27/4/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

משה"ח מציג; חינוך מיוחד 2006-2008

בתדריך כתבים שנערך השבוע, הציגה מנכ"לית משה"ח, שלומית עמיחי, את נתוני ההשקעה של משרד החינוך בחינוך המיוחד מאז היכנסה של יולי תמיר לתפקיד שרת החינוך. מטרת התדרוך היתה להציג את עמדת המשרד כדי למתן את ההתקפות שיש על משרד החינוך מצד הורים של תלמידים מוגבלים, המוחים על ביטול הסייעת הצמודה לילדיהם. מנכ"לית משה"ח מסרה, כי משה"ח הסכים להוסיף תגבור של סייעת נוספת בכיתה שבה יש ילד עם צרכים מיוחדים. הסייעת תתמקד בעבודה עם הילד החריג.

בין היתר הוצגו הנתונים הבאים; חל גידול של 23% בתקציב האגף לחינוך מיוחד בשנתיים האחרונות; לתלמידי החינוך המיוחד המשתתפים ביוח"א ניתנה תוספת של 6 מיליון ש"ח לטובת יום חינוך ארוך; לתלמידי החינוך המיוחד ניתנה תוספת של 6 מיליון ש"ח בשנה לטובת למידה בחופשות; חל גידול של 39% בסייעות השילוב; בשנתיים האחרונות חל גידול של 25% בסייעות במסגרת החינוך המיוחד; חל גידול בהגשת תלמידי החינוך המיוחד לבגרות, מ-30 בתי"ס ב-2006 ל-61 בתי"ס ב-2008; הורחבה התמיכה לילדי השילוב בכל הגילאים - השנה יגדל מספר סייעות התמיכה בתלמידים משולבים ב-224. בתשס"ח נתמכו 3,368 תלמידים והשנה - 229 חדשים; הורחב סיוע התגבור - בכיתה בה נמצא ילד עם צרכים מיוחדים נדירים במורכבותם תוצב סייעת תגבור שתיועד לסיוע לילד. בתשס"ח נוספו 200 משרות תגבור ובתשס"ט - עוד 227; מנהלים יגדירו את תוכנית הסיוע לתלמידים הנזקקים. ההורים יקבלו מידע עליהם; פותחו תוכניות וניתנו אמצעים נוספים לתלמידים עם ליקויי שמיעה, קשיי ראיה ועיוורון; נערכו 17 ישיבות של ועדת דורנר, שמטרתה לנהל דיון ציבורי פתוח על המדיניות ועל אופן הקצאת המשאבים של מערכת החינוך בטיפול בתלמידים מיוחדים.

 

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תקופת הקורונה

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

באנר שמאל 1 270 125
בנק יהב
אחוה תואר שני
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".
מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה

הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך