24/11/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

מקץ 50 שנה: מחזור העשור של הריאלי בחיפה חזר לביה"ס

חמישים שנה לאחר שסיימו את כיתה י"ב, חזרו אמש, במוצאי שבת, בני מחזור העשור למדינה (מחזור ל"ט) של ביה"ס הריאלי לכנס מחזור על מדשאות קמפוס בית-בירם. לכנס הגיעו מעל 100 מבני המחזור (שבשנת 1958 מנה 130 בוגרים, בהם גם בני מחזור ד' של הפנימייה הצבאית) וארבעה ממוריהם המיתולוגיים: קורט פפרמן, נעמי סורוקה, שמעון בר חמא וליאונרד גרין.
מחזור ל"ט ידוע בתרומה המשמעותית של בוגריו לאקדמיה בישראל בכלל ולמעמד האישה באקדמיה בפרט: בין בוגרי המחזור נמנים 18 פרופסורים ו-8 דוקטורים, מחציתם נשים. המחזור אף הצטיין בתחום הרומנטי, עת יצאו ממנו שלושה זוגות נישואים. הכנס נפתח בקריאת יזכור ל- 18 בני מחזור שאינם בחיים, בהם שישה שנפלו במערכות ישראל. לאחר מכן המשיכו הבוגרים אל תוך הלילה בצפייהבמצגות, סיפורים ואנקדוטות מחיי ביה"ס. פרופ' נצה מובשוביץ-הדר  בוגרת ביה"ס שהנחתה את הכנס אמרה: "משמח להיווכח שגם במרחק של שנים, משכיל ביה"ס לשמור על המורשת שלו וערכיו בצד התחדשות ופיתוח ברוח הזמן" . רון כתרי, המנהל הכללי של ביה"ס: "לביה"ס 18,657 בוגרים מאז היווסדו ועד היום ואנו רואים בהם חלק בלתי נפרד ממשפחת הריאלי. התרגשנו מכנס המחזור של בוגרי ל"ט, שבחרו לחזור הביתה אחרי חמישים שנה".

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
גיליון 701 של קו לחינוך

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

תמי זיטלני
באנר אחווה חדש שמאל
בנק יהב 4
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים בעלי לקויות למידה במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".

 -  הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך