25/11/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

פרס הסרט החברתי הטוב ביותר למגמת התקשורת של אמי"ת קריית מלאכי

תיכון אמי"ת קריית מלאכי זכה בשני פרסים במסגרת הכנס ה-11 ליצירה צעירה במגמות התקשורת והקולנוע בחינוך הדתי, שהתקיים ביום חמישי האחרון בסינמטק ירושלים. הסרט "כשתקראי את המכתב" זכה בפרס הטוב ביותר בנושא החברתי, ובנוסף זכה ביה"ס ומורי המגמה, שלומי מוסקל ולאה רייכטל, בפרס "המגמה המצטיינת". מדובר בהישג למגמה הצעירה, שבה  מחזור ראשון של תלמידים הגיש לתחרות ארבעה סרטים. הסרט "כשתקראי את המכתב" מתאר מערכת יחסים קשה בין אם חד הורית לביתה המתבגרת, שמשמשת לאחיה הקטן גם כאם וכאב. במהלך ההתמודדות היומיומית של הנערה עם המציאות המורכבת של אם קשת יום, היא מוצאת מכתב שכתב לה אביה. האב מסביר מ מדוע עזב את הבית, תוך גילוי שיזעזע את עולמה על הנערה. הסרט מגולל את התמודדותה של הנערה עם המציאות ועם המידע החדש שרק עתה נודע לה עליו. לדברי מנהל אמי"ת קריית מלאכי, הרב אופיר כהן: "אני גאה עד מאוד בתלמידות ובתלמידים, שהביאו את המחזור הראשון של המגמה להכרה ולהערכה בדרגים המקצועיים הגבוהים ביותר. יצירת הסרט לא הייתה פשוטה כלל עבורם. בכדי להוציא תחת ידם סרטים אלו, נזקקו התלמידים להרבה אומץ לחשוף סיפורים אישיים כואבים, שמתרחשים בסביבתם הקרובה. תהליך זה שעברו התלמידים, עומד בקנה אחד עם אחת המטרות שהצבנו לעצמנו עם הקמת המגמה -שהתלמידים יביאו את עצמם לידי ביטוי דרך המדיה, דבר שיסייע גם לחיזוק ביטחונם העצמי".
הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
גיליון 701 של קו לחינוך

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

תמי זיטלני
באנר אחווה חדש שמאל
בנק יהב 4
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים בעלי לקויות למידה במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".

 -  הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך