|
מנורה מבטחים |
|
|
|
|
|
|
|
כל הכותרות 20.2.2006-28.2.2006 |
כנס תקשורת ארצי בביה"ס העמק המערבי (קו לחינוך) הכנס השנתי למגמות תקשורת כתובה ומשודרת, לזכר העיתונאי אילן רועה, נערך השבוע בביה"ס העמק המערבי שבקיבוץ יפעת. הכנס נערך זו הפעם השנייה. בתמונה; הוריו של אילן רועה, מוטי אמיר, מנהל ביה"ס, אריק שחף, והתלמידים. ולכתבה במלואה |
תלמידי אורט הורוביץ הובילו שבוע בריאות בכרמיאל (קו לחינוך) בי"ס אורט הורוביץ הוביל שבוע בריאות בכרמיאל. במהלך השבוע אירחו תלמידי הורוביץ כיתות מבתיה"ס היסודיים ניצנים ואיריסים וערכו להם יום ספורט. כמו כן הרצו תלמידי מגמת הבריאות של הורביץ לתלמידי היסודיים על ארוחת בוקר בריאה וערכו להם ארוחה "לדוגמה" ממוצרים, שנתרמו על ידי סניף "מגה" המקומי. תלמידי מביה"ס גם הקימו בקניון לב כרמיאל דוכנים למדידת לחץ דם, ייעוץ תזונתי, התרמת דם ועוד, וסייעו לרופאים ולאחיות שהפעילו אותם. |
משחק כדורסל חברתי וערכי (קו לחינוך) תלמידי שכבת י"ב של ביה"ס אורט הנרי רונסון באשקלון, נפגשו השבוע עם אלופת המדינה בכדרוסל לנכים על כסאות גלגלים, קבוצת "קסם". המפגש כלל מופע ראווה של קבוצת הנכים, משחק כדורסל משותף עם תלמידי ביה"ס ודיון ערכי על ניצחון הרוח את מגבלות הגוף. מטרת הפעילות הייתה לקרב את בני נוער אל עולם הנכים, לא מתוך רחמים, אלא מנקודת החוזק של הנכים. (20.2.2006)
|
העיתונאי עמנואל רוזן בשיחה עם תלמידי תיכון רבין בגן יבנה; אם היו נותנים לי הייתי מראיין גם את יגאל עמיר (קו לחינוך) רוזן הירצה בפני תלמידי כיתות ט` של ביה"ס, הלומדים תכנית ייחודית שכותרתה מנהיגות צעירה וצדק חברתי. רוזן הבהיר, כי זכות הציבור לדעת היא ערך עליון. התכנית חושפת את התלמידים לקונפליקטים חברתיים ופוליטיים. בתמונה; מנהל ביה"ס, חיים אייזנר, מעניק לרוזן תעודת הוקרה מטעם ביה"ס. (20.2.2006)
|
תלמידי ביה"ס שנשרף עוברים ללמוד במכללה (קו לחינוך) ביה"ס הפתוח בנווה שאנן בחיפה הוצת בסוף השבוע האחרון בידי פורצים. המכללה האקדמית גורדון בחיפה נענתה לבקשת ראש מינהל החינוך בעיריית חיפה, רחל מתוקי, והעמידה 12 כיתות לימוד לרשות ביה"ס. החל מהיום, יום ב`, ובמשך השבוע הקרוב, ילמדו כל תלמידי ביה"ס הפתוח במכללת גורדון. למרות חופשת הסמסטר, מסייע כל הצוות המינהלי של גורדון למאות התלמידים הגודשים את המכללה. (20.2.2006) |
מעבירים אנרגיות חיוביות לתלמידים (קו לחינוך) סטודנטים מהמגמה הירוקה במכללת אורנים, ערכו בשבוע שעבר יום פעילות "ירוק" בנושא האנרגיה לתלמידי שכבה י` של אורט גרינברג בקרית טבעון. במהלך היום העבירו הסטודנטים סדנאות בנושאים: משק האנרגיה בישראל, אנרגיות חלופיות, צדק סביבתי וכביש חוצה ישראל. כמו כן הפעילו הסטודנטים את התלמידים בסדנת מדיטציה ובמשחקי אלתור - במטרה לתרום ל-"אנרגיות חיוביות" במהלך היום. (19.2.2006) |
מכללת הדסה משיקה חוג לתקשורת אינטראקטיבית (קו לחינוך) מכללת הדסה בירושלים הודיעה על השקת חוג לתקשורת אינטראקטיבית. הלימודים בחוג יכשירו את הסטודנטים לפתח מוצרי תוכן למדיות מתקדמות כאינטרנט רחב-פס, טלוויזיה אינטראקטיבית, שידורי לווין וטלפונים סלולריים. בחוג ילמדו הסטודנטים נושאים שנלמדו עד כה בנפרד ובהם: כתיבת תסריטים, עיצוב גרפי, צילום ועיבוד תמונה, אנימציה, תכנות וניהול מאגרי מידע ועוד. הלימודים בחוג יתקיימו בשעות הערב ובימי שישי, במשך שלוש שנים, ובסיומם תוענק לבוגרים תעודת הנדסאי. (15.2.2006) | |
|
|
|
|
|
|
לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות |
|
|
קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484 |
|
|
|
חינוך בארץ ובעולם |
|
|
משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה
הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים. |
|
|
|