20/4/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

המכללה האקדמית גליל מערבי תפעיל תוכנית אקדמיזציה למורים

על פי נתוני משרד החינוך , אחוז המורים הלא אקדמאים בבתיה"ס היסודיים עומד על 28%. בחטיבות הביניים ובחטיבה העליונה אחוז המורים הלא אקדמאים הוא כ 17%.
המכללה האקדמית גליל מערבי תציג בשנת הלימודים הקרובה מסלול אקדמיזציה מקיף למורים וגננות. על פי רפורמת אופק חדש, על מורה שאינו אקדמאי שיצטרף לרפורמה להשלים את לימודיו האקדמיים, כשהתמריץ לכך נעשה דרך השכר. המסלול בן השנתיים שייפתח במכללה מיועד למורים בכירים ולגננות בעלי ותק הוראה של חמש שנים לפחות וכולל יום לימודים אחד מרוכז בשבוע. לדברי ד"ר מנחם שטרן מהמחלקה לחינוך במכללה האקדמית גליל מערבי, מטרת התוכנית היא תואר אקדמי למורים וגננות, אשר יעמיק את הידע המקצועי ויפגיש את הסטודנטים עם ידע עדכני ומתקדם בתחום החינוך. "תואר ראשון למורים וגננות כיום הוא מחויב המציאות, ללא קשר לרפורמה", טוען שטרן, "הוא מקנה כלים וידע חיוני למי שמופקד על חינוך דור העתיד של ישראל. המסלול במכללה הוא למעשה הזדמנות שנייה לרכוש השכלה אקדמית למי שמהלך הקריירה שלו לא אפשר זאת. אנו צופים היענות רבה, בגלל רוח גבית משמעותית של משרד החינוך, המעודד תהליך אקדמיזציה של המורים, כחלק מ'אופק חדש'. המסלול שבנינו מותאם במיוחד לאנשים עובדים ועסוקים".
הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תקופת הקורונה

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

בנק יהב
באנר שמאל 1 270 125
אחוה תואר שני
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".
מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה

הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך