24/4/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

סקר: הצלחה לתוכנית מחשב נייד לכל מורה

במסגרת ועידת החינוך של הסתדרות המורים, "יוצרים עתיד", שנפתחה אתמול בת"א, הציג אורי בן ארי, מייסד ויו"ר עמותת אתנה, את ממצאי סקר החלוץ של פרויקט "מחשב נייד לכל מורה". הסקר נערך בקרב מורים מיישובים בדרום, שבהם חולקו המחשבים למורים במסגרת הפרויקט כבר בראשית שנת הלימודים. תוצאות הסקר, שנערך בקרבכ-300 מורים, מצביעות על שיפור משמעותי בתפקודי המורים ובתפקוד הכיתה של מורים בעלי מחשב נייד.

הממצאים העיקריים של הסקר: 75% מהמורים טענו שיכולת ההוראה שלהם השתפרה באמצעות השימוש במחשב הנייד.
80% מהמורים טענו שהמחשב מאפשר להם לעדכן את הידע שלהם בתחומים הנוגעים לעבודתם.
73% מהמורים טענו כי העניין של תלמידיהם בנושאי השיעור גדל בעקבות השימוש במחשב.
85% אחוז מהמנהלים מצהירים כי הקשר שלהם עם מורים ובעלי תפקידים בביה"ס נעשה מיידי ורציף יותר באמצעות המחשב. הסקר נערך בקרב מורים מ-13 בתי"ס בבאר שבע, ערד וירוחם.
ממוצע שנות הוותק של המורים שהשתתפו בסקר עומד על 17.6 שנים. בממוצע. לפני תחילת הפרויקט רק 2.8 אחוז המורים שילבו מחשב בשיעור. ל- 95.7% מהמורים שהשיבו על השאלון היה מחשב בבית עוד בטרם השתלבו בפרויקט מחשב נייד לכל מורה. רק ל– 19.3% מהמורים היה מחשב נייד לפני שהשתלבו בפרויקט. "תוצאות הסקר שנערך בקרב מורים שהשתתפו בפרויקט 'מחשב נייד לכל מורה' מצביעות על שיפור משמעותי ביכולת ההוראה של המורים, בעניין שגילו תלמידיהם בנושאי השיעור ובשיפור הידע המקצועי של המורים", אומר אורי בן-ארי, יו"ר ומייסד עמותת אתנה,

על פי התוכנית העסקית של העמותה, עד שנת 2012 יחולקו מחשבים ניידים ל- 60,000 מורים בישראל. הפרויקט מתקיים בחסות משרד ראש הממשלה ומשרד החינוך, ונהנה מתמיכה וסיוע של משרד החינוך, הסתדרות המורים, חברת מיקרוסופט ותורמים מהמגזר העסקי והמגזר השלישי.

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תקופת הקורונה

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

בנק יהב
באנר שמאל 1 270 125
אחוה תואר שני
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".
מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה

הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך