25/4/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

יוצאים לחופשה

767,773 תלמידי בתי הספר היסודיים ו- 347,308 תלמידי הגנים יסיימו מחר את הלימודים וייצאו לחופש הגדול. כ- 400,000 מתוכם צפויים להשתתף הקיץ בקייטנות שמפוקחות על ידי משרד החינוך.
השנה ביקש המשרד להעמיד במרכז הפעילויות את מלאות 60 שנה למדינת ישראל .

לפני יציאתם של התלמידים לחופשת הקיץ יקיימו מחנכי הכיתות הסברה והדרכה בכללי הבטיחות כדי לספק לתלמידים הבנה של הסכנות האופייניות במהלך חופשת הקיץ וידע בדרכים למניעתן.
ההסברה תותאם לגיל הילדים, והיא יכולה לשאת אופי של שיחה, סדנה המועברת על ידי התלמידים עצמם (בכיתות הגבוהות) או כל אופי אחר, לפי שיקול דעתו של המורה המחנך. ההסברה תתמקד לפחות בתחומים המפורטים להלן:

שחייה בים
א. יש להתרחץ אך ורק בחוף רחצה מוכרז ובפיקוח מציל. יש להישמע להוראותיו ולשחות בשטח שנקבע על ידו.
ב. יש להכיר את צבעי הדגלים ואת משמעותם: 1) דגל שחור - הרחצה אסורה 2) דגל אדום - הרחצה מסוכנת 3) דגל לבן - הרחצה מותרת.
ג. יש לשמור על קשר עין עם בני המשפחה, עם החברים או עם מתרחצים אחרים.
ד. יש להשתמש בתכשירי הגנה למניעת נזקי השמש.
ה. על שפת הים יש לחבוש כובע, להימנע משהייה מופרזת בשמש ולהרבות בשתייה.
 ו. אין להיכנס למים אחרי האוכל.
 ז. אין להיכנס למים לאחר שקיעת החמה.
יש לשמור על הניקיון הסביבתי; חוף נקי מגביר את ההנאה לשוהים בו. מאגרי מים, ברכות דגים, ברכות השקאה ומקורות מים בלתי ידועים במאגרי מים, בברכות דגים, בברכות השקאה ובמקורות מים בלתי ידועים קיימת סכנת טביעה, ואסור לרחוץ בהם.

טיולים (משפחתיים או קבוצתיים)
א. מומלץ שטיול עם המשפחה או בקבוצה מאורגנת יהיה בהדרכת מדריך מבוגר, שהוא בקיא בעריכת טיולים ובמסלולים. ב. יש להצטייד בפריטים אלו: 1) כובע, רצוי רחב-שוליים 2) מימייה מלאה במים (רצויה מימייה נוספת) 3) מפת מסלול הטיול (מומלץ לסמן על המפה תחנת משטרה, בית-חולים ויישובים במסלול הטיול; מומלצת מפה בקנה מידה של 1:50,000 לפחות) 4) ציוד עזרה-ראשונה (על פי התכולה המפורטת בתיק המע"ר) 5) פנס כיס תקין 6) שקיות מפלסטיק לריכוז שאריות מזון 7) תרמיל קטן.

מחשש מהכשת נחשים ועקרבים יש להימנע מהכנסת ידיים מתחת לאבנים ומהליכה ללא נעליים.


אתרי בנייה, חורבות, בתים נטושים, בורות וחפירות.
א. אין להיכנס לאתרי בנייה מחמת הסכנה של נפילת כלי עבודה וחומרי בנייה מלמעלה ושל דריכה על מסמרים ועל משטחים בלתי יציבים.
ב. אסור לשחק על פיגומים ולטפל במכונות באתר הבנייה.
ג. אין להיכנס לבתים נטושים. אין להתקרב לבורות-סיד ולחפירות למיניהן, שכן קיימת בהם סכנה של מעידה ומפולת אדמה.

עפיפונים
מותר להעיף עפיפונים רק בשטח פתוח, שאין מעליו חוטי חשמל העלולים להתנתק ולסכן בכך את בעל העפיפון עצמו וגם עוברי-אורח.

קורקינט וגלגיליות
קורקינט וגלגיליות אסורים לשימוש בתחום בית הספר. רצוי אף לא להשתמש בהם בדרך לבית הספר ובחזרה.

מניעת תעייה ואבדן הקשר עם בני-המשפחה (על שפת-הים, בטיול, בעת התרחקות מחצר הבית)
יש לשנן לתלמידים הצעירים את מען ההורים (שם היישוב והרחוב ומספר הבית) ואת מספר הטלפון בבית ואצל שכנים או אצל קרובי משפחה.

מדורות וסכנת שרפות
א. יש לוודא שהמגרש המיועד למדורה נקי מקוצים ורחוק ממבנים ומחומרים דליקים. מומלץ להכין אמצעי כיבוי.
ב. אין להדליק גפרורים ולשחק באש ליד מכלי גז.
ג. אין להבעיר אש בשדה קוצים או במגרש גרוטאות.
 ד. אין לשפוך דלק כלשהו על מדורה דולקת.
ה. יש לשבת במרחק בטוח מגצים מתעופפים ולהתחשב בזרמי רוחות. רצוי להקפיד ללבוש בגדים שאינם מכילים סיבים מתלקחים.

משחקים בחוץ
המשחק ברחוב מסוכן, גם כאשר אינו מתנהל על הכביש אלא סמוך לו. יש למצוא מקומות משחק המרוחקים מן הכביש, כגון חצר, גן ציבורי, מגרש פנוי (ללא אשפה או פסולת) וכיו"ב, אך אין לשחק במגרשי חנייה. אין לרוץ אל הכביש אחרי כדור או אחרי חבר.

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תקופת הקורונה

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

באנר שמאל 1 270 125
בנק יהב
אחוה תואר שני
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".
מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה

הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך