25/11/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

450 תיכונים השתתפו היום במיזם של חיל האויר ומשרד החינוך

היום, יום ד', התקיים השלב המרכזי של פרויקט "דרך ארץ ושמיים"'.  את הפרויקט יזמו שרת החינוך, יולי תמיר, ומפקד חיל האוויר, האלוף אליעזר שקדי, במסגרת האירועים במערכת החינוך לציון 60 שנה למדינה. במהלך היום ביקרו כ-8,000 מפקדים וחיילים מחילות צה"ל השונים בכ- 450 תיכונים, אשר מנהליהם ביקשו להשתלב בפרויקט. אנשי הצבא ערכו בבתיה"ס פעילויות חווייתיות-חינוכיות בהנחיה משותפת עם מחנכי הכתות. הפעילויות עסקו בערכים, בחיזוק הגאווה הלאומית והישגי המדינה. המיזם נולד מתוך רצון ליצור שיח משותף בין הצבא לחברה, על בסיס ערכי המדינה, הגאווה הלאומית והמחויבות לאתגרי העתיד. השלב הראשון של המיזם החל בביקורים של עובדי הוראה בבסיסי חיל האוויר והים שכותרתו הייתה: "הצדעה למנהיגי החינוך". הביקורים התקיימו כהכנה לפעילות הבית ספרית עם התלמידים. השלב השני של המיזם, שהתקיים היום בבתיה"ס, נקרא "דור בונה דור.
פעילות היום נפתחה בבתיה"ס בהקרנת הסרט: "זה ההישג שלנו", המתאר את הישגי ישראלים ברחבי העולם (במליאה של כלל תלמידי התיכון). אחר כך הנחו החיילים פעילויות כיתתיות אינטראקטיביות: "לקום ולעשות מעשה", שבהן הועלו סיפוריהם של אישים בולטים בחברה הישראלית,כמו ד"ר חיים וייצמן, הנשיא הראשון של המדינה, אשר הקים את האוניברסיטה העברית בירושלים ואת מכון ויצמן למחקר ומדע, האלוף במיל' דורון אלמוג, אשר הקים את "בית ערן"- הוסטל לילדים עם פגיעה מוחית ואת "נחלת ערן" – כפר לפגועי מוח למבוגרים בדרום, הרב צבי נריה, אשר הקים את ישיבות ההסדר לתלמידי ישיבות המשרתים בצה"ל ועוד. לסיום הפעילות קיימו מחנכי הכיתות עם תלמידיהם סדנת מנהיגות, תוך העצמת תחושת המחויבות של התלמידים לשינוי עצמי, חברתי ולאומי.

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
גיליון 701 של קו לחינוך

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

תמי זיטלני
באנר אחווה חדש שמאל
בנק יהב 4
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים בעלי לקויות למידה במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".

 -  הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך