23/11/2017
בנק יהב מעודכן
טבע מעודכן
בדים קטן
סמינר קיבוצים מעודכן

"מורטק" - מרכז המורים הארצי למקצועות הטכנולוגיים

הוקם בשנת תשס"ח, לראשונה, למען קידום המורים למקצועות הטכנולוגיים בחטיבה העליונה בארבע המגמות הבאות: הנדסת מכונות, הנדסת חשמל ואלקטרוניקה, ביוטכנולוגיה והמגמה המדעית טכנולוגית.

למרכז המורים שתי מטרות עיקריות:

  1. ליצור קהילת מורים מובילים בחינוך הטכנולוגי.
  2. לבנות גשר בין האקדמיה, משרד החינוך, המורים והתעשייה.

מרכז המורים מבצע פעילויות בכל הארץ. כל שנה המרכז מקיים כ- 400 שעות השתלמות הכוללות: קורסים למורים מובילים, ימי עיון וסדנאות לכלל המורים, וכנס ארצי. חלק מהפעילויות מועבר ע"י צוות המרכז וחלקו ע"י צוותים אקדמיים אחרים (מהטכניון, מאוניברסיטת ת"א, מאוניברסיטת בן-גוריון וממכון וייצמן) וע"י מורים מובילים את המקצועות הטכנולוגים. כמו כן, המרכז מוציא לאור כתב עת בשם "מור-טק" ומנהל אתר אינטרנט שמיועד למורי המקצוע.

בשנה"ל תשס"ט התקיימה סדנא ייחודית בתחום של תקשורת לווינים. בתאריך 08.1.2009 התקיים יום עיון בו השתתפו כ- 50 מורים. בחודש יוני התקיימו שני ימי עיון נוספים בהיקף של 6 שעות כל אחד בהם השתתפו כ- 100 מורים ומפקחי משרה"ח. ימי העיון הותאמו לצרכים של כל אחת מהמגמות. לדוגמה, ב- 1.7.2009 התקיים בפקולטה להנדסת ביוטכנולוגיה ומזון יום עיון ייחודי למורי הביוטכנולוגיה של מרכז המורים, אליו הגיעו 40 מורים.

בתאריך 1.07.2009 התקיים הכנס הארצי הראשון אליו הגיעו 320 מורים, מפקחי משרד החינוך, ואנשי אקדמיה ותעשייה. הכנס שהתקיים במחלקה להוראת הטכנולוגיה והמדעים, בטכניון, שילב בין הרצאות אקדמיות, סדנאות מעשיות בשיתוף חברות מובילות מהתעשייה והרצאות של מורים שהביאו את פועלם מהשדה לכנס.

הגיליון השני של כתב עת למורים בשם "מור-טק" יצא לאור בחודש פברואר. כל הכתבות ניתנות לקריאה באתר האינטרנט של המרכז. הגיליון השלישי של מור-טק יצא לאור בסוף חודש יולי 2009.


פעילויות שיתבצעו בתש"ע:

הפתיחה של הקורסים למורים מובילים והסדנאות מותנית בהרשמה של מינימום 20 נרשמים. יום הפעילות ייקבע על-פי בקשות המורים בעת ההרשמה האלקטרונית (ראו באתר).

  1. קורס מורים מובילים (למורים חדשים) בהיקף של 112 שעות
  2. קורס המשך למורים מובילים (שנה ב') בהיקף של 56 שעות
  3. קורס למורים מובילים בביוטכנולוגיה בהיקף של 56 שעות
  4. שש סדנאות של 28 שעות כל אחת המיועדות לכלל המורים שיתקיימו בפריפריה (ייעשה מאמץ לקיים לפחות שלושה בפריפריה)
  5. ארבעה ימי עיון (ייעשה מאמץ לקיים לפחות שניים בפריפריה)
  6. כנס ארצי המיועד ל- 400 מורים שיתקיים בתאריך 1 ליולי 2010.
  7. כתב עת היוצא לאור בשני גיליונות של 45 עמודים כל אחד.
  8. עיצוב ופיתוח אתר אינטרנט המכיל חומרים המפותחים עבור המורים בפעילויות השונות.

האתר http://moretech.technion.ac.il כולל חומרי לימוד ומאמרים, קישורים אודות חינוך טכנולוגי בארץ ובעולם, קבוצות דיון בתחומים שונים, הפניות והודעות אודות פעילויות המרכז, והצגת פעילויות מוצלחות של מורים מהשדה.

ניתן להירשם דרך האתר לכל פעילויות מרכז המורים
וכן לבצע הזמנה של גיליונות קודמים של כתב העת.

בברכת

שנת עשייה, למידה והוראה מאתגרת

מורה בינוני אומר.

                        מורה טוב מסביר.

                                    מורה מצוין מדגים.

                                                                                    מורה מושלם מעורר השראה!

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
גיליון 701 של קו לחינוך

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

באנר אחווה חדש שמאל
תמי זיטלני
בנק יהב 4
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים בעלי לקויות למידה במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".

 -  הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

דרונט בניית אתרים
השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך