24/11/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

ילדי עוטף עזה הפריחו אלף עפיפונים אל ילדי עזה

משרד החינוך והעמותה על שם יאנוש קורצ'ק ציינו אתמול, יום א', את "יום השוויון הבינלאומי" בפעילויות הפגה לילדי עוטף עזה.
היום הוקדש ללימוד משנתו וחזונו של קורצ'אק, כי יש לאפשר לכל ילד לגדול בתנאים של שלום. האירוע התקיים בין אירועי יום השואה לבין אירועי יום העצמאות, כדי להעביר את המסר של השאיפה לשלום והחיים לעצמאות. שיאו של התהליך היה הפרחת 1,000 עפיפונים אל עבר רצועת עזה. הפעילות התקיימה בבתיה"ס של המועצה האזורית שער הנגב. בפעילות השתתפו תלמידי כיתות א'-ו'. לתלמידים הצטרפו תלמידים מחטיבת הביניים של בי"ס הריאלי בחיפה ושל בי"ס רעות בירושלים. במקביל להפרחת העפיפונים בעוטף עזה, הפריחו עוד 10 בתי"ס ברחבי העולם אלפי עפיפונים, בסימן משנתו של קורצ'אק - הזכות לחיים, לשקט, לשלום והזכות לגדול כבוגר עצמאי ואחראי.
כזכור, שרת החינוך, יולי תמיר, השיקה את פרויקט הפרחת העפיפונים ביחד עם בני נוער ישראלים ופולנים, בביקורה בפולין בשבוע שעבר, ערב יום הזיכרון לשואה ולגבורה. השרה תמיר קיימה פעילות משותפת שאורגנה על ידי אגודת יאנוש קורצ'אק, בראשות חיים מגירה, ביחד עם משלחות בני הנוער, מחנכים ישראלים, בני נוער פולנים הלומדים במגמת לימודי יהדות וישראל ושניים מחניכיו של קורצ'אק. יאנוש קורצ'אק פיתח גישה בחינוך לחיים דמוקרטיים, המבוססתעל יחס ערכי לאדם החל משלב ילדותו דאגה לחלש, לקטן וליתום, וחינוך לבחירה בין טוב לרע. קורצ'ק גם דגל באחריות כלפי הזולת, מיום שהילד עומד על דעתו.
הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
גיליון 701 של קו לחינוך

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

תמי זיטלני
באנר אחווה חדש שמאל
בנק יהב 4
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים בעלי לקויות למידה במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".

 -  הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך