20/11/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

67% מהמנהלים בישראל מקנים חשיבות רבה להדרכה

67 אחוז מהמנהלים בישראל מקנים חשיבות רבה להדרכה בארגונים. כך עולה מסקר שנערך באמצעות חברת המחקר תמורות, והוא בוצע בקרב 80 מנהלי הדרכה בארגונים שונים.
עוד עולה מהסקר כי בקרב ארגונים ציבוריים ובחברות קמעונאות ושירות - כל המנהלים (100 אחוז) מקנים חשיבות רבה לתחום ההדרכה, בארגונים העוסקים בתקשורת - 80 אחוז מקנים חשיבות רבה ובחברות היי-טק - 61 אחוז מהמנהלים מקנים חשיבות רבה ורבה מאוד להדרכה.
 בנוסף, בקרב חברות העוסקות בתעשיות עתירות טכנולוגיה - 60 אחוז מהמנהלים מקנים חשיבות רבה להדרכה, לעומת 40 אחוז מהמנהלים אשר מקנים חשיבות מעטה.
מי שמקנה פחות חשיבות להדרכה הם מנהלים בארגונים פיננסיים - רק 50 אחוז מהמנהלים בארגונים אלו מקנים להדרכה חשיבות רבה. 
 באשר לתקציב ההדרכה - מהסקר עולה, כי בקרב 44 אחוז מהמשיבים לסקר, תקציב ההדרכה גדל בשנה החולפת לפחות ב-10 אחוזים, וב-34 אחוזים מהארגונים תקציב ההדרכה נשאר כשהיה. לעומת זאת, ב-22.5 אחוז מהארגונים תקציב ההדרכה קטן לפחות ב-10 אחוזים בשנה החולפת.
מהסקר עולה, כי לצורך העשרת עובדים, 50 אחוז מהארגונים משתמשים בחברה חיצונית ובמדריכים חיצוניים, 14 אחוז משתמשים בחברה חיצונית לצורך ביצוע הערכה, 26 אחוזים משתמשים בחברה חיצונית לפיתוח קורסים והדרכות, 78 אחוזים לביצוע הדרכות בנושאים ספציפיים ו-71 אחוז משתמשים בחברה חיצונית להדרכות מנהלים.
לדברי זיו מנדל - מנכ"ל משותף בג'ון ברייס הדרכה, חטיבת ההדרכה וההטמעה של מטריקס, הדרכה נתפסת היום כנכס אסטרטגי וכהשקעה עם החזר מוכח. "הסקר מוכיח כי רוב הארגונים משקיעים בהדרכה ומבינים כי מדובר בפעילות חשובה התורמת למקצועיות הארגונים ולרווחת העובדים".
נאוה אלדר, עורכת ירחון משאבי אנוש מוסיפה כי הסקר הינו מקצועי מאד, ממצה ומקיף ונערך כבר שנה רביעית ברציפות והוא גם מספק נתונים להשוואה בין השניים לחוקרים וסטודנטים באוניברסיטאות.
 

הדפסשלח לחבר
גיליון 700 של קו לחינוך

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

מומלצים באתר
זהבי יעוץ
יעוץ למורים; תנאי עבודה, פנסיה ועוד. ובעיקר; כיצד לעזוב את מערכת החינוך עם כל מה שמגיע באמת.
גאווה ישראלית - הרצאה מיוחדת ליום העצמאות
"הרצאה מיוחדת ליום העצמאות: גאווה ישראלית. פיתוחים וחידושים ישראליים פורצי דרך בעולם".
גמולים
"גמולים – ייעוץ למורה" הוקמה ע"י טל וייס, בעל תואר בכלכלה עם התמחות במימון ומורשה בשיווק פנסיוני. "גמולים - יעוץ למורה" מספקת למגזר עובדי מערכת החינוך בפרט ולמגזרי המשק השונים בכלל, בדיקה אובייקטיבית ומגוון פתרונות פיננסיים להם ולבני ביתם. מאחורינו אלפי שעות ייעוץ פיננסי ופנסיוני לכל מגזרי המשק השונים.
אל הטבע - טיולים, אירועים, ימי גיבוש וסדנאות לארגונים,סדנאות O.D.T
"אל הטבע" מתמחה בהפקת פעילויות שונות בטבע - טיולים, אירועים, ימי גיבוש וסדנאות לארגונים, בתי ספר וקבוצות. אנו מקפידים על איכות בשירות ובביצוע כדי להעניק ללקוחותינו חוויה שתיזכר לאורך זמן. הצוות של "אל הטבע" בשילוב התפאורה של טבע ארצנו מבטיח יציאה מהשגרה וחוויה שתיזכר לזמן רב.
בית ביאליק
לאחרונה, נפתח מחדש מוזיאון בית ביאליק, ביתו של המשורר הלאומי חיים נחמן ביאליק. לאחר עבודת שיקום ושיחזור יוצאת דופן החושפת ומאירה את רוח האיש והתקופה, מזמין אתכם בית ביאליק להתוודע לאחד מבתיה האותנטיים, המרגשים והמלהיבים של העיר העברית הראשונה, ולעולמו הפרטי והציבורי של המשורר הלאומי
תמי זיטלני
באנר אחווה חדש שמאל
בנק יהב 4
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים בעלי לקויות למידה במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".

 -  הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך