20/4/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

כל הכותרות 6.2.07-12.2.07

חדש במכללת הדסה: תואר שני באופטומטריה (nfc)
לראשונה: אישה נשיאת אוניברסיטת הרווארד (nfc)
משרד החינוך ביטל תפקיד הממונה על יישום חוק זכויות תלמידים (הארץ)
תמיר וראשי ההשכלה הגבוהה: חשב מטעם האוצר יפגע בחופש של הוועדה לתכנון ותקצוב (הארץ)
המשטרה סגרה בתי"ס בהר הבית (הארץ)
רבע מהתיקים הפליליים לבני נוער - לעולים (וואלה)
הסטודנטים מעדיפים אנשי חינוך בפוליטיקה (nfc)
ההורים: להפסיק את התשלומים לביה"ס (nfc)
הצעת האוצר ומשרד רה"מ: תחרות בין בתי"ס יסודיים (הארץ)
בעירוני י"א מביימים מאבק באלימות (וואלה)
בגנים בטבריה ילמדו אנגלית באמצעות תנועה וריקוד (nrg)
נשיא חדש למכללה האקדמית גליל מערבי (nfc)
74% מהמורים בתוכנית דברת לא מרוצים מיישומה (הארץ)
התמריץ לתלמידים מצטיינים - כסף (וואלה)
יישום שלב א' של דו"ח דברת; המורה הוא הנפגע העיקרי (nfc)
בשם הדמוקרטיה - מותר לא ללמוד (nfc)
אושר; חוק זכויות ללקויי למידה בעל תיכוניים (ערוץ 7)
אריק זאבי מציג; ג'ודו כשיעור לחיים (וואלה)
התמריץ לתלמידים מצטיינים - כסף (וואלה)
ההורים נגד מגדל העמק: לא לסגור את היסודי (וואלה)
350 מיליון שקל מתקציב החינוך נגנבו
(וואלה)
סקר; משפחות אוטיסטים מממנות חינוך ילדיהן (וואלה)
ביה"ס למחוננים הועתק לגשר הזיו (וואלה)
הסטודנטים מתרעמים; תמיר מתחמקת מדיון בוועדת שוחט (nfc)
הצעת חוק; זכויות ללקויי למידה בעל תיכוניים (אתר ערוץ 7)

זוכרים את אילן רמון בנגינת כינורות
בבי"ס אילן רמון בגן יבנה, קיימו תלמידי כיתות ד' - הנקראות "מאדים" ו"כדור הארץ", טקס לזכר האסטרונאוט הישראלי הראשון, בשבוע שעבר. בטקס השתתפה מקהלת ביה"ס, ולראשונה נטלו בו חלק גם תלמידי כיתת הכינור שנפתחה השנה, בניצוחו של לב גרינברג. 
בטקס השתתפו גם ראש המועצה המקומית, דרור אהרון, מנהל מחלקת החינוך, רחמים שרים, ומחזיקת תיק החינוך במועצה, הד"ר ורד תמיר.

ציון לשבח על קידום החינוך לאומנות
מנהלת מחוז המרכז במשה"ח, ד"ר סולי נתן, ביקרה ביום חמישי בביה"ס היסודי בכור לוי ברחובות. מטרת הביקור הייתה להכיר את החינוך לאומנות בביה"ס וסביבות הלמידה שהוקמו בו. זאת, בעקבות החלטת ועדת השיפוט של פרס החינוך הארצי לאומנות לשנת תשס"ז להעניק ציון לשבח לביה"ס על קידום החינוך לאומנות. ועדת הפרס ציינה, כי "תוכנית הלימודים והעבודות המעידות על מימושה מרשימים ועשירים. התוכנית משמשת בסיס ללימוד אומנות כחלק מהעשייה התרבותית ובייחוד מתמודדת עם שאלות שמעסיקות את האומנות, התרבות והחברה בשנים האחרונות". מטרות התוכנית לזמן ללומד סוג של מפגש "אחר" עם עולמות של תוכן, רגש, תכנים ודמויות הקשורים ליצירה אמנותית, מתן כלים להבנת המשמעות הגלויה והסמויה בטקסט החזותי, הקניית מיומנויות לשם הבנה עמוקה לטקסט החזותי ויצירת מאגר לשוני עשיר מתחום שפת האמנות. אשר יבוא לידי ביטוי בפעילויות השפתיות. במהלך הביקור הוצגו בפני מנהלת המחוז חדרי האומנות השונים בביה"ס: חדר העשייה, חדר הצפייה וחדר המדיה, וכן רחבות למידה מוזיאליות שהוקמו השנה ומציגות את נושא מורשת המשפחה במעגלים השונים: כיתות א'-ב': המשפחה – בית אבא אמא; כיתות ג'-ד': המשפחה – מחזור החגים והמועדים וכיתות ה'-ו': המשפחה – מחזור טקסי החיים של הפרט. מנהלת מחוז ציינה בביקור, כי "שילוב של אומנות ותיאטרון בתהליכי הלמידה של התלמידים מהווה מימד חשוב לתלמידים בבית הספר. המטרה שלנו היא ששילוב זה יקיף את כל הרבדים בבית הספר".

טקס לציון עשור לרצח התלמידות בנהריים
שרת החינוך, יולי תמיר, השתתפה היום (יום ה') בטקס לציון עשור לזכר שבע התלמידות מבית שמש, שנרצחו בנהריים על ידי חייל ירדני. בתום הטקס השתתפה תמיר בנטיעות איקליפטוסים משבעה זנים ביער הבנות.

נבחרו להשתתף במופע "קוראים ...וזה הקול"
מאות תלמידים התמודדו במהלך החודשים האחרונים על הזכות להשתתף בתחרות "קוראים... וזה הקול!", שיזמו המרכז לטכנולוגיה חינוכית, ערוץ הטלוויזיה לוגי וחברת סטימצקי. מטרת התחרות היא עידוד הקריאה בקרב ילדים ובני נוער.
לגמר התחרות, שהתקיים אתמול, העפילו 30 תלמידים מרחבי הארץ, אשר התחרו ביניהם בקריאה בקול. במסגרת התחרות, אותה הנחה קובי מחט מערוץ הילדים, הילדים הציגו בפני חבר השופטים את הקטע שבחרו ונימקו את בחירתם.
ההרשמה לתחרות התקיימה באתר לוגי, בו הילדים התבקשו לבחור ספר מתוך רשימת ספרים מומלצים על ידי מטח, ולהסביר מדוע הם בחרו להקריא בקול את הקטע המדובר.
 הילדים הזוכים בתחרות הם: גיא נוימן - בן 11.5 מהוד השרון, נעם לוי - בת 11.5 מטבעון, אייל פריאנטה - בן 12 מכפר סבא ועומר דגן - בת 8.5 מרמת חן.
מעניין לדעת, כי הספרים שהילדים בחרו להקריא מתוכם היו ברובם קלאסיקות של הסופרים: אריך קסטנר ("אמיל והבלשים" ו"צ'ארלי וממלכת השוקולד") ורואלד דאל ("מטילדה" ו"אורה הכפולה").
ארבעת הזוכים בתחרות יוזמנו להשתתף במופע "קוראים... וזה הקול!" שיתקיים במסגרת הכנס הבינלאומי "שווה קריאה" ב-19.2, בבנייני האומה בירושלים. הכנס נערך במסגרת יריד הספרים הבינלאומי. את המופע "קוראים... וזה הקול!" ינחה קובי מחט ולאחר מכן תיערך עבור הילדים המשתתפים במופע פעילות עם קובי מחט ומירב פלדמן מערוץ הילדים.
"קוראים... וזה הקול!" היא תוכנית של מטח, שמטרתה עידוד וקידום הקריאה החופשית של תלמידים בכיתות ד' – ו'. התוכנית, לה שותפים משה"ח ורשת חנויות סטימצקי, פועלת ב-18 יישובים ברחבי הארץ  בכ - 95 בתי ספר יסודיים ועל יסודיים, ובהם כ- 370 כיתות. 
 
התלמידים לומדים לחבר משפטים בשפת התנועה
במסגרת לימודי החינוך הגופני, התבקשו תלמידי כיתות ב' בבי"ס מכבים בגן יבנה לחבר משפט בשפת התנועה בנושא שיווי משקל. התלמידים נדרשו להקפיד לנצל שימוש במרחב, רמות גובה שונות, גיוון, קטעי קישור, וכל זאת בעבודת צוות יצירתית. לביצוע המטלה התחלקו התלמידים לזוגות או לקבוצות קטנות ובחרו באחת מהאפשרויות הבאות: מופע הומוריסטי, מופע ריקוד או רצף של תרגילים. את משפטי התנועה שחיברו הציגו התלמידים במופע שערכו בפני המורים והתלמידים בביה"ס. המופע גם כלל קטעי קישור שאותם למדו התלמידים בשיעורי דרמה.

מנכ"ל משה"ח סייר אתמול ביישובים במחוז חיפה
מנכ"ל משה"ח, שמואל אבואב, סייר אתמול עם צוותו ועם מפקחת מחוז חיפה, ד"ר יעל יעקבי, במספר יישובים במחוז חיפה: קציר-חריש, זכרון יעקב ואום אל פחם. מטרת הביקור הייתה להיפגש עם ראשי היישובים ופרנסי החינוך, מנהלים ומפקחים, כדי להתוות את היעדים החינוכיים שלהם במהלך שלוש השנים הקרובות. במהלך הביקורים נפגש המנכ"ל לשיחות עם ראשי הרשויות ועם הנהלת מערך החינוך היישובי. לאחר מכן השתתף אבואב במפגשים עם צוותי החינוך ביישובים בנושאי פדגוגיה. סיורו של המנכ"ל נפתח בפגישה עם מ"מ ראש המועצה המקומית קציר- חריש גדעון פרידמן. בדיונים נידונו צרכים ייחודיים של מערכת החינוך ביישוב, תוך זיהוי ואיתור הסוגיות הדורשות מענה ופתרון מידי והוגשה תכנית התערבות אינטנסיבית של צוות רב מקצועי, כדי לקדם את תלמידי בתיה"ס ביישוב החל מגני הילדים ועד לכיתה ו'. לאחר מכן, נפגשו מנכ"ל משה"ח ומפקחת מחוז חיפה עם ראש המועצה המקומית זיכרון יעקב, אלי אבוטבול, וקיימו ישיבה עם מפקחים ומנהלים בנושאי קידום מערכת החינוך. במהלך הישיבה גובש לוח זמנים למתן מענה לצרכים היישוביים בנושא זה. אבואב הציג את התהליך המתנהל במשה"ח להאחדת סטנדרטים למדידת תוצאות המיצ"ב, על מנת לקבל תמונה אמיתית של הישגי התלמידים בארץ. תהליך האחדת הסטנדרטים מאפשר לבדוק, בין היתר, מלבד הישגים לימודיים, את מידת המוגנות של תלמידים בבתיה"ס, את איכות התקשורת בין התלמידים ואת אקלים ביה"ס. קריטריונים אלו גובשו למסד נתונים אחיד ונקבעו בהלימה למדידת הישגים אוניברסאלית הקיימת במדינות שונות בעולם. את יומו סיים המנכ"ל בביקור באום אל פחם, שבה קיים דיון עם ראש העירייה, שייח האשם עבד אלרחמן וצוותו. במהלך הדיון הודגש הקידום שחל במערכת החינוך בעיר ובמיוחד צמצום שיעור הנשירה של תלמידים והפחתת האלימות. ראש העיר ציין את תרומתו של מנהל מחוז חיפה, אהרן זבידה, לקידום מערכת החינוך היישובית. כמו כן פירט ראש העיר את צרכי מערכת החינוך בעיר, בה לומדים 16,680 תלמידים, והעלה את בעיית המחסור בכיתות בבתיה"ס ואת הצורך בהקמת ביה"ס לחינוך מיוחד.

טכניון בתיכון עמל חדרה
ביה"ס התיכון למדעים ולאמנויות "עמל חדרה" ערך בשבוע האחרון ערב חשיפת תוכנית לימודית ייחודית לקידום מקצועות המתמטיקה והמדעים לתלמידי כיתות ז', בחסות המחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים של הטכניון – חיפה. לערב הגיעו עשרות משתתפים, הורים ותלמידי כיתות ו', שגילו עניין רב בתוכנית החדשה. הדוברים המרכזיים היו: מנהל חטיבת הביניים מר אלי ניסטל, מנהלת ביה"ס הגב' אילנה שטרהל, פרופ' אורית זסלבסקי (הוראת המתמטיקה), ודר' גלית בוצר (הוראת המדעים), מהמחלקה להוראת המדעים בטכניון.
מנהלת ביה"ס ומנהל חטיבת הביניים הדגישו את ייחודה של התוכנית בשני מובנים עיקריים:
א. התוכנית שומרת על כיתות הטרוגניות ויחד עם זאת מטפחת את התלמידים המצטיינים. התלמידים המצטיינים יהוו קבוצת לימוד נפרדת במדעים ובמתמטיקה, ובנוסף לכך יקבלו שתי שעות שבועיות נוספות בכל אחד מהמקצועות.
ב. ייעודה של התוכנית להקנות כלי חשיבה מדעיים ומתמטיים ולאפשר לתלמידים להרחיב ולהעמיק בתחומים אלו. אין בכוונת התוכנית להוביל את התלמידים לסיום מוקדם של בחינות הבגרות, עם כי דבר זה אפשרי ביותר בשל יכולותיהם הגבוהות של התלמידים, וללימודים אוניברסיטאיים בגיל צעיר. התוכנית מנסה לשמור על נעוריהם של התלמידים ולאפשר להם עיסוק בתחומים נוספים, אותם מטפח ביה"ס כמו: ספורט, מחול ואמנות.
מנהלת בית הספר, הגב' אילנה שטרנהל מוסרת, כי בית ספר "עמל חדרה" חרת על דגלו את טיפוח המצוינות לצד שמירה על מארג חברתי ורמת לימודים כללית גבוהה. בכדי לאפשר טיפוח תלמידים מצטיינים, בד בבד עם השמירה על ההטרוגניות בכתות האם של חטיבת הביניים, פותחה התוכנית "טכניון בתיכון", בחסות המחלקה להוראת המדעים בטכניון.
התוכנית, מהווה השלמה לטל"מ (תוכנית לימודי המתמטיקה הנלמדת בבית הספר זו השנה השמינית וזוכה להצלחה רבה), ובכך נותנת מענה מקיף לצרכי התלמידים המצטיינים, שירכשו כלי חשיבה מדעיים ומתמטיים שיאפשרו להם למצות את יכולותיהם. תלמידי התוכנית יפתחו מיומנויות של לומד עצמאי המסיק מסקנות ויכול ליישמן לפיתוחים טכנולוגיים, וזאת בדרך של העמקה והעשרה בתחומי המדע והטכנולוגיה בדיסציפלינות השונות: פיזיקה, כימיה, ביולוגיה וטכנולוגיה. התוכנית משלבת למידה חווייתית תוך הקניית יסודות המתודולוגיה המדעית: שאילת שאלות, תכנון ניסויים, עריכתם במעבדה, הצגת תוצאות הניסויים וניתוחן.
תוכנית ה"טכניון בתיכון" הינה  שש- שנתית:
בחטיבת הביניים, תלמד התוכנית בצורה ספיראלית, תוך התאמה לרמת החשיבה של התלמיד, המתפתחת ככל שהוא מתבגר. בחטיבה העליונה יפתחו בפני בוגרי התוכנית מספר אפשרויות: קבלת ציונים גבוהים בבחינות הבגרות; השלמת בחינות בגרות בשלב מוקדם; העמקה בתחומי המדע והטכנולוגיה בדרך של כתיבת עבודות גמר, או ביצוע פרוייקטים במקצועות הטכנולוגיים, דבר שיקנה לתלמידים תעודת בגרות איכותית.
יישומה של תוכנית הטכניון בתיכון יחל בשנה"ל תשס"ח, כתוכנית צומחת, החל מכתה ז'.
 
קורס לאילוף כלבים החל בגימנסיה "הרצוג"
לאחרונה נפתח בבית הספר "הרצוג" קורס בנושא כלבנות, הכולל 12 מפגשים עיוניים ומעשיים של 3 שעות כל אחד. הכלבים שנבחרו למשימה הינם מחוסנים, בריאים ומטופלים, בעלי אופי יציב ונח, שאינם מתפרצים, נובחים או מפחידים, אוהבים מגע ומבקשים זאת במבט, בהתקרבות ובהושטת יד. כלבים אלה מאפשרים לתלמידים התאווררות ממערכת שעורים שגרתית והצלחה בפעילות כלבנית, דרכה יוכלו לזכות אף בהערכה חברתית ועצמית.
המפגש עם הכלבים מביא אתו איכויות קשר בלתי מילולי. הכלב מסוגל להעניק אהבה, חיבה ונאמנות ללא הצבת תנאים, הסתייגות או רתיעה מהתלמיד. חויה זו מאפשרת לתלמידים המשתתפים בקורס תחושות הצלחה, שליטה ויצירת קשר.
הידע התיאורטי והמעשי, הנרכש בקורס יכול לשמש את התלמידים גם בטיפול בכלב הביתי שלהם וגם ביצירת קשרי שכנות טובים, שכן אחת המטלות היא לאלף כלב הגר בשכנות כמטלת שעורי-בית.
בסוף הקורס תערכנה בחינות וטקס קבלת תעודת סיום בשילוב מופע אילוף של התלמידים שייערך בנוכחות הוריהם.

הסטודנטים בעבודי מציגים עבודות בגלויות מעובדות
במקום עוד תערוכת סיום, הוחלט בעבודי קריאייטיב להפיק מגזין פרינט מיוחד ובו עבודות הסטודנטים המסיימים. המגזין נשלח למנהלי הקריאייטיב במשרדי הפרסום. המגזין מעוצב כאסופות גלויות, כאשר כל גלויה היא מודעת פרינט של סטודנט. בצידה השני של הגלויה מופיע שם הסטודנט ומספר הטלפון.עבודי קריאייטיב הינו בית ספר לפרסום הממוקם בבית ציוני אמריקה בתל אביב. בית הספר מציע ארבעה מסלולי התמחות עיקריים: יחסי ציבור, סטיילינג, ארטדיירקשן וקופירייטינג. המרצים בביה"ס הם אנשי קריאייטיב פעילים, הנותנים לסטודנט כלים עכשוויים ומיומנויות נדרשות, על מנת להשתלב בהצלחה בתעשייה. אתר עבודי קריאייטיב: www.aboodi.co.il

תלמידי שבח מופת מתעניינים במערכות מידע
השאלות "מהו המקצוע עם השכר הגבוה ביותר בתחום טכנולוגיות המידע" ו"היכן ניתן ללמוד אותו", היו בין השאלות שהציגו תלמידי המדעים של ביה"ס "שבח מופת" מתל אביב לשי ורדי, חבר נשיאות לשכת מנתחי מערכות מידע בישראל. תחום טכנולוגיות המידע מקיף כיום מגוון נושאים כמו אינטרנט, מערכות מידע, חדשנות טכנולוגית ועוד. ההרצאה של שי ורדי בשבח מופת, ניתנה במסגרת פעילות לשכת מנתחי מערכות מידע בקהילה, בפרויקט חדש שמטרתו לקרב צעירים מצטיינים בתחום המדעים למקצועות טכנולוגיית המידע. הפרויקט כולל הופעת בכירים מהתחום בפני תלמידי המגמות המדעיות בבתי ספר, ואירוח התלמידים ביחידות מערכות המידע בחברות שונות. במסגרת ההרצאה נסקרו מקצועות המחשב, מסלולי ההתמחות ותוכניות ההכשרה טכנולוגיית המידע וחשיבות מערכות המידע לארגונים, תוך הצגת פרויקטים, סיפורים ואירועים ממשטרת ישראל (מקום העבודה הקודם של ורדי) ומבנק דיסקונט (מקום עבודתו הנוכחי). התלמידים גילו עניין רב במיוחד בסיפורים כמו הצלת חיי אדם בזכות מערכות המידע שפותחו במשטרת ישראל, ובפרויקט הגדול "אופק" של בנק דיסקונט.

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תגובות
1. 
שי ורדי הינו עילוי וכוכב בבנק דיסקונט
דשא (30/07/2008 11:04:02)
2. אלון (8/01/2013 21:08:34)
תקופת הקורונה

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

באנר שמאל 1 270 125
בנק יהב
אחוה תואר שני
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".
מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה

הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך