29/3/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

טיפ; הכינו את ילדכם ליום הראשון בגן

ניקולי ישר מנהלת ועורכת פורטל ההורות "מאמי" מציעה מספר טיפים למעבר קל לגן חדש.

 

  • במהלך השבוע שלפני ה-1 בספטמבר, קחו את הילד/ה מדי יום, בדרך בה תעברו בדרך לגן. הראו לה/ו נקודות ציון משמעותיות בדרך, כמו עץ יפה, גן שעשועים וכו'...
  • ספרו לילדכם/ילדתכם על היום הראשון  שלכם בגן. ספרו להם על חוויות חיוביות שהיו לכם בגן.
  • קבעו מפגשים יזומים עם הורים וילדים נוספים בגן, על מנת ליצור הכרות מקדימה וריכוך הכניסה לגן.
  • צרו פעילות משותפת בה תסמנו את הבגדים והאביזרים  האישיים, שתיקחו עמכם לגן (תיק, בקבוק, מוצץ, בגדים וכו'.).
  • בשבוע שלפני תחילת הגן וביום הראשון, נסו להצניע ככל הניתן את דאגתכם והתרגשותכם שלכם. בכי של הורה או מתן הרגשה של חוסר ביטחון, פחד או התרגשות מורגשים אצל הפעוט והדבר יכול להעלות את סף הפחד אצלו.
  • אם מדובר בגן פרטי/משפחתון או פעוטון הפעיל כל השנה, נסו להגיע מספר פעמים לפני המועד הרשמי, עם הילד/ה לשהייה קצרה ולהכרות עם הסביבה.
  • בחרו עם הילד/ה חפץ מעבר אהוב, שי/תוכל לקחת עמו לגן החדש.
  • עודדו את הילד/ה להגיע לגן כאשר הוא/היא אוחזים בידכם ולא נישאים. דרך פעולה זו תעבירו את המסר שהם עצמאיים, ויכולים להיכנס באופן עצמאי לגן. (קיים קושי גדול יותר של ילד הנישא על הידיים להיפרד מהוריו).
  • חשובה מאוד המודעות כי הסתגלות לגן חדש לוקחת זמן ולכל ילד/ה יש את תקופת ההסתגלות שלו/ה. מומלץ להרגיל את הילד/ה לאט לאט כאשר בכל יום מתארכת שהותו/ה בגן עד לשהייה מלאה לאורך היום.
  • ביום הראשון שהו בגן עד אשר תראו כי הוא/היא מוצא/ת את מקומו/ה (מקשיב/ה בשקט לגננת, משחק/ת באופן חופשי ויוצר/ת קשר עם ילדים אחרים).
  • בימים או בשבועות הבאים, צמצמו בהדרגה את נוכחותכם, עד להיעדרות מלאה.
  • אם ילד/ה אינו/ה מראה קשיים בהסתגלות כבר מהיום הראשון  (משחק/ת ואינו/ה מביע/ה כעס או בכי בעת עזיבת הורה), אין זה אומר כי אינו/ה חווה קשיים – יתכן ואינו/ה מביע/ה אותם, או אינו/ה קולט/ת עדיין את המצב. במקרה כזה חשוב שההורה יהיה בסביבה על מנת לתת לילד/ה את הביטחון ולמנוע משברים מאוחרים יותר.

 

 

 

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תקופת הקורונה

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

באנר שמאל 1 270 125
בנק יהב
אחוה תואר שני
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".
מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה

הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך