23/11/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

שרת החינוך מציגה את "אופק חדש" לאקדמיה

שרת החינוך, יולי תמיר, קיימה אתמול, יום ד', סיור בבי"ס המנחיל ברמת גן שהוקדש להשתלבותה של רפורמת "אופק חדש" ביעדים הפדגוגיים של ביה"ס. אל שרת החינוך נלוו אנשי אקדמיה בולטים מתחום החינוך: פרופ' מרים בן פרץ מאוניברסיטת חיפה, פרופ' דוד חן מהאוניברסיטה העברית ופרופ' חיים אדלר. עוד השתתפו בסיורמנהלת מחוז תל-אביב במשרד החינוך, אורלי פרומן, וראש עיריית רמת גן, צבי בר. בשיחה עם שרת החינוך והפרופסורים תיארה מנהלת ביה"ס כיצד הפכה הרפורמה למנוף ליישום היעדים של ביה"ס. לדבריה, כתוצאה מהשעות הפרטניות שנוספו למערכת השעות, פיתח ביה"ס למידה בינתחומית במיקוד מדעים, טכנולוגיה ואומניות. כמו כן, החל לתת מענה לתלמידים בעלי צרכים מיוחדים, כאלו שלא קיבלו בעבר עזרה מביה"ס. בביה"ס מתקיים שיח אישי בין מורה לתלמיד לצורך קידום התלמיד והובלתו לקראת מימוש היעדים ומיצוי יכולותיו האישיות. תגבור לימודי ניתן במקצועות היסוד לתלמידים הבינוניים דווקא, שממוצע ציוניהם בין 55-75. טיפול מיוחד ניתן גם לתלמידים בעלי יכולות גבוהות. במסגרת שעות השהייה שבהם מחויבים המורים, פיתח ביה"ס תוכנית השתלמות למורים בנושא יעדי ביה"ס. אחת לשבועיים גם מתקיים בביה"ס שיח מבוגרים בהשתתפות מרצה אורח, העוזר למורים להתמודד עם בעיות שעל הפרק. שרת החינוךאמרה במהלך הביקור למורים, כי היא מעריכה מאוד את עבודתם. לדבריה, כל בי"ס מימש בצורה אחרת את הרפורמה והתאים אותה לצרכיו. "יש צורך לתעד את הדברים כדי שיהיו לעזר לבתיה"ס שיצטרפו בעתיד", אמרה. עוד הוסיפה שרת החינוך כי כולם רוצים שינויים אבל גם חוששים ולפיכך משרד החינוך יעשה מאמץ גדול כדי להפיג את החששות, להתקדם ברפורמה ולפתור את כל הבעיות שעוד נותרו. פרופ' דוד חן אמר, בעת הדיון המסכם, כי הרפורמה מוסיפה משאבים ראויים לביה"ס וכעת השאלה היא כיצד להשתמש נכון במשאבים. לדבריו בי"ס המנחיל השתמש נכון במשאבים שעמדו לרשותו וכך צריך להיעשות בשאר בתיה"ס. לדברי פרופ' מרים פרץ: "לרפורמה הזו יש רוח שונה. מדובר במודל מוצלח ויש להתמיד ליישומו. יש באפשרותה של הרפורמה לספק גם את צרכי המורים ולא רק את צרכי התלמידים". פרופ' חיים אדלר סיכם: "מצאתי אופטימיות וגישה חיובית". לדבריו בעשור וחצי הקרוב, יתחלפו כמחצית מהמורים ולפיכך יש לדאוג שהמקצוע יהיה אטרקטיבי לדור הבא. אדלר סבור, כי הגדלת השכר והמשרה מהווים מהלך חיובי למימוש מטרה זו.
הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תגובות
1. מכירה את הבית ספר (16/01/2008 10:52:29)
גיליון 701 של קו לחינוך

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

תמי זיטלני
באנר אחווה חדש שמאל
בנק יהב 4
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים בעלי לקויות למידה במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".

 -  הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך