16/1/2019
בנק יהב 3=11
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

תחרות כתיבת סיפורים לתלמידים בעלי פיגור שכלי

המרכז לטכנולוגיה חינוכית (מטח) ביחד עם הוצאת הספרים כתר ואגודת אקי"ם, אגודה לאומית לקימום אנשים עם פיגור שכלי, פתחו השבוע בתחרות לכתיבת סיפורים שמיועדים לקהל של צעירים בני 15 עד 25 עם פיגור שכלי, במטרה להעשיר את מדף הספרים המתאימים לקבוצה ייחודית זו. כיום, צעירים עם פיגור שכלי המעוניינים לקרוא ספרים נאלצים להסתפק בספרי ילדים או בספרים שאינם מכבדים את גילם הבוגר. מטח מבקש לתת מענה לצרכיה של קבוצה זו ופתח בתחרות שמיועדת לקהל הרחב. ניתן למצוא באתר של מטח http://www.cet.ac.il/stories הנחיות מפורטות למעוניינים ליטול חלק בתחרות הכתיבה לגבי היבטים שונים הקשורים בתכני הסיפורים, במבנה העלילה ובשפת הכתיבה, על מנת שהסיפורים יתאימו לצורכיהם של אנשים עם פיגור שכלי. את הסיפורים ניתן לשלוח למטח בדואר רגיל בלבד, ולפי ההנחיות המפורטות באתר, עד לתאריך: 15.1.08. הסיפורים ייקראו בעילום שם על-ידי חבר שופטים, שימונה על-ידי מטח. הסיפור שיגיע למקום הראשון יזכה בפרס בסך 5,000 ₪, גובה הפרס למקום השני הוא 2,500 ₪ ולזוכה במקום השלישי יוענק פרס בסך 1,000 ₪. בנוסף לפרס הכספי, הסיפורים שיגיעו למקומות הראשונים, וכן סיפורים נוספים שיוגשו לתחרות ויימצאו ראויים יוצאו לאור ויופצו במחיר מסובסד, שיסייע בכיסוי חלק מההוצאות בלבד.

 

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
גיליון 720 של קו לחינוך

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

אחוה חדש12/04
באנר שמאל 1 270 125
בנק יהב
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים בעלי לקויות למידה במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".

 -  הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך