23/10/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

ניסיון אחרון של מתנגדי הרפורמה למנוע את חתימת ההסכם

בימים האחרונים מופץ בקרב חברי הסתדרות המורים מכתב מודפס, הקורא למזכ"ל הסתדרות המורים לא לחתום על הסכם הרפורמה הרשמי עם האוצר ומשרד החינוך. המורים מתבקשים לחתום על המכתב ולשלוח אותו להסתדרות המורים. במכתב מצוין, כי אם יחתום וסרמן על ההסכם יראו בכך המתנגדים ייצוג בלתי הולם" וינקטו כנגדו ונגד הסתדרות המורים בהליכים משפטיים. מתנגדי ההסכם מעריכים, כי בתחילת השבוע יחתם ההסכם על הרפורמה.

נוסח המכתב : "במשך חודשים ארוכים, מחינו בכל כוחנו על כוונתך לחתום על הסכם "אופק חדש", משום שלדעתנו אין בו שום "אופק" מבחינת המורים, הוא מקפח באופן קשה וחמור את זכויותינו, פוגע בעתידנו המקצועי ובעתיד החינוך במדינת ישראל. אך לשווא - כל מחאותינו הושתקו על ידך ועל ידי יתר המעורבים במו"מ לחתימה על הסכם, תוך נקיטה באמצעים פסולים ותוך התעלמות בוטה והפגנתית מרצונם של המורים, אותם הינך מחויב לייצג נאמנה מתוקף תפקידך. בנוסף, נמנעת מגלות את תוכן ההסכם לציבור המורים. אשר על כן, והואיל ולגישתנו פוגע הסכם "אופק חדש" באופן מהותי בזכויות עובדי ההוראה, הנך נדרש בזאת להימנע מחתימה על הסכם "אופק חדש". היה ותחתום על הסכם זה ו/או כל הסכם אחר שעניינו הרפורמה במערכת החינוך, לא יהיה בידנו אלא לראות בכך ייצוג בלתי הולם, והמשתמע מכך - נקיטת הליכים משפטיים נגדך ונגד הסתדרות המורים, לרבות פיצוי בגין כל נזק שעלול להגרם לכל אחד מן המורים". לפיכך אנחנו דורשים ממך שלא לחתום על הסכם "אופק חדש" ולהמנע מכל חתימה בנדון.

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
גיליון 698 של קו לחינוך

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

תמי זיטלני
באנר אחווה חדש שמאל
בנק יהב 4
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים בעלי לקויות למידה במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".

 -  הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך