20/11/2018
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר הקיבוצים 12

סקר על עבודת תלמידים בחופשת הקיץ: הבנים "חרוצים" יותר מהבנות

הנוער בבת ים הכי חרוץ: 58% מבני הנוער בעיר מעוניינים לעבוד בקיץ. כך עולה מסקר שערכה הרשת החברתית לנוער - shin1 בקרב 828 בני נוער בגילאים 16-18. בשני המקומות הבאים ניצבות לוד (49%) ורחובות (48%). אילת ניצבת במקום הרביעי עם 45%. מבין שלושת הערים הגדולות מובילה חיפה (41%) על פני ת"א (36%) וירושלים (32%) הסוגרת את הרשימה.  בני הנוער שמים עבודה בקיץ במקום הראשון, לימודים במקום האחרון. הסקר מלמד כי בני הנוער מגלים רצון ניכר לעבוד: 42% מבני הנוער מתכננים לעבוד בקיץ. 30% מתכוונים לנוח בלבד במהלך הקיץ, בעוד 22% מתכוונים לטייל בארץ או בחו"ל. לימודים ניצבים במקום האחרון ברשימה – 6% מבני הנוער ילמדו במסגרות שונות במהלך הקיץ. כמו כן מצביעים נתוני הסקר על כך שבנים מעוניינים לעבוד יותר מבנות - 51% מהנערים רוצים לעבוד בחופש הגדול לעומת 36% מהנערות. עוד עולה מהסקר כי מקרב בני הנוער, בני ה -18 שסיימו י"ב הם רוב המבקשים לעבוד – 65% מהמבקשים לעבוד הם משכבת גיל זו. זאת, ככל הנראה מתוך מטרה לחסוך כסף לקראת הגיוס. 24% מהשואפים לעבוד סיימו בימים אלה את כיתה י' (גיל 16), יותר מפי 2 משנתון י"א (בני 17), הכולל 11% מתוך המתכננים לעבוד.

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
גיליון 716 של קו לחינוך

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

אחוה חדש12/04
תמי זיטלני
בנק יהב 4
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים בעלי לקויות למידה במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".

 -  הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך