23/4/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

דיון סוער על רפורמת אופק חדש בוועדת החינוך של הכנסת

בדיון בוועדת החינוך של הכנסת גם התעמתו מורים עם שרת החינוך ויו"ר הסתדרות המורים, יוסי וסרמן. המורים טענו כי מנהלי בתי הספר ונציגי משרד החינוך מהלכים עליהם אימים במטרה לכפות עליהם כניסה לרפורמה. גליה מור, מורה שנכחה בדיון סיפרה בדיון על כנס שנערך השבוע ובו הודיעו כי שלושה בתי"ס בתל אביב , ששלחו מכתבי סירוב של חלק ניכר מהמורים להצטרף לרפורמה עדיין נכנסים לרפורמה. לדבריה "אין שום התייחסות להתנגדות המורים". יעל זילברמן, אף היא מורה שנכחה בדיון אמרה כי המורים נתונים לאיומי פיטורין: "אנחנו נכנעים לאיומי המנהלים, כעדר פסיבי. שלושה שבועות לפני סוף השנה באה מנהלת ביה"ס ואמרה שאנחנו נכנסים לרפורמה ומי שלא רוצה שתחפש עבודה". שרת החינוך יולי תמיר אמרה בתגובה כי "יש קבוצה של אנשים שלא רוצה לעבוד. יש אנשים שמייצרים מידה רבה של דיסאינפורמציה ולכן יש המון מורים מבולבלים. כאשר קודמיי הכניסו את רפורמת דברת ואת יום חינוך ארוך למערכת לא שאלו את המורים. דווקא שאנחנו באנו ואמרנו שאנחנו רוצים להסביר, תוקפים אותנו. אנו יודעים ששינוי אינו דבר קל, אבל זו הדרך הנכונה" עוד הוסיפה השרה כי בקרוב יוציא משרד החינוך חוברת הסבר מפורטת על הרפורמה "ההסכם נחתם לפני קצת פחות משבועיים ואנו נמצאים בשלבי הגהה של חוברת. מתברר שאין שני מורים שעובדים על פי אותו שכר ולכן צריך למצוא הסבר שכל אחד יוכל למצוא בו את עצמו".
ח"כ רונית תירוש אמרה בדיון כי: "אני כופרת בנתונים שהוצגו ע"י משרד החינוך. אני בעד שקיפות מלאה. זכותו של מורה לסרב להיכנס לרפורמה. המורים הם קורבנות לאיומים ואמצעי טרור המופעלים עליהם על מנת להיכנס לרפורמה ויש להפסיק זאת מייד". ח"כ זהבה גלאון אמרה בדיון כי "זה לא הגיוני שחברי כנסת מופצצים בעשרות תלונות של מורים, ניתן היה לבוא ולהסביר משמעות ההסכם למורים. מורים אולצו להיכנס תחת לחץ לרפורמה ורבים מהם סיפרו לי איך איימו עליהם בפיטורים והפעילו עליהם לחצים. תחושת המורים היא שאין מי שישמע את השגותיהם בנושא.
יו"ר הוועדה ח"כ הרב מיכאל מלכיאור הגיב בתום הדיון על העימות בין ח"כ תירוש לשרה תמיר: "אני דוחה בשאט נפש את סגנון הדיון שהתפתח בוועדה. זוהי אינה דרכה של ועדת החינוך בראשותי וזוהי אינה הצורה בה הכנסת צריכה לשמש דוגמה לילדי ישראל".
הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תקופת הקורונה

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

בנק יהב
באנר שמאל 1 270 125
אחוה תואר שני
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".
מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה

הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך