19/4/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

פרסים לצוות תלמידים מישראל בתחרות רובוטים בסין

נציגי ישראל באולימפיאדה בסין עדיין לא הצליחו לזכות במדליות. לעומת זאת קבוצת תלמידים ממגמת האלקטרוניקה באורט גבעת רם בירושלים, הצליחו לזכות במקום הראשון בתחרות "רובוקאפ לצעירים", שנערכה השבוע בעיר סוג'או בסין. תלמידי אורט גבעת רם זכו במקום הראשון בקטגוריית התחרות "רובוטים רוקדים", ובמקום הראשון בקטגוריית "תחרות בקבוצות".
בתחרות הוצגו פרויקטים מעשרות מדינות ברחבי העולם. תלמידי אורט גבעת רם הציגו בתחרות מיזם שפיתחו, שזכה לשם "רובוט השלום והסובלנות". הפרויקט כולל שלושה רובוטים שרוקדים לצלילי שירי שלום. הרובוט המרכזי מורכב מ-16 דמויות המייצגות תרבויות ודתותשונות שרוקדות על פלטפורמה משותפת. מעל הדמויות ממוקמת יונת שלום, שמסוגלת לעלות ולרדת לצלילי המוסיקה. לצד רובוט זה בנו התלמידים שני רובוטים נוספים הנושאים שישה דגלים, שמסוגלים להתנדנד לכל הצדדים במהירויות שונות. הדגלים מונחים על מבנה עגול שעליו מצוירים דגלים נוספים.המבנה מסוגל אף הוא להתנועע לצלילי המוסיקה. בתחתית המבנה מורכבות נורות בצבעים שונים אשר יוצרות אפקט של תאורה. בנוסף, בנו התלמידים מסך אלקטרוני מתוחכם, שעליו הוקרנה המילה שלום בשפות שונות.
מאורט ישראל נמסר, כי הרובוט שבנו התלמידים מאורט גבעת רם היה היחידי בתחרות שכל מרכיביו - המכניים, האלקטרוניים, התוכנות ואף הפריטים האומנותיים, נבנו על ידי התלמידים עצמם. במיזם השתתפו 11 תלמידים, שהציגו בתחרות את ריקוד הרובוטים.
"כילידי ותושבי העיר ירושלים המורכבת ממגזרי אוכלוסיה שונים ומגוונים, עיר שיש בה לאורך שנים ארוכות מתח בין דתות ועדות שונות, החלטנו לבנות מיזם של שלום וסובלנות. המטרה העיקרית של פרויקט זה הוא להעביר מסר חוויתי ומשמעותי של שלום, אחווה וסובלנות בין לאומים, דתות ותרבויות שונות", סיפרו התלמידים.

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תקופת הקורונה

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

באנר שמאל 1 270 125
בנק יהב
אחוה תואר שני
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".
מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה

הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך