25/4/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

"החינוך בישראל ביצועיסטי ונמדד רק בהישגים"

צוות המכללה לאיכות השלטון אירח בשבוע שעבר מדריכים ממכינות קדם צבאיות ברחבי הארץ ליום עיון בנושא מנהיגות, אתיקה ושלטון. את היום פתחה רות ירון, מנכ"לית המכללה, שהסבירה את העקרונות החינוכיים של המכללה: "העיקרון הראשון הוא כי אין גיל צעיר מידי להתחיל חינוך לערכים. עבור הילדים כמובן יש צורך לתרגם את הדברים לשפתם, ולעבוד עימם על ערכים של כבוד לאחר ומשחק הוגן. העיקרון השני הוא שהמכללה לא נכנסת לכיתות. המטרה היא להעצים ולהכשיר את המדריכים, שהם אלה שצריכים להעביר את הערכים. יש צורך להחזיר את דמות המחנך, אשר מעבר להעברת תוכן עיקר תפקידו הוא להעביר ערכים".
בחלקו המרכזי של היום נערך פאנל בהשתתפות אל"מ במיל' וחבר בוועדת אגרנט שהפיקה לקחים ממלחמת יום כיפור, עו"ד יעקב חסדאי, ותא"ל במיל', ההיסטוריון חן יצחקי. חסדאי הציג בפני המדריכים ניתוח של הסיבות שהביאו לגל השחיתות הנוכחי והשבר במנהיגות במדינה, והשווה אותם למצב בתקופת מלחמת יום כיפור. חסדאי גם טען, כי החינוך בישראל נמדד כיום בהישגים וביצועים ולא בערכים. חסדאי קרא לצעירים למרד בנורמות התנהגות מעוותות שהתקבעו בחברה, וליצירת שינוי במערכת החברתית. בסיום היום, שמעו המדריכים סקירה על המתודולוגיות והסדנאות להעברת ערכים ואתיקה שפיתחה המכללה לאיכות השלטון, וקיבלו כלים כיצד לעשות בהם שימוש.
הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תקופת הקורונה

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

באנר שמאל 1 270 125
בנק יהב
אחוה תואר שני
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".
מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה

הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך