27/4/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

במחוז מרכז התקיים "יום החינוך הגופני"

במוסדות החינוך במחוז מרכז של משרד החינוך, התקיים ביום חמישי שעבר "יום החינוך הגופני". בבמהלך היום סיירה מנהלת המחוז, סולי נתן, במוסדות חינוך בדרום המחוז וצפתה בהם בימי ספורט. אל הסיור התלוו מפמ"ר החינוך הגופני במשרד החינוך, אברהם זוכמן, מפקחים, וראשי רשויות מקומיות במחוז. הסיור כלל ביקור בבי"ס סמילנסקי ברחובות, בגן ממלכתי-דתי תמר בגן יבנה ובתיכון האזורי בגדרה. בבי"ס סמילנסקי ברחובות צפו המבקרים ביום ספורט ששילב חינוך גופני ומוסיקה, ושם דגש על ערכים חינוכיים-ספורטיביים. יום הספורט בבי"ס סמילנסקי נפתח בטקס ברוח המשחקים האולימפיים. הטקס כלל מצעד דגלים, "לפיד אולימפי", וחתימה של נציגי הכיתות על תקנות ההגינות בספורט. בהמשך היום הופעלו תלמידי ביה"ס בתחנות ספורט ובפעילויות גופניות, ספורטיביות ומוזיקליות. בגן תמר בגן יבנה צפו המבקרים בפעילות גופנית של הילדים המעודדת התנסות מגוונת בתנועה, ומדגישה את הייחודיות של כל ילד בהתאם להתפתחותו האישית. בתיכון אזורי גדרה צפו האורחים בפעילות בנושא חינוך גופני ובריאות, שכללה הרצאה בנושא רפואה משלימה, השתתפות בסדנאות בתחומי הרפואה המשלימה, כמו יוגה, רפלקסולוגיה, התעמלות בשיטת פלדנקרייז, שיאצו ועוד. כמו כן התנסו התלמידים במהלך היום במשחקים ששיחקו ילדים בעבר, כמו 7 אבנים, מירוץ שקים, קפיצה בגומי ובחבל, 3 מקלות, קלאס ועוד.
הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תקופת הקורונה

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

באנר שמאל 1 270 125
בנק יהב
אחוה תואר שני
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".
מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה

הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך