20/11/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

הנשיא לתלמידים: "אל תחקו אותנו, תהיו מקוריים ותעזו לפרוץ גבולות"

הנשיא שמעון פרס, ושרת החינוך, יולי תמיר, השיקו אתמול, יום ב', בתיכון שוהם את האירועים לציון שנת ה-60 למדינת ישראל במערכת החינוך. השניים ביקרו בתערוכה מיוחדת שנערכה על ידי תלמידי ביה"ס לרגל חגיגות ה- 60. בתערוכה הוצג בפני פרס ותמיר רובוט שפותח על ידי תלמידים מתיכון שוהם במסגרת תחרות רובוטיקה בינלאומית. אלעד הירש, יו"ר מועצת הנוער ביישוב, אמר לנשיא ולשרת החינוך: "הנוער של היום הוא לא פחות איכותי מנוער הפלמ"ח. נערי שוהם מתגייסים לצבא באחוזים גבוהים ומתנדבים בקהילה מתוך שליחות ומסירות". שרת החינוך אמרה, כי שנת ה-60 למדינה תהווה במערכת החינוך גשר בין לימוד העבר ועיצוב העתיד. נשיא המדינה אמר לתלמידים: "אתם יכולים להיות יותר גדולים מאתנו, דור ההורים והסבים, אל תחקו אותנו, תהיו יצירתיים ומקוריים ותעזו לפרוץ גבולות. יש לכם ידע עוצמה וערכים שלא היו לנו. תשקיעו הכול בחלום ובחזון". ראש המועצה המקומית שוהם, גיל ליבנה, ציין באירוע, כי שוהם היא ביטוי מוחשי לעצמאות המדינה ולישראל המתחדשת. לדבריו הרוב המוחלט של אוכלוסיית היישוב נולד בארץ, התחנך במערכת החינוך, שירת את המדינה והקים משפחה, והיה שותף להקמת יישוב "יש מאין".
הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
גיליון 700 של קו לחינוך

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

באנר אחווה חדש שמאל
תמי זיטלני
בנק יהב 4
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים בעלי לקויות למידה במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".

 -  הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך