|
מנורה מבטחים |
|
|

|
|
|
|
|
כל הכותרות 11.4.07-21.4.07 |
נאומי שרת החינוך בטקסי יום השואה בפולין מנתוני משה"ח; מדי שנה מבקרים כ- 190,000 תלמידים ביד ושם כ-24,000 מורים השתתפו בימי עיון ובהשתלמויות בתחום השואה פרקי השואה מהווים כ-40% מבחינת הבגרות בהיסטוריה
2,500 תלמידים ישראלים השתתפו בטקס זיכרון בבירקנאו שרת החינוך יולי תמיר השתתפה אתמול בערב, יום א', בטקס להנצחת השואה שהתקיים במחנה בירקנאו בפולין. בטקס השתתפו כ-2,500 חברי משלחות בני נוער מישראל. נאומי שרת החינוך בטקסי יום השואה בפולין
משלחת תלמידים השתתפה בכנס בינלאומי באיטליה בנושא האנטישמיות משלחת של תלמידים מבי"ס עתידים בחולון השתתפה לאחרונה בכנס שהתקיים בעיר פדובה שבאיטליה, בנושא "אנטישמיות, גזענות ושואה". הכנס, שבו השתתפו גם נציגים מליטא, פולין ואיטליה, עסק במשך חמישה ימים בלימוד מעמיק ובדיונים בנושא הגזענות בכלל והאנטישמיות והגזענות נגד היהודים בפרט. אוניברסיטת פדובה שבאיטליה נתנה חסותה לפעילות מתוך תקווה שהכנס, שנערך השנה לראשונה, יהפוך לאירוע קבוע שיתקיים מידי שנה באחת ממדינות אירופה. הכנס נערך בשפה האנגלית וכל משלחת נדרשה להכין מראש הרצאה על הנושא, שתהווה מבוא לדיון. לדברי מארגני הכנס, גילו תלמידי עתידים בקיאות רבה בתחום, והעבירו את הרצאתם באנגלית רהוטה. התלמידים התארחו בבתים של בני נוער איטלקים ודיווחו על אירוח חם ולבבי, ועל פינוקים בשעות הפנאי, שכללו, בין היתר, סיור של התלמידים בעיר ונציה. בין יוזמי הכנס מירי שריד, מורה להיסטוריה בביה"ס ומספר ראשי קהילות באירופה.
חגיגת בריאות בחטיבת הביניים בחטיבות הביניים רוז והעלייה השנייה בעכו, התקיים לאחרונה שבוע בריאות יוצא שעסק בהגברת המודעות של התלמידים לתזונה נבונה ולפעילות גופנית. בפעילויות שהתקיימו במשך השבוע שמעו התלמידים הרצאות במגוון נושאים ובהם: "פעילות אירובית וחשיבותה", "יוגה ברוגע", "סוכרת וסוכרת נעורים", "תזונה נבונה" ועוד. התלמידים גם עסקו בשעורי החינוך הגופני ובהפסקות בפעילות אירובית, ביציבה, הרפיה, משחקי כושר, תחרותיות והגינות. כמו כן התקיימה פעילות ממוחשבת בנושא "חשיבותה של ארוחת הבוקר" אשר כללה שאלון, פעילות להבנת חשיבות ארוחת הבוקר והתפריט הרצוי, ומשימת אוריינות מדעית טכנולוגית בנושא. "לקינוח" הרכיבו התלמידים תפריט בריא לארוחת הבוקר לפי הכללים שנלמדו במהלך השבוע ואכלו יחדיו ארוחת בוקר בריאה ומזינה.
עובדי חברת ההיי-טק התנדבו לשמש חונכים אישיים לתלמידי אורט מיטרני חברת ההיי טק ניו-אנס מקריית עתידים בתל אביב, התנדבה לחשוף תלמידים מבי"ס אורט מיטרני בחולון לעולם ההייטק, ולסייע בהעצמתם האישית והלימודית. במסגרת הפרויקט יוצאת מביה"ס בכל יום ראשון בצהרים קבוצה של תלמידים למשרדי ניו-אנס בהסעה של החברה. לכל תלמיד יש חונך אישי, עובד החברה, המסייע לו בלימודיו ועורך לו היכרות עם עולם המחשוב.
"יד הנדיב" תשקיע 140 מיליון ש"ח במכון להכשרת מנהלי בתי"ס ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ושרת החינוך, יולי תמיר, חתמו ביום ראשון השבוע, על ההסכם להקמת המכון הישראלי למנהיגות בית ספרית. המכון יוקם כבר החודש. בכך אימץ ראש הממשלה את החלטת שרת החינוך יולי תמיר. המכון ישמש להכשרת מנהלי בתי"ס וכזרוע ליישום מדיניות הממשלה בתחומי הפיתוח המקצועי שלהם. בטקס חתימת ההסכם השתתפו גם ראשי ארגוני המורים. המכון יוקם בשותפות בין ממשלת ישראל ובין קרן רוטשילד ("יד הנדיב") בהתאם להסכם שנחתם בין הצדדים. שרת החינוך ציינה, כי "שותפות זו מדגימה כיצד שיתוף פעולה בין ממשלה ובין קרן פילנתרופית מביא לכדי מימוש את התפקיד והיכולת של כל צד. השותפות תאפשר לממשלה לממש את אחריותה ולגבש מדיניות בנושא חשוב, תוך כדי פיתוח איכותי של תכנים ויכולות; וריכוז מאמץ באופן יציב ועקבי". המכון ילווה על ידי הרשות הארצית למדידה והערכה. שרת החינוך הוסיפה, כי המייסדים יעמידו לרשות המכון מימון של כ-140 מיליון ש"ח לחמש שנים – פי ארבעה מהתקציב הנוכחי המוקדש כיום להכשרה ולפיתוח מקצועי של מנהלי בתי"ס. תמיר ציינה, כי היא שמחה על התיאום ועל שיתוף הפעולה עם ארגוני המורים, אשר הביעו תמיכה בהקמת המכון, ועם רשת הון סיכוי לישראל (IVN) - השותפה ליוזמה. המכון יוקם כיחידה אוטונומית במרכז לטכנולוגיה חינוכית (מט"ח), אשר הוקם בשנות השבעים על-ידי יד קרן הנדיב ולפי החלטת ממשלה.
|
|
|
|
|
|
|
לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות |
|
|
קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484
|
|
|
|
חינוך בארץ ובעולם |
|
|
משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה
הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים. |
|
|
|