24/4/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

תלמידים כבדי שמיעה רכשו אסטרטגיות למידה במסגרת פרויקט בנושא הכוורת

השבוע הסתיים פרויקט לימודי בשם "דבורת הדבש", שבו השתתפו תלמידים לקויי שמיעה משלוש כיתות ג' ו-ד' בבי"ס בבלי ירושלמי בתל אביב.
מטרת הפרויקט, שאותו הובילה הסטודנטית ליטל מוסקוביץ' מהמסלול לחינוך מיוחד במכללת בית ברל, הייתה להעשיר את הידע של התלמידים בנושא חיי הדבורה ותפקודיה.
מטרה נוספת של הפרויקט הייתה להרחיב את אוצר המילים של התלמידים, ולשפר אצלם את רמת הכתיבה והתחביר. בפרויקט שולבו אסטרטגיות למידה ואיסוף מידע באמצעות תרשימי זרימה, גרפים וטבלאות. במסגרת הפרויקט, שכלל 12 מפגשים, למדו התלמידים על אודות הכוורת, הדבוראי, מבנה הדבורה, משפחת הדבורים, האבקה, גלגולה ועוד. במהלך הפרויקט התברר, כי למילה רדייה אין סימן מקביל בשפת הסימנים. בדיון משותף בכיתה החליטו התלמידים והסטודטית על סימן מוסכם וכך הוסיפו למעשה מילה לשפת הסימנים.
לרגל סיום הפרויקט, יצאו שלוש הכיתות לסיור חוויתי בגן הבוטני שבמכללה האקדמית בית ברל. במהלך הסיור התוודעו התלמידים לדבורים בפעילותן הטבעית בחוץ, השתתפו בהפעלות, שבהן התלבשו בבגדי דבוראי, למדו כיצד להתגונן מפני עקיצות הדבורים, אספו צוף ועוד. הסיור הסתיים בצפייה בפעילות הדבורים
בכוורת ורדיית וסינון דבש. בסוף היום קיבל כל תלמיד צנצנת דבש, מעשה ידיו. הפעילות התקיימה בשיתוף המורה המאמנת האחראית על החינוך המיוחד בביה"ס, דלית פלד, והמדריכה הפדגוגית, שרון רז.

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תקופת הקורונה

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

בנק יהב
באנר שמאל 1 270 125
אחוה תואר שני
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".
מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה

הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך