4/5/2024
בנק יהב
טבע מעודכן
מופ"ת
סמינר הקיבוצים 12

סטודיו טל-רם ומערכת עיתון1

 

 

עיתון בית הספר בעידן האינטרנט

 

גם בעידן האינטרנט, בתי ספר מעדיפים עיתוני בתי ספר לא מקוונים. עיתון בית ספר הוא השקעה חד-שנתית או דו-שנתית מתוך התקציב הבית ספרי וקיימת העדפה ברורה לכך שהעיתון יצא בעותק מודפס לכל התלמידים. בין השאר, משום שעיתון בית ספר הוא סוג של מזכרת משנתון לימוד.אבל ההעדפה לעיתון בית ספר מודפס ולא Onlineאינה אומרת שלאינטרנט אין מקום של כבוד בייצור והפקת העיתונים.

 

הפקת עיתון בית ספר בתוך מערכת אינטרנטית מתקדמת

 

רמי דותן, איש חינוך ויזם, מבעלי סטודיו ודפוס טל-רם היה מהראשונים להבין את חשיבות האינטרנט והקידמה הטכנולוגית לתחום הדפוס. סטודיו טל-רם הוא סטודיו לעיצוב גרפי ובית דפוס שיצר לעצמו התמחויות בשווקים מקצועיים ספציפיים. בין השאר, מציע הסטודיו חנות מקוונת למוצרי דפוס המיועדים אך ורק לבתי-ספר. דותן החליט לקחת את ההתמחות צעד אחד קדימה. הוא פיתח פטנט רשום ליצירת עיתוני בית ספר באמצעות מערכת אינטרנטית מתקדמת. העיתון יוצא לאור בדפוס, אבל המערכת הייחודית בו הוא נוצר מתקיימת באינטרנט ומשרתת ערכים חינוכיים רבים שהפכו אותה תוך שנים אחדות למוצר מבוקש בין בתי הספר.

 

למעלה מ- 200 בתי ספר מפיקים עיתון בית ספר במערכת האינטרנט של עיתון1

 

את תעודת הפטנט הרשום קיבל דותן לידיו בשנת 2006 ומאז הוא רשם גידול שנתי של עשרות אחוזים במספר בתי הספר שעושים שימוש בפטנט שלו לצורך הפקת העיתון. מה ראה דותן לנגד עיניו כשפיתח את מערכת עיתון1? הוא ראה מערכת שתעצים את התלמידים ותעודד שיתוף פעולה, שקיפות והזדמנות שווה לכל התלמידים והמורים להיות שותפים ליצירה. לא עוד קבוצה מצומצמת ואליטיסטית של תלמידים שמכתיבים את התכנים, אלא מתן פתח למעורבות לכל מי שמעוניין ליטול חלק ביצירת העיתון.

 

איך זה מתבצע?

 

בתחילת התהליך נבחר צוות עורכים המורכב ממספר תלמידים ומורה מלווה. צוות העיתון בוחר פורמט לעיתון מבין עשרות דוגמאות שניתן לצפות בהן Online. כל תלמידי ומורי בית הספר מקבלים גישה ישירה לעיתון באמצעות שם משתמש וסיסמא ויכולים להזין לתוכו תכנים. ברגע שתכנים מוזנים פנימה, צוות העורכים יכול לערוך אותם, לסנן אותם או לאשרם. המערכת מספקת מידע מיידי ועדכני על כמות החומר שנמצאת במערכת, וצוות העיתון יודע מהי כמות החומר הדרושה עדיין לסגירת העיתון או אם יש תכנים עודפים וצריך לקצץ במלל.

 

עיתון בית ספר יכול להפוך למכשיר חינוכי וערכי

 

אחרי ארבע שנות פעילות אינטנסיבית עם מערכת עיתון1 רמי דותן כבר יכול לספק לנו תובנות: "עיתון בית ספר הוא לא רק נייר מודפס עם כתבות והגיגים. באמצעות האינטרנט הפכנו את תהליך יצירת העיתון לחוויה אמיתית, משתפת, מעודדת יצירתיות ועבודת צוות". לדברי דותן באמצעות מערכת עיתון1 התגלו תלמידים חלשים לכאורה, כבעלי כישורי כתיבה יוצאי דופן ואף התגלו מצוקות של תלמידים שטופלו אח"כ במסגרת בית הספר.

 

את מערכת עיתון1 מלווה דותן בשירותי תמיכה טכנית, סינון והסרה של תכנים לא ראויים מהמערכת ובערכת הסברה על תפעול המערכת באמצעות חומרים מודפסים וסרטי הדרכה. בגמר עריכת העיתון הוא עובר למחלקה הגרפית בסטודיו טל-רם לצורך עיצוב ואח"כ להדפסה.

 

התהליך ליצירת עיתון בית ספר לא פחות חשוב מהמוצר הסופי

 

עיתון1 מספק לתלמידים ולמורים חווית יצירה אחרת. חוויה זו הופכת את תהליך הפקת העיתון ויצירתו, מאמצעי טכני גרידא, לאמצעי בעל ערכים חינוכיים שתורם לאווירה החיובית בבית הספר, ומעודד פעילות בעלת אופי חינוכי-לימודי גם מחוץ לשעות הלימודים.

 

 

                                

 

ניתן ליצור קשר ב:

                                             

לאתר הבית - לחץ כאן

 

035616854

 

tal_ram@017.net.il

 

הדפסשלח לחבר הוסף תגובה
תקופת הקורונה

לא מנויים על קו לחינוך? הירשמו עכשיו ללא עלות

        


קו לחינוך, היסמין 1 רמת אפעל. 03-6354484

בנק יהב
באנר שמאל 1 270 125
אחוה תואר שני
חינוך בארץ ובעולם

משרד החינוך יצמצם את ההטבות הניתנות לתלמידים בעלי לקויות למידה
מספרם של התלמידים הסובלים מהפרעות קשב וריכוז במערכת החינוך עלה בשנים האחרונות בצורה תלולה. בתיכונים לא מעטים, בעיקר ביישובים מבוססים, מגיע מספר התלמידים שאובחנו כלקויי למידה ומקבלים התאמות בבחינות והטבות שונות ל-25% מכלל התלמידים. מסתבר, כי משה"ח לא נערך לעלייה זו. כך, בכנס שהתקיים סמוך לפתיחת שנת הלימודים תשע"ב, אמר מנכ"ל משה"ח היוצא, ד"ר שמשון שושני, כי משה"ח לא צפה את הגידול העצום במספר התלמידים לקויי הלמידה בשנתיים האחרונות, ואינו מסוגל להתמודד עמו בתקציבו הנוכחי. לדבריו, החל מהשנה יפעל המשרד לצמצום מספר בעלי לקויות הלמידה ותלמידים לקויי למידה לא יקבלו תוספת שעות, אלא במקרים החמורים. ואכן בימים אלו מתחיל משה"ח בפעולה לצמצום מספר התלמידים לקויי הלמידה המקבלים תוספת שעות ותגבור. לחילופין מתכוון המשרד להעניק לצוותי המורים בבתיה"ס, שלא תמיד מיומנים בעבודה עם התלמידים לקויי הלמידה, תמיכה לעבודה עמם בתוך המסגרת הרגילה. במשרד מכנים פעולה זו "מתן מענה דיפרנציאלי להכלת תלמידים".
מידע נרחב על טיפול הרגשי ולקויות למידה

הסחות דעת, חוסר מנוחה והיפראקטיביות הם מאפיינים שיכולים לפגוע בריכוז בלימודים, בחיי החברה ובהתפתחות האישית. קיימות שיטות טיפול בבעיות קשב ואנשים המתמחים בתחום זה עוזרים להתגבר על בעיות ולשפר את התפקוד למי שסובל מהם. עדיף להגיע בשלב גילוי מוקדם כדי למנוע דימוי עצמי נמוך, פגיע בהישגים לימודיים ובעיות התנהגותיות וחברתיות. במקרה של חשש לבעיית קשב וריכוז, מומלץ מאוד לקחת את הילד לאבחון ובמידת הצורך להתאים לו את הטיפול המתאים.

השתלמויות מורים | לימודי חינוך | תוכניות העשרה | הפרעות קשב וריכוז | עיצוב סביבה לימודית | ספרי לימוד | עזרי לימוד | מחשבים בחינוך | ציוד עזרה ראשונה | קורס עזרה ראשונה | טיפול בעזרת בעלי חיים | למידה מתוקשבת | אומנויות הבמה | הצגות לילדים | רפואה משלימה | אימון אישי לילדים | יעוץ כלכלי | טיפול בהפרעת קשב | ספרי לימוד משומשים | אבטחת טיולים | תואר ראשון בחינוך | חינוך