20/8/2018
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

תיכון ליהמן בדימונה זכה במקום הראשון באולימפיאדה לחלל ע"ש אילן רמון

גמר "האולימפיאדה הארצית בנושא חלל, אנרגיה וסביבה ע"ש אילן רמון", התקיים אתמול, יום ג', במכון וייצמן למדע ברחובות. בתחרות זכתה במקום הראשון קבוצת תלמידים מתיכון חדש ליהמן בדימונה. עבודת התלמידים הזוכה עסקה ביירוט פסולת, שחגה סביב כדור הארץ, וניקוי החלל בעזרת יונים טעונים המואצים בעזרת מכשיר בשם "ציקלוטרון". התלמידים וביה"ס זכו בפרסים ובהשתתפות במחנה בנושא "חלל" בתורכיה. בתחרות השתתפו 90 בתי"ס מרחבי הארץ וגם מחו"ל . לשלב הגמר עלו 14 בתי"ס. את האולימפיאדה עורך מכון ויצמן למדע בשיתוף עם משרד החינוך והמרכז הישראלי לחינוך מדעי וטכנולוגי. מנתוני המינהל למדע וטכנולוגיה במשרד החינוך עולה, כי מאז שנוסדה האולימפיאדה ב- 2003, חל גידול של כ-40% בשיעור התלמידים המשתתפים בתחרות. השנה, עסקה התחרות בשלושה נושאים (כל קבוצה התבקשוה לבחור במשימה אחת מבין השלוש); ניקוי סביבת החלל של כדור הארץ משאריות פסולת חלל, חקירת קיומם של סימני חיים בירח אירופה של כוכב הלכת צדק, והתמודדות עם התקרבות של אסטרואיד לכדור הארץ. במסגרת המשימה התבקשו התלמידים להתייחס ליתרונות אל מול החסרונות של כל אחת מהאפשרויות לביצוע הפרויקט. כמו-כן, התבקשו התלמידים להתבסס על הערכות כמותיות ולא על נתונים סתמיים, ולהתייחס למגבלות טכנולוגיות העומדות בפני יישום השיטה המוצעת. עוד התבקשו התלמידים לתת את הדעת להיבטים כלכליים של השיטה, כמו עלות ההקמה של המערכת ועלות התפעול שלה. הפתרונות שהועלו, והתהליך הלימודי אותו עברו התלמידים, נבחנו על ידי צוות שופטים שהורכב ממומחי תוכן, מומחים בהוראת המדעים ונציגי משרד החינוך. באולימפיאדה השתתפה משפחתו של האסטרונאוט אילן רמון.
הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
גיליון 713 של קו לחינוך

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

אחוה חדש12/04
תמי זיטלני
בנק יהב 4
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים בעלי לקויות למידה במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".

 -  הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך