19/6/2018
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

פרופ' חגית מסר-ירון נבחרה לנשיאה השביעית של האוניברסיטה הפתוחה

פרופ' חגית מסר-ירון מונתה לנשיאת האוניברסיטה הפתוחה. פרופ' מסר-ירון  תכהן בתפקיד החל מחודש אוקטובר 2008. פרופ' מסר-ירון מכהנת כסגנית הנשיא למחקר ופיתוח באוניברסיטת תל אביב מאז שנת 2005. בין השנים 2000-2003 היא כיהנה כמדענית הראשית וראש מינהל המדע של משרד המדע, התרבות והספורט. בתפקידה זה נדרשה, בין היתר, להוביל נושאים במדיניות מדע ויישומה בארץ, וכן נושאים הקשורים לקשרי המדע הבינלאומיים של ישראל. פרופ' מסר-ירון היא פרופסור להנדסת חשמל ואלקטרוניקה בפקולטה להנדסה באוניברסיטת תל אביב. את תאריה האקדמיים רכשה באוניברסיטת תל אביב. לאחר פוסט דוקטורט באוניברסיטת ייל הצטרפה מסר-ירון כחברת סגל לאוניברסיטת תל אביב. פרופ' מסר-ירון שימשה כעורכת בעיתונים בינלאומיים בתחום מחקרה, פרסמה עשרות מאמרים בעיתונים. בשנת 2006 פרסמה במגזין  Science מאמר המציע שימוש במדידות המתבצעות ברשתות תקשורת אלחוטית לניטור הסביבה, שעורר עניין רב בכל העולם. בשנת 1996 נבחרה למרצה המצטיינת של הפקולטה להנדסה ובשנת 2000 הוענקה לה דרגת FELLOW של איגוד מהנדסי החשמל והאלקטרוניקה העולמי, IEEE, על תרומתה למחקר בתחום התמחותה. פרופ' מסר-ירון כיהנה במגוון מועצות, ועדות ופורומים בארץ ובעולם ובהם: כיו"ר המועצה הלאומית לקידום נשים במדע וטכנולוגיה, אותה יזמה והקימה; כיו"ר ועדת המדע של אונסק"ו בישרא, כיו"ר מועצת המנהלים של קרן המדע ארה"ב-ישראל BSF; בוועדות שונות של הקהילה האירופית. כיום חברה מסר-ירון בהנהלת ה-EPWS - האיגוד האירופאי לנשים מדעניות, והיא נציגת ישראל בוועדת האתיקה של אונסק"ו. פרופ' מסר-ירון תהיה נשיאה השביעית של האוניברסיטה הפתוחה. הנשיא הנוכחי, פרופ' גרשון בן-שחר, מסיים את כהונתו לאחר 5 שנים. פרופ' בן-שחר יחזור לעסוק במחקר באוניברסיטה העברית בירושלים.
הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
גיליון 713 של קו לחינוך

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

תמי זיטלני
אחוה חדש12/04
בנק יהב 4
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים בעלי לקויות למידה במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".

 -  הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך