24/11/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

בעמל הולץ - נחנכה מעבדה אורקולית לזכר בוגר ביה"ס שנפל במלחמה

בבי"ס עמל הולץ בתל אביב, נחנכה השבוע בטקס חגיגי מעבדה אורקולית מתקדמת לרווחת תלמידים. המעבדה היא על שמו של רס"ב רון משיח ז"ל, טכנאי מוטס בוגר ביה"ס, שנהרג כשטיל פגע במסוק היסעור היה במלחמת לבנון השנייה. רון הותיר אחריו אשה, סיון, שהייתה בחודש החמישי להריונה. מרשת עמל נמסר, כי המעבדה האורקולית נראית כאילו נלקחה היישר מחברת הייטק וכוללת את כל האמצעים הויזואליים ואמצעי השמע המתקדמים ביותר. הוריו של רון, אברהם ורבקה, ששמרו על קשר הדוק עם מנהל עמל הולץ, אלי ברנדיס, יזמו יחד עמו את הקמת המעבדה. חיל האויר, רשת עמל וועד ההורים נרתמו לפרויקט ותרמו לו. בטקס חנוכת המעבדה השתתפו בני משפחתו של רון, רבים מחברי ילדותו ונעוריו בחולון, וחברים ששירתו עמו בחיל האוויר. מורים מביה"ס, שחלקם לימדו את רון תלמידים ומדריכים, לקחו חלק באירוע. מחנכו של החלל בעמל הולץ, מוטי אהרוני, שהנחה את הטקס, סיפר אודות רון, וגילה כי עוד בעת היותו תלמיד היה נלהב במיוחד לגבי לימודי מקצועות התעופה, והיה נער יפה תואר ונעים הליכות. במהלך הטקס ביצעו תלמידי עמל הולץ שיר שכתבה לזכר רון גיסתו. גם אמו של רון, נשאה דברים באירוע, ודיברה על הגעגועים לבן שאיננו. מנהל עמל הולץ, אלי ברנדיס, אמר בטקס כי רון השאיר חותמו על כל הסובבים אותו. באמצעות המעבדה האורקולית על שמו, המורשת שלו תמשיך להתקיים בבית הספר, והוא ימשיך להוות דוגמא ומופת לדורות הבאים של תלמידים.
הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
גיליון 701 של קו לחינוך

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

תמי זיטלני
באנר אחווה חדש שמאל
בנק יהב 4
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים בעלי לקויות למידה במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".

 -  הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך