24/9/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

מחנכים מובילים שינוי - להפוך את האתגר לפרקטיקה

אודות קדמה: עמותת קדמה תומכת מזה כ-15 שנה בתיכון העיוני 'קדמה' בירושלים ומפתחת מערכים להכשרת מורים ומחנכים.  קדמה רואה במחנכים ובמחנכות כיתה את המשאב היקר ביותר של בית הספר, ומשקיעה משאבים רבים בפיתוח יכולתם לחולל את השינוי הנדרש בהישגי תלמידיהם.

איזה סוג של מחנך כיתה אני?  האם אני יכולה להעצים את היכולות שלי כמחנכת כיתה? לאלו כישורים אני זקוק כדי לתקשר בצורה אפקטיבית ומכבדת עם תלמידים ? האם אני יודעת לנהל שיחה אישית עם תלמידים, להוביל תהליכים קבוצתיים בכיתה, להתמודד עם קונפליקטים בכיתה?  איך מזהים חוזקות של תלמידים וממנפים אותם? איך הופכים את הקשר עם ההורים למנוף של הצלחה עם תלמידים ?  

 

השתלמות ייחודית עומדת להיפתח ב- 3/1/2010 , ומיועדת למחנכים ומחנכות כיתה המעוניינים לפתח יכולות בינאישיות, קבוצתיות ומנהיגותיות, ולהפוך את התהליך החינוכי לחוויה משמעותית ומעצימה.

 

מפגש היכרות:  יתקיים ביום א', 27.12.2009 שעה 17:00 בתיכון קדמה בירושלים.

נושאי ההשתלמות

  • המחנךת כמקדםת אקטיביות ויוזמה בקרב תלמידים
  • המחנך כסוכן שינוי אישי וחברתי וכשותףה למסע של תלמידיוה
  • בירור מושגי יסוד (שייכות, ערכים, שאיפות) ומתן משמעות רלוונטית בקונטקסט עכשווי של התלמידים
  • הפיכת המחנך למשמעותי ומעצב בחיי התלמידיםות ובהעצמת היכולת המשותפת להגשמת מטרות ושאיפות הלכה למעשה
  • פתיחה מחדשת של שאלות ודילמות חינוכיות וערכיות ליצירת אלטרנטיבות פורצות דרך מעבר לידוע, מקובל ו"מובן מאליו"
  • חיזוק אחריות ובעלות משותפת של תלמידים, מורים והורים כחלק ממערכת לטובת התלמידה
    לפיתוח יחסים הדדים בין תלמידים והוריהם להפחתת ניכור ואלימות
  • למידה של כלים יישומיים להתמודדות והתגברות על קשיים תוך זיהוי ושימוש במשאבים קיימים (לבנות על יכולות וסיכויים לעומת לקויים וקשיים, שאיפות גבוהות לעומת ייאוש ודשדוש, אמונה ותקווה לעומת ויתור ומבוי סתום)
  • דיאלוג בגובה העיניים, מכבד והדדי וקשר עם תלמידים כמנוף להצלחה ממשית
  • בניית קבוצת שייכות לבירור, עיבוד ועידוד בהתגברות משותפת על קשיי גיל התבגרות 
  • בניית תשתית ערכית עם כלים לבירור ועיצוב תפיסת עולם
  • קידום אמונה בסיכוי לשינוי .

מועדי ההשתלמות:   ימי ראשון, בין השעות, 16:00-20:15 ,  חודשים ינואר – מרץ 2010

 

היקף ההשתלמות:  11 מפגשים, 56 ש"ש.  עם ציון.

 

הקורס מוכר לגמול השתלמות.

 

מקום ההשתלמותתיכון קדמה ,  רחוב בר יוחאי, קטמון ט', ירושלים.

  

כל משתתף יקבל עותק אחד מ"שעת דיאלוג–אוסף הפעלות לשעת מחנך" בהוצאת קדמה.

 

לעלון ההשתלמות - לחצו כאן  או פיתחו הקובץ המצורף.


פרטים נוספים באתר קדמה - לחצו כאן

 

לפרטים נוספים ו/או הרשמה:  03-6727474    clara_@017.net.il

 

נשמח לעמוד לרשותכם.

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
גיליון 698 של קו לחינוך

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

באנר אחווה חדש שמאל
תמי זיטלני
בנק יהב 4
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים בעלי לקויות למידה במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".

דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך