21/11/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

יצירות דיגיטאליות של בני נוער מישראל שולבו בציור הקיר העולמי של אינטל

במסגרת חגיגות 40 שנה לאינטל, יזמה החברה פרויקט בינלאומי - יצירת אמנות דיגיטלית המציגה את חזונם של צעירים ומתארת כיצד טכנולוגיות המיחשוב ישנו את עולמנו ב-40 השנים הבאות. פרויקט ציור הקיר העולמי, העומד להיות אחד מציורי הקיר הדיגיטליים הגדולים בעולם שנעשו בידי בני נוער, ממחיש את מחויבותה של אינטל להעניק מעצמה חזרה לקהילות מקומיות ברחבי העולם באמצעות טכנולוגיה והתנדבות.
יצירת האומנות הדיגיטלית כוללת תוכן ויזואלי ומילולי שהתקבל מרשת מועדוני המחשבים של אינטל מרחבי העולם. הפרויקט מתבסס על יצירות אומנות דיגיטליות של בני נוער המשתתפים בתוכנית "אינטל קלאבהאוס" – תוכנית כלל-עולמית הפועלת מחוץ לשעות הלימודים ומחברת בין מדריכים מבוגרים לצעירים בקהילות, בהן הם לומדים לפתח מיומנויות מחשוב גבוהות ולבנות את ביטחונם העצמי דרך השימוש בטכנולוגיה.
בארץ פועלים שלושה מועדוני מחשבים של אינטל – בקרית גת, בירושלים ובחיפה. לאחר שעבדו יחד עם למעלה מ- 300 מתנדבי אינטל ב-70 מועדוני מחשבים ברחבי העולם, יותר מ- 500 צעירים מ -21 מדינות הגישו "אריחים", שעוצבו במחשב ושולבו בקיר הכללי. הפרויקט שוזר את העבודות השונות בלוח קיר דיגיטלי אחד גדול , המבטא את יצירתיות הצעירים ואת תשוקתם לטכנולוגיה. פרויקט ציור הקיר ממחיש כיצד מחשבים יכולים להעניק לצעירים מקהילות שונות כלים רבי-עוצמה לבטא את עצמם בצורה יצירתית ולהתחבר לקהילות אחרות בעולם . אינטל גייסה את האומנית הדיגיטלית פביאנה רודריגז לפקח על התהליך היצירתי ולהעניק את הדרכתה לפרויקט. בין הנושאים הבולטים בציור הקיר: הנטייה למחשוב קטן ונייד יותר, טכנולוגיה ירוקה המשפרת את הסביבה  ונסיעות וירטואליות.

כתובת אתר ציור הקיר הדיגיטאלי: http://www.worldmuralproject.com 

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
גיליון 700 של קו לחינוך

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

תמי זיטלני
באנר אחווה חדש שמאל
בנק יהב 4
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים בעלי לקויות למידה במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".

 -  הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך