22/11/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

מחוז מרכז ערך כנס למנהלים שיצטרפו בתשס"ט לרפורמה

מחוז מרכז במשרד החינוך קיים ביום חמישי האחרון כנס למנהלים הנכנסים לרפורמת "אופק חדש" בשנת הלימודים הבאה. בתשס"ט ייכנסו 107בתי"ס לרפורמת "אופק חדש" במחוז, שיצטרפו ל-42 בתיה"ס שהחלו ברפורמה בשנת השנה. את הסדנאות שהתקיימו בכנס הנחו מנהלי בתי"ס שכבר מקיימים את הרפורמה. בסדנאות סיפרו המנהלים לחבריהם על התחושות של צוותי המורים לקראת יישום הרפורמה, ודנו בדרכי היישום של הרפורמה בבתיה"ס, למשל בנושא שעות השהייה של המורים וההתמודדות עם בניית מערכת, התארגנות יעילה ללמידה ועוד. מחוז מרכז יקיים השנה מפגשי למידה נוספים עם המנהלים הנכנסים לרפורמה. מהמחוז נמסר, כי המנהלים יחולקו ל-4 קבוצות כדי שהמפגשים יהיו יותר אינטימיים. מנהלת המחוז ד"ר סולי נתן הקימה בשנה שעברה צוות היגוי להטמעת הרפורמה והכלת המנהלים החדשים בשנת הלימודים תשס"ט. מתוך המנהלים שנכנסו בשנה הקודמת לרפורמה נבחרו המנטורים (מנהלים ותיקים שכבר ברפורמה) אשר יחנכו את המנהלים החדשים. במחוז מרכז נבחרה השנה כרפרנטית לנושא הרפורמה, לילי הורוביץ, שתלווה את ההטמעה גם בשנה הבאה.
הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
גיליון 701 של קו לחינוך

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

באנר אחווה חדש שמאל
תמי זיטלני
בנק יהב 4
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים בעלי לקויות למידה במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".

 -  הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך