות בבתיה"ס העל יסודיים בשאר חלקי הארץ, כמו טיולים ושיעורי תגבור והעשרה.

התלמידים לומדים ערכים באמצעות פתגמים ושירים
בביה"ס היסודי מכבים שבגן יבנה נבנים במהלך השנים האחרונות, חזון ואמנה בשיתוף תלמידים הורים, ומורים. בכל שנה בוחר ביה"ס שלושה נושאים בעלי זיקה לחזונו, לעבודה אינטנסיבית עם התלמידים. כמו כן, פועלת בביה"ס "ועדת חזון ואמנה" המחפשת דרכים שונות ומקוריות להשריש את נושא החזון והאמנה, ולהפוך את בוגרי ביה"ס לאנשים סובלניים ובעלי דרך ארץ. השנה בביה"ס הונהג פרויקט חדש הנקרא "דרך ארץ". במסגרת הפרויקט לומדים הילדים בכל חודש את פתגם החודש, שיר החודש, אירועים היסטוריים ("היום שלפני"), את קורותיהם של נשיאים וראשי ממשלות ועוד.
ועדת חזון ואמנה החליטה לקיים מידי חודש טקס שיעסוק בפרויקט וישלב בו חלקים מתוך האמנה. השבוע התקיים הטקס הראשון במתכונת שערכו בתלמידי כיתות ב'. הטקס עסק בפתגם החודש - "כעץ שתול על פלגי מים". בטקס הושר שיר החודש "בואי אמא" שהוקדש ליום המשפחה, ופותח נושא הכבוד ההדדי - של אדם כלפי עצמו, מוריו, זולתו, רכוש הזולת ועוד. התלמידים הופיעו בשירה, ריקוד וקטעי קריאה. לסיום הוצגו "עשרת הדברות ליחסי חברות".

תלמידים ממקיף י' בראשל"צ זכו במקום הראשון באולימפיאדת קודגורו אקסטרים
צוות תלמידים מתיכון מקיף י' מראשון לציון, זכה באולימפיאדת מפתחי התוכנה קודגורו אקסטרים3 אשר נערכה השבוע ביחידה לצעירים במדע (צמ"ד), במכון ויצמן למדע. קודגורו אקסטרים 3, שנערכה בחסות חברת אלדין, מכון ויצמן למדע והמרכז הבינתחומי בהרצליה, הינה תחרות הבוחנת יכולת חשיבה מתמטית, יכולות בפתרון בעיות, מקוריות, יעילות וגמישות תכנותית. בגמר לתחרות קודגורו אקסטרים 3 השתתפו 8 צוותים של בני נוער בגילאי 15-18 (מתוך כ-70 צוותים מכל הארץ, שנרשמו בסך הכל). התחרות נערכה במעין גירסה ממוחשבת לתוכנית הריאליטי "הישרדות", שבמסגרתה ניסו המשתתפיםלשרוד אחרונים על גבי "אי בודד" וירטואלי, מול מתחריהם שניסו להעיף אותם מהאי. אי זה היה למעשה אזור בתוך הזיכרון של המחשב, ששימש זירת משחק וירטואלית. אל האי הגיעו המשתתפים באמצעות מנוע משחק שהורד מאתר האינטרנט של התחרות. כל צוות כתב תוכנה (בשפת אסמבלי 8086) שהיוותה "שורד דיגיטלי" שהתחרה מול השורדים של הצוותים האחרים. הזוכים: ניר סולומון, הדר איציקוביץ, אלעד אלפנדרי וטל זלמנוביץ, הינם תלמידי כיתה י"ב מתיכון מקיף י' בראשון לציון, שגם לומדים בתוכנית לתואר ראשון במדעי המחשב במסלול האקדמי של המכללה למינהל. לצוות הזוכה הוענקה מלגת לימוד בשיעור של 50% במרכז הבינתחומי בהרצליה וכן מענק של 5,000 שקל מתנת שירות הביטחון הכללי. במקום השני והשלישי זכו (בהתאמה): צוות מבי"ס הריאלי בחיפה, ותלמיד מבי"ס אוסטרובסקי ברעננה, אשר זכו במענקים של 3,000 שקל ו-2,000 מתנת השב"כ.

שרת החינוך ביקרה במוסדות חינוך ברחובות
שרת החינוך, יולי תמיר, ביקרה היום, יום ג', במוסדות חינוך ברחובות. בביקור השתתפו מנהלת המחוז, סולי נתן ומפקחי בתיה"ס. הביקור נפתח בקבלת פנים חגיגית בבי"ס דה שליט בהשתתפות ראש העיר, שוקי פורר. שרת החינוך אמרה בביקור: "בביקורי הראשון בעיר הייתי ביום הזיכרון בבי"ס דה שליט. התרשמתי שביה"ס מהווה קשר בין התלמידים לבין הנופלים ובכלל זה יצירת זיכרון משותף, דבר שהינו בעל ערך חינוכי חשוב מאוד ואשר אותו הוא מטפח. רחובות היא עיר הטרוגנית אשר עושה מאמץ ראוי לקידום החינוך ולו אנו שותפים". 
בהמשך היום ביקרו שרת החינוך ומלוויה בבי"ס אמי"ת. מנהלת ביה"ס הציגה בפני האורחים את האני מאמין הבית ספרי, שעל פיו ביה"ס מחנך לאורח חיים דתי ולהשקפת עולם ציונות דתית מתונה תוך מעורבות ותרומה לחברה לעם, למדינה ולארץ. לדבריה, ביה"ס מטפח את תלמידיו למצוינות לימודית, להעצמת קבוצות מתעכבות, למימוש עצמי ולהצלחה מיטבית תוך מתן הזדמנות שווה. עוד הציגה המנהלת את מגוון הפעילויות בבית הספר בתחומים חברתיים, מרכזי למידה, כיתות "מופת" ועוד.
היום הסתיים בביקור ב"עירונוער", מרכז ייחודי לנוער בארץ המפעיל מרחב רב תחומי הכולל: בית קפה, אינטרנט, פינות מידע וייעוץ, ספרייה, משחקי הפגה – פינג פונג, כדורגל ושחמט, עזרה בשיעורי בית ומזנון המופעל על ידי הנוער במסגרת מחויבות אישית. במהלך הביקור הוצגה בפני המבקרים תוכנית הנוער היישובית.


התלמידים נפגשו עם מספר הסיפורים במסגרת פרויקט עירוני לעידוד הקריאה
במסגרת פרויקט עירוני לעידוד הקריאה, המתקיים בספרייה העירונית ביבנה, נפגשו אתמול תלמידי כיתות ד'-ה' בעיר עם הסופר ומספר הסיפורים יוסי אלפי. הסופר ריתק את התלמידים בסיפורים מתקופת עלייתו ארצה מעיראק, ילדותו בעיר פתח תקווה, שירותו הצבאי (את צו הגיוס לצה"ל קיבל כבר בגיל 12 משום שכשעלה ארצה עם סבתו וללא הוריו, "הוסיפה" סבתו 6 שנים לגילו המקורי) ועוד. המפגש נערך בסיוע פרויקט "תקרא תצליח" של בנק הפועלים. אלפי גם תיאר בפני התלמידים את תהליך כתיבתו של ספר משלב הרעיון, כתיבת הטיוטה, עיבודה, הבאת הספר לדפוס ושיווקו. הסופר הדגיש כי הקוראים הם החלק החשוב שבהפצת ספר, היות והם אלה אשר יספרו את הסיפור לאחרים ובכך יתרמו להפצתו. בפעילויות הספרייה של יבנה משתתפים מאות מתלמידי בתיה"ס היסודיים. בין היתר השתתפו התלמידים בפעילות להכרת הספרייה, למדו כיצד נכתב ספר ואת שיטת המיון של ספרי הקריאה וספרי העיון. בהדרכת הספרניות שיחקו התלמידים במשחק "חפש את המטמון" ואיתרו באמצעותו קודים בספריית הילדים את הספרים שהיוו את המטמון.
הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תקופת הקורונה

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

באנר שמאל 1 270 125
בנק יהב
אחוה תואר שני
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".
מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה

הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך