18/11/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

תוכנית "מנוף" - סביבה מתוקשבת לשיפור ההישגים במתמטיקה ובאנגלית בביה"ס היסודי ובחט"ב (מודעה)

            תוכנית מנוף להצלחה במתמטיקה ובאנגלית
                   סביבות מתוקשבות לבית הספר היסודי ולחט"ב
                     מנוף רב עוצמה לשיפור משמעותי בהישגים

הידע במתמטיקה ובאנגלית  מהווה  תשתית הכרחית וקריטית ללימודי המשך. הישגים נמוכים במקצועות אלו מהווים מכשלה לתלמידים רבים ברחבי הארץ. כמענה לצורך העולה מממצאי המבחנים הארציים, פיתחה חברת L-net  את תוכנית "מנוף" שהינה גישה חדשנית להעצמת ההישגים. התוכנית פועלת, בשלב זה, בשני מקצועות המפתח אנגלית לכיתות ד'-ו' ומתמטיקה לכיתות ג'-ח'. 
תוכנית מנוף מבוססת על שילוב של סביבת למידה מתוקשבת בתהליכי ההוראה-למידה בביה"ס, מותאמת לאוכלוסיה הטרוגנית ונמצאת בהלימה מלאה לתוכניות הלימודים של משרד החינוך במתמטיקה ובאנגלית.
תכנית "מנוף" פועלת בהצלחה במספר רב של רשויות מקומיות  ובכ-170 בתי ספר בארץ, בתי הספר הפועלים ב"מנוף"  מעידים על העלאת הישגים בלימודי המתמטיקה והאנגלית, על העלאת המוטיבציה ללמידה וההנאה מהשיעורים המתוקשבים.
כותבת מריה, רכזת מתמטיקה מבי"ס יסודי בת"א:
"בשמי ובשם תלמידי  ברצוני להודות על העזרה בהכנה למבחן המיצב
היום בכיתה עשינו ניתוח תוצאות מיצב פנימי בקבוצת ה-1
הילדים ציינו שהתרגול באתר ובמיוחד ביצוע המבחנים לקראת המיצב, עזר להם מאוד
ניתוח תוצאות המבחנים והמשימות המעניינות עזרו לי לתכנן את העבודה שלי להכנת התלמידים למבחן"

מה כוללת תוכנית מנוף?
* מאגר תכנים ללמידה מתוקשבת מותאם לאוכלוסיה הטרוגנית
* תכנים במתמטיקה ובאנגלית  בהלימה מלאה לתוכנית הלימודים
  של משרד החינוך
* סביבות דינאמיות ופתוחות עם אפשרות שינוי ועדכון לצרכי בית 
  הספר והלומדים
* מיפוי הישגים ומעקב להתאמת התכנים הלימודיים ללומדים השונים

דוגמה לכלים ולפעילויות:
מחולל תכנים:
שיעורים, מבחנים, מטלות ופעילויות
חקר
: בנייה וניהול של מאגר תכנים,
שימוש בפריטי ידע קיימים ואפשרות
ל "תפירה" אישית, באמצעותכלי הזנה
פשוטים. מערכת לניהול קבוצות למידה
והתאמת תכנים.



סדנת משימות לטיפוח חקר ועבודות אישיות:
דיאלוג אישי וקבוצתי בין מורה
ותלמידיו בבמת הדיונים. 
הערכת עמיתים וניהול תיק
פורטפוליו.




מרכז לפיתוח חשיבה
ועזרה בשיעורי בית:
פיתוח חשיבה באמצעות חידות
ואתגרים
שאל את המומחה –
תלמידים שואלים, אנחנו עונים.

כלי תקשורת:
כלים לאינטראקציה בין לומדים ומורה
קבוצות דיון, פניה למנחה, מרכז הודעות

דוחות וסטטיסטיקות:
למורה - מיפויים כיתתים ומעקב אחר כל תלמיד ותלמיד
למנהל -  סטטיסטקות על התקדמות התלמידים
לתלמיד ולהורים – משוב ומעקב על הישגי התלמיד ופעילותו

למי נותנת תכנית מנוף מענה?
תכנית מנוף נותנת מענה לאוכלוסיות השונות:

תלמידים  מקבלים מענה אישי לצרכיהם. התוכנית כוללת פעילויות בחמש רמות קושי, מטלות פתוחות לצד מטלות סגורות. מגוון עשיר זה מאפשר  התאמה של הלמידה לרמת הלומדים, ליכולתם ולסגנון הלמידה שלהם. האפשרות המובנית לקבלת משוב מידי מעודדת שיפור והתקדמות.
מספרת רוחלה שפיגל, מנהלת בית הספר עציון גבר באילת

"הבחירה לשלב את תוכנית מנוף במקצועות חשבון ואנגלית הייתה בחירה מוצלחת מכמה בחינות: העבודה נעשתה בסביבה לימודית טכנולוגית מגוונת וידידותית. התלמידים קבלו משוב מידי על עבודתם והתאמצו לעמוד באתגר קבלת "מאיות", תכנית מנוף נתנה מענה גם לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים - הם תרגלו את הנושאים השונים לאורך זמן ובסבלנות רבה תוך פיתוח כישורי לומד עצמאי"

מורים  מקבלים גישה למאגר חומרי הוראה איכותי בו יוכלו לעשות שימוש, כלים המאפשרים מתן מענה לתלמידים בכיתה ההטרוגנית  וכלי הערכה (מיפויים מפורטים ברמה כיתתית ואישית).
סביבת ההוראה אותה מקבל המורה (הכיתה הוירטואלית) היא פתוחה ודינאמית:  ה"כיתה הווירטואלית" מספקת לכל מורה סביבת קורס  מתוקשבת לכל כיתה בה הוא מלמד.
ב"כיתה הווירטואלית" קיים עץ קורס המותאם לתכנית הלימודים החדשה. בסביבה זו יימצא מורה  תכנים  מגוונים הנתפרים מהמאגר. סביבת הוראה זו הנה סביבה פתוחה ומורה יכול לשנות ולהוסיף, לעדכן ולהתאים את התכנים על פי צרכיהם המשתנים של תלמידיו.
לשם כך יכול המורה להיעזר במאגר התכנים, בחומרים שהוא עצמו או הצוות שלו פיתח או בחומרים ממאגרים שונים.
ההורים  זוכים בקשר ישיר עם בית הספר ומקבלים תמונה מפורטת של מצבו הלימודי של ילדם (ולא רק בסוף השליש עם חלוקת התעודות).
רוחלה שפיגל מוסיפה ואומרת:
" העבודה בתכנית אפשרה הגדלת זמן מורה-תלמיד לצורך הסבר והבנת החומר הנלמד, ההורים שותפו לאורך הדרך והתקבלו מהם הדים חיוביים מאוד."

זה הזמן להיערך לשנה הבאה ולשלב  בבית ספרכם למידה מתוקשבת כנדבך נוסף בסביבות הלמידה הקיימות.  לפרטים ולקביעת פגישה אנא פנו:

אורית וולמן
חברת אלנט
09-7667955

orit@learnonet.com                                                                

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
גיליון 700 של קו לחינוך

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

תמי זיטלני
באנר אחווה חדש שמאל
בנק יהב 4
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים בעלי לקויות למידה במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".

 -  הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך