20/4/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

המגשר האולטימטיבי; עדי אלדר או עופר עיני

אתמול (א') הופיעו על במת הסכסוך בין המורים לממשלה שני גורמים חדשים, שניהם טוענים "כולה שלי". עדי אלדר, יו"ר מרכז השלטון המקומי, מונה למגשר מטעם המדינה, עופר עיני, יו"ר ההסתדרות מונה למגשר מטעם עצמו.
הרעיון לגישור כבר החל בשבוע שעבר, אלא שאז עדיין ציפה ארז שאולמרט ייכנס בעובי הקורה. במשך כל השבוע לשכת ראש הממשלה היתה מעורבת, אבל פאסיבית. הם רק קיבלו דיווחים על מה שמתרחש, ואולמרט הודיע כל הזמן שהוא לא מתערב. לארז חשוב שאולמרט יהיה מעורב, כדי שיוכל להכריז שהסכים לקבל את מה שקיבל מאחר שיש לו גיבוי של מראש הממשלה. ארז כבר יודע שהוא יצטרך להתגמש. שילוב ידיים עם האינסטנציה הגבוהה ביותר משכנע יותר מלסגת סתם. אבל ראש הממשלה לא מתרצה בקלות, וארז צריך להתחיל לרצות את המורים. אלה מצידם כבר מתחילים לגלות סימנים של אי שביעות רצון, גם מהמהלך, גם ממי שעומד בראש. ההכפשות בעיתונות, הצורך במשכורות, התחושה שזה לא הולך לשום מקום, מתחילים לעורר חוסר שקט גם בקרב אלה שקודם היו נחושים לשבות עד טיפת הדם האחרונה. גם התמונה בשטח לא תורמת לשביתה; הרשויות המקומיות הופכות להיות "קצינות הבידור" של התלמידים השובתים; בתי קולנוע נפתחים בעלות נמוכה בחיפה, מתנ"סים מכינים כל מיני תוכניות, הטלוויזיה יוצאת בשידורים מיוחדים לנוער, מרכזים קהילתיים הופכים למקומות מפגש לעת מצוא. ואפילו בתיה"ס: פעילות עם התלמידים בתיכונים לקראת היציאה לפולין, טיולים שנתיים לתלמידי י"ב, שיוצאים למרות הכל ועוד.
כל אלה יחד עם ישיבת ממשלה אתמול והתבטאויות של שרים לפניה ולאחריה, מובילים לתחושה שצריך להתחיל לחפש פתרון. משרד החינוך מחליט לשלב ידיים עם  הפרטנר הטבעי - מרכז השלטון המקומי, כדי שהלה לא ייצא נגדו, ומוביל את עדי אלדר להיות המגשר. במקביל גם חושב עופר עיני מה הוא ירוויח מהסכסוך, ומחליט לדבר עם ארגון המורים, שכידוע פרש מההסתדרות לפני שנים ומאז הם צהובים זה לזה. עיני מציע למורי הארגון מה שמורי ההסתדרות קיבלו. אבל הוא מציע עוד משהו. הוא מציע תמיכה של ההסתדרות. אם לא ייצא כלום מהמו"מ עם המורים, ההסתדרות תתגייס ותכריז על השבתת סקטורים נוספים במשק. הכרזה שאולי טובה כהכרזה אבל ממש לא מציאותית. היא לא תעבור את בתי המשפט, כיון שלסקטורם אחרים אין עילה לשביתה.
לעיני יש בעיה עם סקטורים אחרים שהוא מייצג והוא לא יכול להציע יותר למורים. אז תרגיל חשבונאי או הברקה בנוסח עיני, אם תרצו, פותרים את הכל; המורים יקבלו תוספת אבל בפריסה לחמש שנים. כך המורים יקבלו אבל סקטורים אחרים במשק לא יוכלו לבוא בתביעות. הסקטורים האחרים אפילו לא ירצו לבוא בתביעות. גם הם יודעים שפריסת תוספות לחמש שנים זה משהו דיפוזי. במדינה כמו ישראל  - אפילו משהו דיפוזי מאוד. אז עופר עיני מתחיל לסכם על 26% עם המורים, כמו שקיבלו מורי היסודיים, ועם תוספת שעות עבודה מצידם. ארז רוצה עכשיו 15% תוספת לשכר בלי תוספת שעות. אלדר נכנס למהלך שעיני כבר התחיל. עכשיו הוא צריך להראות מה הוא יכול לעשות. וארז? זה הזמן שלו לומר שהוא פסימי; פתאום מתחילים לכרכר סביבו והוא פסימי. התנהגות אופיינית של ארז. ולמה? אולי כי כל המכרכרים לא מספיקים לו. הוא רוצה את ראש הממשלה.  

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תקופת הקורונה

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

באנר שמאל 1 270 125
בנק יהב
אחוה תואר שני
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".
מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה

הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך