20/4/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

פרויקט "ידיים קשות ידיים רכות"

נערים בגילאי 14-18, הכלואים בבית הסוהר אופק, השתתפו בחודשים החארונים בפרויקט בשם "'ידיים קשות ידיים רכות". הפרויקט פותח על ידי רוני שלו, סטודנטית במסלול לטיפול וקידום נוער במכללה האקדמית בית ברל, במסגרת הכשרה מעשית במסלול לטיפול פרטני וקבוצתי. את הסטודנטים מנחים מקצועית גורמי הטיפול בבית הסוהר. מטרת הפרויקט הייתה לפתח שליטה עצמית ורגשית אצל הנערים ויכולת ההתבוננות פנימית. במסגרת הפרויקט, שכלל 12 מפגשים, הובילו רוני שלו וסטודנטית נוספת את הנערים ליצירת ביקורת עצמית והתבוננות פנימית באמצעות צילום ידיהם במצבים פוגעים ובמצבים מלטפים. חשיפת הנערים לתמונות, בשילוב שיחות מעמיקות אודותיהן, הביאו אותם לשפוט בדרך שונה את התנהגותם, ולנסות להפחית את מידת התוקפנות שלהם. הפרויקט שילב בעלי חיים, שהליטוף שלהם סייע לנערים לחוש את משמעות הביטוי "מגע רך". לדברי הסטודנטית: "מטרת הפרויקט הנה להביא לכדי יצירת שינוי בדפוסי החשיבה של הנערים ובהתנהגותם, תוך ניסיון להובילם למצב בו יחוו תהליך דינאמי שהשלכותיו ילוו אותם כאשר ישתחררו מהמאסר. השימוש בתמונות ובבעלי החיים, סייעו לנו מאוד בקידום התהליך הקבוצתי ואפשרו לנערים בעלי יכולת הבעה דלה לעבור תהליך משמעותי ועמוק יותר, בו הם נחשפו לאפשרויות בחירה התנהגותיות פחות תוקפניות".
כלא אופק הוא בית הסוהר היחידי בארץ לנערים קטינים, הפועל במסגרת שירות בתי הסוהר.
הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תגובות
1. רוני שלו (19/06/2008 21:02:01)
תקופת הקורונה

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

באנר שמאל 1 270 125
בנק יהב
אחוה תואר שני
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".
מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה

הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך