25/4/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

גידול של 20% במספר בוגרי המכללות הפונים ללימודי תואר שני במינהל עסקים בארה"ב

חל גידול של 20% , לעומת שנת הלימודים הקודמת, במספר הסטודנטים בוגרי המכללות הפונים השנה ללימודי תואר שני במינהל עסקים  (MBA) בארה"ב. על כך הודיעה אתמול קרן חינוך ארה"ב-ישראל. הקרן מפעילה שירות ייעוץ ללימודים בארה"ב ומרכזת את נתוני הרישום והקבלה של סטודנטים ישראליים למסלולי לשנת הלימודים הקרובה  -   2008-2009.

על פי הנתונים שהתקבלו בקרן חינוך ארה"ב-ישראל מאוניברסיטאות ומכללות בארה"ב, בשנת הלימודים הקרובה יחלו 110 סטודנטים ישראלים את לימודיהם בבתי ספר למנהל עסקים בארה"ב, מתוכם כ-30 בוגרי מכללות. מדובר בעליה של כ- 20% בהתייחס לשנה שעברה. בהתפלגות בין בוגרי המכללות נמצא כי בוגרי המרכז הבינתחומי בהרצליה ממשיכים להוביל במספר הבוגרים הפונים ללימודי MBA בארה"ב ביחס לשנים קודמות. במקום השני נמצאים בוגרי המרכז האקדמי רופין, שלהם זו השנה הראשונה בה הם מופיעים בדו"חות הקרן.

לדברי גלית אדסמן, יועצת לימודים בכירה בקרן חינוך ארה"ב–ישראל, בשנתיים האחרונות קיימת מגמת עליה חדה בקרב בוגרי מכללות הנמצאות בפריפריה, כדוגמת המרכז האקדמי רופין ומכללת הכרמל, הבוחרים לצאת ללימודי MBA בארה"ב. עוד מנתוני קרן חינוך ארה"ב-ישראל עולה כי במשך 5 השנים האחרונות הטכניון מוביל במספר הבוגרים שפונים ללימודי MBA ובמקום השני נמצאים בוגרי אוניברסיטת תל אביב. אחריהם נמצאים בוגרי אוניברסיטת בן גוריון, האוניברסיטה העברית ואוניברסיטת חיפה.

לדברי דב שליט, מנהל השלוחה הישראלית של פרינסטון ריוויו, "לעיתים מרגישים בוגרי מכללות בישראל שהם בעמדה נחותה לעומת בוגרי האוניברסיטאות. קבלת תואר MBA בחו"ל, הופך עמדה זו ומשפר את מעמדם של בוגרי המכללות בשלושה היבטים: ראשית, MBA מאוניברסיטה אמריקאית הינו תואר נחשק המאפיל על התואר הראשון. שנית, באוניברסיטאות זרות הלימודים הם מעשיים ומקנים כלים פרקטיים וידע לסטודנטים, דבר שלא נרכש במסלולי הלימוד בארץ. בנוסף, הלימודים במוסד אמריקאי פותחים דלתות לתעסוקה בשוק האמריקאי ומאפשרים פיתוח קשרים שיכולים להפוך לבעלי ערך רב בהמשך הקריירה".

נתוני קרן חינוך ארה"ב-ישראל מצביעים על שתי מגמות בהעדפות הסטודנטים. הראשונה מתייחסת למסלולי הלימוד של הבוגרים - בקרב בוגרי המכללות הרוב המכריע, כ- 70%, הם בוגרי תארים בתחומים הקשורים למינהל עסקים וכלכלה. לעומת זאת, ישנה התפלגות בקרב בוגרי אוניברסיטאות. כ-30% מבוגרי האוניברסיטאות הפונים ללימודי MBA הם בוגרי תואר ראשון בתחומי הניהול, כלכלה והנדסה. 10-15% מבוגרי האוניברסיטאות הם בעלי תואר ראשון במדעי החברה והרוח, בראשם בוגרי משפטים, מדעי המדינה ותקשורת. האחוזים האחרים מגיעים ממקצועות מגוונים כמו ספרות אנגלית.
המגמה השנייה - נטייתם של בוגרי המכללות הישראליות לבחור במסלולי MBA של מכללות ואוניברסיטאות קטנות בעלות אופי כפרי עם אווירה משפחתית וחמימה כדוגמת UCLA וברקלי באזור קליפורניה, ובאזור החוף המזרחי TUCK ודיוק. למסלולים אלו פונים גם בוגרי האוניברסיטה העברית ובר אילן. בוגרי הטכניון ואוניברסיטת בן גוריון נוטים לבחור באוניברסיטאות עם אוריינטציה טכנולוגית כדוגמת MIT, קרנגי מלון וסטנפורד. בוגרי אוניברסיטת תל אביב והמרכז הבינתחומי נוטים ללכת לאוניברסיטאות עם אוריינטציה פיננסית כדוגמת וורטון ואוניברסיטת שיקאגו.

לדברי גלית אדסמן, קיימת גם מגמה, שהולכת ומתפתחת בשנתיים האחרונות, מצד אוניברסיטאות ומכללות אמריקניות לשלב ישראלים במסלולי ה -MBA שלהן. לדבריה ישנה הכרה גדולה בכישורי הסטודנטים הישראלים. בנוסף, פעילות הסברה שמקיימת קרן חינוך ארה"ב-ישראל אל מול האוניברסיטאות, בשילוב עם הסברה המגיעה מצד הסטודנטים שנמצאים באוניברסיטאות, מגדילים את התעניינות בסטודנטים הישראלים. "בכנס לימודי ה- MBA השנתי שתקיים הקרן בחודש ספטמבר, בחסות פרינסטון ריוויו, ישתתפו מספר שיא של נציגי מסלולי MBA מהאוניברסיטאות המובילות בארה"ב", הוסיפה אדסמן.

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תקופת הקורונה

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

בנק יהב
באנר שמאל 1 270 125
אחוה תואר שני
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".
מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה

הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך