20/7/2018
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

שרת החינוך ביקרה בבתי"ס בחיפה המיישמים את רפורמת אופק חדש

"בתי ספר נצבעים בצבעים שונים בעקבות הרפורמה", כך אמרה אתמול שרת החינוך, יולי תמיר, במהלך סיור בשני בתי"ס בחיפה, המיישמים את אופק חדש. אל הסיור הצטרפו מנהל מחוז חיפה במשרד החינוך, אהרן זבידה, וראש עיריית חיפה, יונה יהב. השרה פתחה את ביקורה בבי"ס גבריאלי, שבו לומדים 189 תלמידים. ביה"ס עבר השנה ארגון מחדש של תוכניות הלימודים ודרכי ההוראה, על פי מודל ה"מגנט סקול". מדובר במודל בית ספרי שהתפתח בשנות ה- 70 בארה"ב. על פי המודל ביה"ס מתמקד בנושא לימודי מסוים, ומנסה למשוך אליו כמה שיותר תלמידים בעלי עניין מן הקהילות הסובבות אותו, תוך מניעת תהליכי הסללה ותיוג. מנהלת ביה"ס, אורית בן חורין, סיפרה לשרת החינוך, כי ביה"ס גיבש במסגרת המודל תוכנית לימודים ייחודיות המתמקדת באומנויות, ספורט ומדעים. הסיור נפתח בנגינה של תזמורת המנדולינות של ביה"ס, והמשיך בביקור בשיעורי מחשבים, אנגלית, מוסיקה ויוגה. את הביקור חתם מפגש של האורחים עם נציגי התלמידים והמורים. בהמשך היום ביקרה שרת החינוך בבי"ס יזרעליה בשכונת נווה שאנן בחיפה. בבי"ס זה עקבה השרה אחר יישום תוכנית הרפורמה במספר שיעורים ונפגשה עם תלמידים והורים. מנהל מחוז חיפה מסר לשרת החינוך, כי השנה זו פועלים במחוז במסגרת הרפורמה 33 בתי"ס יסודיים וחטיבות ביניים. בשנת הלימודים הבאה אמרוים להצטרף לרפורמה 40 בתי"ס נוספים במחוז. בסיורים השתתפו גם מפקחי בתיה"ס, יצחק אסולין ונירה רוזנהיימר.
הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תגובות
1. טלי (6/09/2009 10:53:32)
גיליון 713 של קו לחינוך

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

תמי זיטלני
אחוה חדש12/04
בנק יהב 4
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים בעלי לקויות למידה במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".

 -  הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך